До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
5
міс.
1
0
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок розвитку мовлення на тему "Виражальні засоби риторики: риторичні фігури та тропи" (самостійна робота) з української літератури в 11/12 класі.

Опис документу:
Урок розвитку мовлення на тему "Виражальні засоби риторики: риторичні фігури та тропи" (самостійна робота) з української літератури в 11/12 класі. Це конспект самостійної практичної роботи для учнів випускних класів. Мета роботи - перевірити, чи добре учні знаходять в текстах поезій стилістичні фігури й тропи, чи добре підготувалися до ЗНО з цього питання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок розвитку мовлення

ВИРАЖАЛЬНІ ЗАСОБИ РИТОРИКИ:

риторичні фігури та тропи

(Самостійна робота)

Проаналізуйте уривки з творів і дайте відповідь, які риторичні засоби виразності (риторичні (стилістичні) фігури і які тропи) використовуються в них (з поясненням).

  1. В час гарячий полудневий

Виглядаю у віконце:

Ясне небо, ясне море,

Ясні хмарки, ясне сонце.

(Леся Українка. “Тиша морська” із циклу “Кримські спогади”)

  1. Весняна сила в душі моїй грає,

Її не зломили зимові морози міцні,

Її до землі не прибили тумани важкі,

Її не розбила і ся перелітная буря весняна.

(Леся Українка. “У чорную хмару зібралася туга моя” із циклу “Мелодії”)

  1. Хто вам сказав, що я слабка,

що я корюся долі?

Хіба тремтить моя рука,

чи пісня й думка кволі?

(Леся Українка. “Хто вам сказав, що я слабка”)

4. Ні, милий,

ти душу дав мені, як гострий ніж

дає вербовій тихій гілці голос.

(Леся Українка. “Лісова пісня”)

  1. Бачиш - руський з тобою, башкир і таджик,

Друзі, браття твої, громоносна лавина.

(М.Рильський. “Україні”)

  1. Тут давня дружба зріє й пломеніє,

Її ніяким бурям не згасить.

Ти пронесла крізь чорний сон століть

Свічу свободи й вірності, Софіє!

(М.Рильський. “Софія”)

  1. З-над річки лине пісня голосна,

А тут, біля гостинної веранди,

Іде безкровна, лагідна війна

Червоної та білої троянди.

(М.Рильський. “Війна червоної й білої троянди”)

  1. Йде гроза з-за верхогіря...

Справді, тільки примічай:

Чорних птиць імлисте піря

Затемнило небокрай.

(М.Рильський. “Перед грозою”)

  1. Чи вартий той людського слова,

Хто відкидає, як сміття,

Діла Веласкеса й Сєрова,

Матейка й Рєпіна життя?

(М.Рильський. “Представникам “нового мистецтва””)

  1. Чи варті слави – де там! – рами

І навіть місця на стіні

Оті огидні, тьмяні плями

На вашім мертвім полотні..?

(М.Рильський. “Представникам “нового мистецтва”)

  1. А Ярема – страшно глянуть –

По три, по чотири

Так і кладе.

(Т.Шевченко. Поема “Гайдамаки”)

  1. Не дивуйтеся, дівчата,

На старі козачі

Щирі сльози. То не роса

Вранці при дорозі

На спориші і не ваші

Дуже дрібні сльози.

(Т.Шевченко. “Маряна-черниця”)

IV. Відповіді до “Завдання для самостійної роботи”

  1. Епітети, повтор, інверсія.

  2. Епітети, анафора, паралелізм, інверсія.

  3. Риторичні запитання.

  4. Епітети, звертання, порівняння, інверсія.

  5. Синекдоха, гіпербола, градація.

  6. Метафора, метонімія, епітети, алегорія.

  7. Епітети, інверсія, парадокс, метафора.

  8. Метафора, епітети, алегорія, інверсія.

  9. Риторичне запитання, порівняння, епітет.

  10. Риторичне запитання, градація, алегорія, епітети.

  11. Гіпербола, інверсія.

  12. Алітерація, епітети, звертання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.