Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Креативні методики читання, що мотивують та виховують
»
Взяти участь Всі події

Урок Тарас Шевченко. Поема «Катерина». Вправа "Сімейні цінності"

Українська література

Для кого: 9 Клас

23.06.2020

269

5

0

Опис документу:
Вправа допоможе визначити, чи знають діти, що таке справжня родина, чи вміють співчувати. З’ясуємо, яким має бути родинний зв'язок, якими мають бути сімейні цінності. Навчимося позбуватися образ. Мета: - - Навчити співпереживати; - зіставити конфлікти, - розвивати навички аналітичного і критичного мислення; - усвідомити цінність родини.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Розробка вправи «Сімейні цінності»

П.І.Б. автора/ки (співавторів)

Бугаєнко Ольга Миколаївна

Назва вправи

Сімейні цінності

Стислий опис вправи (про що і для чого ця вправа? 1-2 речення)

Вправа допоможе визначити, чи знають діти, що таке справжня родина, чи вміють співчувати. З’ясуємо, яким має бути родинний зв'язок, якими мають бути сімейні цінності. Навчимося позбуватися образ.

Предмет

Українська література

Клас

9

Тема уроку

Тарас Шевченко. Поема «Катерина»

Мета вправи

  • - Навчити співпереживати;

- зіставити конфлікти,

- розвивати навички аналітичного і критичного мислення; - усвідомити цінність родини.

Ключова складова громадянської компетентності (виберіть одну)

❏ Повага до людської гідності та прав людини

Додаткова/і складова/і компетентності (1-3, не більше)

❏ Уміння вирішувати конфлікти

❏ Громадянська свідомість

❏ Відповідальність

Очікувані навчальні результати учнів (чого саме навчаться учні, виконавши цю вправу?) / дескриптор(и)

  • Відстоює думку про те, що ніхто не має зазнавати тортур або підлягати нелюдському чи принизливому ставленню та покаранню.

  • Дотримується поглядів, що кожен має докладати зусиль заради досягнення взаєморозуміння та змістовного діалогу між людьми та групами, які різняться між собою.

  • Дає можливість іншим висловлювати думку.

  • Виявляє готовність взаємодіяти та працювати з іншими людьми.

  • Співпрацює з іншими людьми заради спільних інтересів.

  • Показує, що він/вона бере відповідальність за свої вчинки.

  • Висловлює переконання у своїй здатності зрозуміти проблеми.

  • Легко знаходить спільну мову з іншими людьми, які мають різні погляди

Навчальні результати з програми навчання

Учні навчилися аналізувати поему Тараса Шевченка; грамотно висловлювати свої думки; визначати ідею поеми та власне розуміння проблеми твору.

Тривалість вправи (у хвилинах)

20 хв.

Інструкція для проведення вправи

1.Підготуйте по три наліпки та роздайте їх кожному учаснику освітнього процесу.

2. Підготуйте по три ватмана – на одному напишіть «Батько», на другому – «Мати» , на третьому «Родина» розподіліть їх в протилежних кінцях кімнати.

Пройде час, кожен із вас визначиться у житті, на вас чекає подружнє сімейне життя.

Поміркуйте над питаннями і дайте відповідь на наліпках, а потім прикріпіть на зазначених ватманах.

- Яким повинен бути батько?

- Якою повинна бути мати?

- Якою має бути родина?

Отримані результати обговорюємо та визначаємо найголовніші цінності (багатовживані).

Обговорення:

  • -Якими сімейними цінностями має володіти мати?

  • -Чи були ці цінності наявні у головної героїні поеми?

- Як ви розцінюєте вчинок Катерини?

-Які вчинки матері вплинули на те, як склалася доля дитини?

-Які причини змушують жінок у наш час залишати своїх дітей?

-Якими сімейними цінностями має володіти батько?

-Якими мають бути сімейні цінності родини?

-Чи були наявні ці цінності в родині головної героїні?

-Чи змінилися пріоритети в сімейних цінностях сьогодні?

-Які сімейні цінності притаманні для вашої родини?

-Яких цінностей плануєте дотримуватися в майбутніх своїх родинах?

Необхідне обладнання / матеріали, облаштування класу, тощо

Різнокольорові наліпки, ватмани, маркери.

Підсумок за результатами проведення вправи

Учні

  • може критично оцінювати свої вчинки та переконання,

  • дізналися більше про моральні цінності своїх однокласників,

  • бере зобов’язання та несе відповідальність, що свої вчинки,

  • беруть на себе відповідальність за ухвалене рішення;

  • усвідомлюють значення власного вибору;

- показує, що він/вона бере відповідальність за власні помилки.

-учень виявляє повагу до життєвого вибору сучасної людини, її можливості зберегти свою родину.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.