Урок трудового навчання для 1 класу. Тема уроку "Весняна квіточка підсніжник"

Трудове навчання

Для кого: 1 Клас

24.11.2019

1221

63

0

Опис документу:
Урок трудового навчання.Поетапне вивчення виготовлення підсніжника.В якому розкрито детально кожен етап виготовлення комбінованої роботи.А головне багато цікавих видів роботи, які мають плавний перехід і сприяють кращому засвоєнню.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата: 6.03

Клас: 1-Б

Тема: Весняна квіточка «Підсніжник»

Мета: навчити учнів конструювати вироби з гофрованого паперу за допомогою засвоєних раніше технологій аплікації; вчити складати композицію з готових деталей; повторити техніку роботи із шаблоном; правила безпеки користування ножицями і клеєм; розповісти про правила роботи із гофрованим папером і його властивостями. Розвивати творчі здібності, охайність, самостійність, вміння фантазувати. Виховувати любов до прекрасного та бережливе ставлення до живої природи, естетичне почуття.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: презентація, ілюстрації із зображенням весняних квітів, пейзажів, фото квітів, шаблони листочків, дерев’яні палки, клей, ножиці, конверти, серветки для рук, технологічна карта виготовлення квітки, зразок квітки.

1.Організація класу

Вірш привітання з учнями

  • Доброго дня , діти!

Пролунав уже дзвінок

Починається урок

Будемо працювати старанно,

щоб почути у кінці,

що учні 1-Б класу

просто молодці!

Привітання з гостями

До нас гостей завітало багато,
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовимо: – Добрий день!

    1. Оголошення девізу уроку

  • Ми сьогодні працюємо за таким девізом уроку!

Будемо гарно працювати , щоб розумничками стати!

  • Але цей девіз, ви маєте пам’ятати на кожному уроці.

    1. Емоційне налаштування учнів до уроку

  • Ви сьогодні всі такі гарні, мов весна. І недарма кажуть, що діти - це квіти!

  • Подумайте і скажіть, якою квіточкою ви себе уявляєте!

  • Прекрасно! І ви знаєте також, що кожна квіточка гарна по-своєму.

    1. Знайомство з казковим героєм

- Ось і в наш клас на урок завітала казкова квіточка. Ця квіточка чарівна , тому що трішечки пізніше вона має перетворитися на справжню. Але це все залежить від вашого бажання і поведінки.

2. Перевірка готовності учнів до уроку

- Квіточка прийшла не просто так , а ще й перевірити чи все необхідне у вас є для уроку трудового навчання, та як старанно ви працюєте на уроці . Тож вашими помічниками на уроці будуть:

Олівець, ножиці, клей , серветки для рук та конверт.

- Молодці, діти, все до уроку готове. Квіточка рада за вас.

3. Актуалізація опорних знань учнів

3.1 Читання вірша про весну

- Квіточка, як вісниця весни принесла для вас послання у конверті. Гостя просить зачитати вірш. А ви маєте уважно послухати та сказати про що він.

 Наталя Забіла

Ось іде весна ланами, 
Перелогами, лісами. 
Де не ступить — з-під землі 
Лізуть паростки малі. 
Як опустить вниз правицю — 
Зеленіє скрізь травиця. 
Як лівицю підведе — 
Всюди листя молоде. 
На берізку гляне зблизька — 
У сережках вся берізка, 
До верби підійде — ба!

— В білих котиках верба. 

А як здійме руку вгору 
До блакитного простору — 
З кожним помахом руки 
Линуть з вирію пташки. 
Розквітають в луках квіти, 
Зеленіють в лісі віти. 
Все зелене, молоде... 
За весною літо йде! 

  • Чи сподобався вам вірш?

  • Про що цей вірш?

  • Як ви вважаєте, чому всі з нетерпінням чекають весни ?

3.2 Бесіда «Різновиди квітів»

- А що цікавого відбувається навесні?

- Які весняні квіти ви знаєте?

- І ми, діти, є частиною природи.

- Як ви думаєте, що потрібно робити для того, щоб зберегти природу?

3.3 Виховний момент «Буду я природі другом »

- Тож запам’ятайте, наш обов’язок і закон берегти природу!!!Бути для природи другом.

3.4 Відгадування загадки

- Щоб дізнатися , що ж ми будемо з вами виготовляти, вам треба відгадати загадку.

Подивіться – на горбочку

Он біліє дивне очко.

Хто ж це дивиться так ніжно?

Дитинча весни - ( Підсніжник )

Справді, діти, це підсніжник. Може ви і знаєте, чому вона має таку назву?

- Ось погляньте яка вона насправді.

4. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером , згадаємо прийоми різання та згинання, правила роботи з ножицями та клеєм. Будемо, діти, виготовляти весняну квіточку « Підсніжник ».

4.1 Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями, клеєм.

Гра « Так чи ні»

- Щоб показати що ви знаєте, пригадаємо правила техніки безпеки користування ножицями і клеєм.

- Я буду читати правила, а ви уважно слухайте, і коли правильно, плескаємо в долоні. Домовились?

- Молодці, всі правила знають!

5. Вивчення нового матеріалу

- Ось погляньте, яку чудову квітку можна зробити за допомогою паперу. Чи знайомий вам цей вид паперу?

Гофрований папір — матеріал, який використовується в рукоділлї, при створенні упаковок і у виробництві картону. Існують різні види гофрованого паперу, що розрізняються по товщині, кольором, фактурі. З’явилася вона не так давно, але зараз використовується дуже широко. Прийнято вважати, що цей папір був винайдений у Великобританії в 1856 році, там його застосовували як підкладку для капелюхів. Гофрований папір використовується для створення:

• декоративних букетів, гірлянд, композицій;

• подарункової упаковки;

• виробничої упаковки;

• наповнювачів для коробок і сумок;

• декоративних елементів у приміщеннях;

- І це папір стане основою для нашого виробу. Повторіть це слово. Гофрований папір.

5.1Аналіз зразка виробу

- В першу чергу, ви скажіть, де квіточка росте?

- Яка будова квіточки?

- Якого кольору стебельце? Пелюстки?

- Скільки пелюсток має квіточка?

- Чи можна зривати всі квіти?

- Звісно що ні, то ми як любителі природи зробимо їх своїми руками.

5.2 Алгоритм виконання виробу

- Погляньте на дошку, де по технологічній карті ви зможете навчитися як квітку зробити самостійно.

- А зараз всі уважно дивляться, як власноруч робиться підсніжник.

1. Візьміть зелену смужку гофрованого паперу. Намазати на початку стрічки клей. Потім візьміть дерев’яну паличку і від початку палички намотуємо зелену стрічку. Вкінці закріплюємо клеєм.

2. Беремо для серединки підсніжника шматок світло зеленого кольору гофрованого паперу. Прикладаємо до кінцівки палички і приклеюємо.

3. Щоб зробити пелюстки використовуємо шаблон. Складіть спочатку папір згинаючи тричі. Прикладіть шаблон до паперу і обведіть олівцем.

4. Обережно вирізаємо папір по контуру.

5. Приклеюємо пелюсточки до стебельця.

6.За допомогою смужки зеленого кольору робимо бутончик квітки.

7. Готовий листочки приклеюємо стебельця.

- Ось і квітка готова.

5.3 Фізпауза

- Діти, щоб вам краще працювалося я приготувала для вас аромотерапія.

5.4 Практична робота учнів

- Послухавши послідовність виконання виробу приступайте до роботи. Можливо в когось є запитання?

Щоб вам працювалось краще, я пропоную послухати уривок аудіо запису відомого композитора Петра Івановича Чайковського «Вальс квітів» з балету «Лускунчик»

Фізхвилинка

- Бачу ви трішечки втомились. Встаньте, діти! Підрівнялись!

6. Підсумок уроку

- Цікавий і чарівний світ квітів! Нема , мабуть, жодної людини, яка б не була закохана у квіти. Вони такі ніжні і духмяні, мають різноманітну форму і забарвлення, кожна з них викликає певні почуття, дарує незабутні враження. Квіти - вічні супутники людини із самого дитинства і до кінця життя. І здається , без них світ був би безбарвним і сумним. Не звучало б стільки чарівних пісень і гарних віршів.

6.1 Аналіз виробів учнів

- Чи сподобалась вам квіточка?

- Які недоліки помітили?

- Як їх можна уникнути?

6.2 Прибирання робочих місць

- Обов’язково приберіть своє робоче місце.

- Залишки паперу складіть в папку для праці. Міцно закрийте клей. Ножиці покладіть в безпечне місце.

6.3 Словесне оцінювання учнів

- Ваші всі квіти просто чудові. І наш клас перетворився на квітучий сад .

- Кому із своїх рідних ви б хотіли подарувати свій витвір мистецтва?

6.4 Виставка учнівських робіт

- Всім дякую за увагу. І вам дітки за старанність.

- До побачення!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.