Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Урок "Способи розділення сумішей фільтруванням"

Природознавство

Для кого: 5 Клас

25.06.2019

1520

17

0

Опис документу:
сформувати в учнів знання про розділення сумішей, навчити у лабораторних умовах розділяти суміші фільтруванням; розвивати вміння розділяти суміші, організовувати своє робоче місце, дотримуватись правил техніки безпеки; виховувати прагнення досліджувати природу, заохочувати співробітництво дітей.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Практичне заняття

Тема: Способи розділення сумішей фільтруванням

Мета: сформувати в учнів знання про розділення сумішей, навчити у лабораторних умовах розділяти суміші фільтруванням; розвивати вміння розділяти суміші, організовувати своє робоче місце, дотримуватись правил техніки безпеки; виховувати прагнення досліджувати природу, заохочувати співробітництво дітей.

Обладнання: лійка, фільтрувальний папір, мірний посуд, хімічні стакани, ложка для твердих сипучих речовин, скляна паличка, вода, пісок.

Базові поняття і терміни: фільтрування, суміш, чиста речовина.

Фільтрування - це спосіб розділення суміші шляхом пропускання її через фільтри, що здатні затримувати частинки одного з її компонентів.

Чи доводилось вам бачити в побуті це явище? (Фільтри для води, повітря тощо). Для фільтрування потрібно мати фільтр — матеріал різної щільності (папір, тканину), крізь який фільтрують рідку суміш, на якому залишаються часточки нерозчинної речовини (демонстрування фільтрів та способу виготовлення фільтра з фільтрувального паперу). (мал. 1)

Мал. 1.

Речовину, що містить лише частинки однієї речовини, називають чистою. А речовину, утворену сукупністю кількох чистих речовин, які не втратили своїх властивостей, називають сумішшю.

  1. Інструктаж з БЖД

  2. Обладнання робочого місця:

  • зайві речі забрати з парти, залишити тільки видане обладнання;

  • помістити одну хімічну склянку на підставку штатива;

  • виготовити фільтр (див. мал. 1)

  1. Проведення дослідів по етапах за інстриуктивною карткою.

  2. Зробити висновки за результатами виконаної роботи.

Інструктивна картка

Етап 1. Виготовлення суміші води й річкового піску

Приготуйте суміш із 50 мл води і 10 г річкового піску. Зберіть прилад як показано на мал. 2. Переконайтеся, що фільтр не виходить за межі лійки. Зверніть увагу на те, щоб фільтр був щільно притиснутий до лійки. Для цього злегка змочіть краї фільтра водою.

Мал. 2.

Етап 2. Фільтрування суміші.

Для цього суміш води і піску обережно по скляній паличці, приставленій збоку до лійки, вилийте на фільтр.

Що відбулося з водою?____________________________________________________

Що відбулося з піском?____________________________________________________

Які властивості води і піску дали змогу розділити суміш фільтруванням?___________________________________________________________________________________________________________________________________

Яких умінь ви набули на практичному занятті?__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Етап 5. Зробити вмсновки, заповнивши таблицю.

Номер і назва етапу

Послідовність дій

Спостереження

Висновок

Етап 1

Етап 2

Загальний висновок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.