Урок. "Тематична композиція. Схід сонця. Монотипія."

Опис документу:
Ознайомлення дітей з розташуванням предметів в композиції, тобто з композиціею, а також з композиційним центром, що є дуже важливе в малюнку. Віконання роботи в техніці "монотипія". Розвивати образне мислення дітей та естетичне сприйняття світу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Тематична композиція „Схід сонця». Монотипія



ІП.Основна частина.

1. Вступна бесіда.

Фіолетове Кошенятко мило лапки тільки у місячному сяйві

  • Ну що мені з ним робити? - бідкалася мама-Кішка.

Та що з ним цацкатися! - гримав Кабан, - мокнути його просто головою у річку.
Він просто дурний! — каркала Ворона. - Виросте, його із сонячного світла не
витягнеш!

А фіолетове Кошенятко мило лапки тільки у місячному сяйві
Місяць був великим, білим, яскравим.

  • Любе кошенятко, говорив Місяць, - а чому ти фіолетовий?

  • А як буває ще? - дивувалося Кошенятко.

У мене є брат, - говорив Місяць, - він дуже великий й яскраво-жовтий. Хочеш на
нього подивитися?

  • Дуже хочу!

  • Тоді не лягай спати, коли я почну танути у небі, трішки почекай. Сонце вийде
    з-за тієї гори й займе моє місце.

Рано вранці кошеня побачило Сонце.


  • Яке ти тепле! - вигукнуло малятко, -а я знаю твого брата Місяця.

  • Передай йому привіт як зустрінеш.

  • Звісно передам! - гукнуло Кошеня.

Тепер фіолетове Кошеня миє лапки не тільки на сонці, а навіть у мильній ванни Той що?

  1. Візуалізація

  • Давайте уявимо схід сонця! Жовте сонечко сяє на небі різнокольоровим промінням: оранжевим, червоним, рожевим, фіолетовим. І це зарево можно побачити над ставом, над полем, над лісом. Як це чудово і красиво!

  1. Гра „Кольори”

Діти одягають маски із зображенням кольорів - основних й похідних.

  • Починається вже гра Я хотіла малювати,

Та не знаю, як почати.

- Фарби, де ви ?

Діти в масках; ми тут!

  • Я візьму три фарби основні Вони, діти, фарби не прості З них складаються всі інші

Де ви, фарби чарівні?

  • Це кольори основні (показую на червоний, синій, жовтий), це кольори - похідні (показую на фіолетовий, зелений, оранжевий).

  • Якщо червоний і жовтий подружаться (діти в масках відповідного кольору беруться за руки), який новий колір отримаємо?(оранжевий) Ці діти беруться за руки з учнем у масці із зображенням оранжевого кольору).

  • А якщо червоний із синім подружаться, який новий колір одержимо? (фіолетовий).

Гра продовжується до тих пір, поки діти об’єднають всі основні кольори.


  1. Теоретичний матеріал

  • І сьогодні ми намалюємо пейзаж дуже цікавою технікою, яка називається „
    монотипія”.

Для роботи потрібні акварельні фарби, пензлик, прозора пластикова плівка й гладенький цупкий папір.

Плівка має бути прозора, не дуже м'яка - така, яку використовують у поліграфії. Якщо плівку густо вкрити фарбою, притиснути до аркуша, а потім поступово піднімати, починаючи з верхнього краю, на папері залишається пляменисте тло. На такому тлі чудово виглядатимуть різноманітні казкові істоти.

Процесом утворення плям можна керувати, витворюючи за власним бажанням різні речі.

Технологія ось яка. Рідкою фарбою вкривають плівку згори донизу. Притискають до паперу, перевіряють, чи не залишилося повітря, а потім починають повільно знімати, так само йдучи від верхнього краю. Там, де на мить зупиняють рух, утворюється світліша смута. Піднімаючи та притискаючи плівку, формують зображення. Щоб малюнок нагадував дерева, беруть густішу фарбу й рвучко знімають плівку з паперу, притримуючи її рукою. Отже, за роботу!

  1. Дослідницько - творча вправа.

  • Оберіть мотив пейзажу. Продумайте композицію. Уявіть що ви будете зображувати на папері.

  • Малюнок пейзажу починаємо з лінії горизонту.

  • Яким розміром ми малюємо зображення на першому плані? /Великим/.



- Опишіть словесно, як ви уявляєте свою композицію. (Одним подобається море, річка і вони уявляють тепле літо, а іншим - морозний зимовий день - вони уявляють будинки і дерева вкриті снігом, а схід сонця надає ще більшої краси цим чудовим краєвидам)

  1. Практична робота. Демонстрація виконання роботи.

Поетапне виконання пейзажу:

а) композиційне рішення;

б) правильне розташування на площині;

в) робота в кольорі, виконуємо відбиток;

г) подальша прорисовка отриманого зображення.


- Діти, ви виконали чудові малюнки. Ми з сонечком не розтаемось ні взимку, ні влітку, і я пропоную подарувати свої малюнки сонечку. Дивіться, скільки в нього багато променів! (Кожна дитина прикріплює свій малюнок на промінець сонечка)


Підсумок заняття. Організація виставки робіт

Обладнання: плакат «Сонечко».

В кінці заняття йде колективний розгляд малюнків. Спочатку розглядаємо малюнки, на яких діти зобразили літній пейзаж (тепла кольорова гамма); а потім ті, на яких відображена зима (це холодна кольорова гамма).

6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
0
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!