Урок-подорож "Подорож по країні Excel"

Опис документу:
Розповісти про можливості використання електронних таблиць, закріплення практичних умінь і навичок при роботі з вивченням програмного забезпечення MS Excel; навчити творчо застосовувати знання та систематизувати їх; навички та вміння в життєвих умовах

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата _____

Клас 7

Урок інформатики на тему: «Подорож по країні Excel».

Цілі урока:

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, тренувати пам’ять та увагу, сприяти розвитку пізнавального інтересу; створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності, сприяти підготовці учнів до життя, посилення зв’язку теорії з практикою;

  • навчальна: розповісти про можливості використання електронних таблиць, закріплення практичних умінь і навичок при роботі з вивченням програмного забезпечення MS Excel; навчити творчо застосовувати знання та систематизувати їх; навички та вміння в життєвих умовах

  • виховна: виховувати старанність та відповідальність; формувати і підтримувати прагнення учнів до відкриття нового; виховувати об’єктивну самооцінку; виховувати творчий підхід до роботи; підвищувати інформаційну культуру учнів.

Тип уроку: комбінований. Урок – ділова гра. Урок застосування знань, умінь і навичок.

Програмне забезпечення: відповідне програмне забезпечення MS Excel

Матеріально-технічне забезпечення уроку: персональні комп’ютери, мультимедійний проектор, презентація, тести для короткої перевірки вивченого матеріалу(Plickers), картки Plickers.

Якщо хочете чогось навчитися – робіть це !

Роберт С. Шанк

План уроку

  1. Організаційний момент (мотивація, ознайомлення з правилами поведінки у кібінеті інформатики) (2 хв).

  2. Актуалізація опорних знань учнів(5 хв).

  3. Вивчення нового матеріалу(2-5 хв).

  4. Ділова гра. Форматування умінь і навичок при розв’язанні задач. Практичне застосування знань та вмінь. (20 хв).

  1. Підсумки уроку, рефлексія(5-7 хв).

  2. Домашнє завдання ( 1-2 хв).

І. Організаційний момент(мотивація, ознайомлення з правилами поведінки у кібінеті інформатики)

(Учитель): Доброго всім дня. Я дуже радий бачити Вас сьогодні на уроцБажаю вам, щоб ви отримали багато нових та корисних для себе знань, а також хороших оцінок.Кожна людина повинна бути менеджером свого життя, вміти заощаджувати кошти для того, щоб їх використати на свій культурний розвиток. Сучасний світ бізнесу вимагає професійного знання інформаційних технологій. Сучасні технології обробки інформації часто призводять до того, що виникає потреба подання даних у вигляді таблиць.

Наприклад, таблиця чемпіонату з футболу, розклад уроків, класний журнал, розклад руху потягів, різноманітні фінансові документи, тощо. Для табличних обчислень характерні відносно прості формули, за якими відбуваються обчислення, і великі об'єми вхідних даних. Для таких розрахунків слід використовувати комп'ютер. З цією метою і були створенні електронні таблиці, завдяки чому ми з вами можемо економити свій час.

(Учитель):Нагадаємо правила поведінки у кабінеті інформатики та правила з техніки безпеки на уроці:

(Діти відповідають):

  1. Не можна без дозволу вчителя вмикати комп'ютер.

  2. Не можна торкатися монітору, дротів.

  3. Не можна працювати за комп'ютером брудними та мокрими руками та в вологій одежі.

  4. Не можна бігати та штовхатися.

  5. Без дозволу вчителя не дозволяється вставати з робочого місця та виходити з класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

(Учитель): Дуже добре. Приступимо до уроку. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок, а ділова гра. В чому буде полягати незвичайність ви побачите самі. А для того, щоб налаштуватися на роботу ми проведемо вправу «Скринька знань»

    1. Вправа «Скринька знань»

(Учитель): Ви отримали картки з варіантами відповідей(літери анг.алфавіту). На екрані буде з'являтися запитання і вам треба правильно обрати варіант відповіді (літеру) і підняти картку так, щоб я могла їх зчитати.

(питання до учнів за допомогою програми Plickers, картки Plickers ). Демонстрування на екрані запитання вчителем, учні відповідають, обираючи правильну відповідь на картках.

  1. Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді…

  1. комірки;

  2. аркуша;

  3. таблиці;

  4. листа.

  1. Найменший елемент електронної таблиці:

  1. комірка;

  2. аркуш;

  3. таблиця;

  4. рядок.

  1. Назва документу табличного процесора Excel:

  1. аркуш;

  2. таблиця;

  3. документ;

  4. книга.

  1. Група комірок електронної таблиці:

  1. рядок;

  2. діапазон;

  3. адреса;

  4. книга.

  1. Вираз, що описує обчислення в комірках:

  1. формула;

  2. діаграма;

  3. назва;

  4. рівняння.

  1. Кожна клітинка має свою:

  1. назву;

  2. адресу;

  3. нумерацію;

  4. формулу.

  1. Введення формули починається із знаку:

  1. «-»;

  2. «+»;

  3. «=»;

  4. ні з чого не починається.

  1. Файли,в яких зберігаються електронні книги називають…:

  1. листами;

  2. зошитами;

  3. аркушами;

  4. книгами.

  1. Графічне зображення інформації, що записані в таблиці це:

  1. креслення;

  2. малюнки;

  3. діаграми;

  4. формули.

  1. Для чого призначені електронні таблиці:

  1. для написання цифр;

  2. для обробки табличної інформації;

  3. для обробки текстової інформації;

  4. для створення списків.

(Учитель):Молодці.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

(Учитель):Як Ви уже зрозуміли на уроці ми продовжимо з вами вивчення електронних таблиць. Сьогодні ми ознайомимося з побудовою діаграм, тому відкрийте свої зошити і запишіть сьогоднішнє число. Крім того, на уроці ми повторимо і узагальнимо знання, закріпимо вміння створювати електронні таблиці, будувати діаграми і графіки, застосуємо вивчений матеріал для наочного відображення тієї інформації, яку отримаємо на цьому уроці.
Вивчення даної теми є надзвичайно важливим, адже використання діаграм та графіків табличного процесора є надзвичайно обширним. Наприклад: уже згадані вами економісти використовують їх для створення звітів, та під час їх представлення, статисти, маркетологи під час представлення нових проектів. Коли проводиться якесь анкетування, то діаграми використовують, щоб побачити результат та провести аналіз дослідження. Взагалі, діаграми та графіки використовуються всюди, в повсякденному житті, в рекламі та під час аналізу будь-якої роботи.

І так, що ж таке діаграма?


Діаграма – це представлення даних таблиці в графічному вигляді, які використовуються для аналізу і порівняння даних.
Діаграми використовуються для виявлення тенденцій зміни якогось параметра, для порівняння між собою двох і більше величин, для відображення співвідношення компонентів у складі певного об’єкту тощо.
У табличному процесорі їх використовують для представлення в графічному вигляді даних робочих листів (таблиць). Дані робочого листа, які використовуються при створенні діаграми, зв'язуються з нею і при їх зміні діаграма поновлюється. Можна створити вбудовану діаграму, яка додається безпосередньо в робочий лист, або виконати її на окремому листі  діаграми в робочій книзі. Після створення можна доповнити діаграму назвами і лініями сітки. Для зміни формату діаграми можна використовувати автоформати.

Діаграма містить такі елементи:
1.     Область діаграми.
2.     Назва діаграми.
3.     Осі діаграми.
4.     Лінії сітки.
5.     Легенда.
6.     Назви осей діаграми.

Для створення діаграм користуються майстром діаграм.

Для створення діаграми за допомогою майстра діаграми потрібно виконати такі дії:
1.   Виділіть дані, які вам потрібно використовувати в діаграмі.
2. Виконайте команду Вставка/Диаграмма або клацніть на кнопці Мастер диаграмм.
3. З'явиться діалогове вікно Мастер диаграмм.


Excel пропонує користувачу 9 типів плоских діаграм і 6 типів об'ємних.
Види діаграм. Серед стандартних діаграм і графіків є такі:

  • гістограма,

  • лінійчаста,

  • графік, кругова,

  • крапкова,

  • з областями,

  • кільцева,

  • пелюсткова,

  • поверхнева,

  • бульбашкова,

  • біржова,

  • циліндрична,

  • конічна, піраміда та більше 20 нестандартних діаграм і графіків.

(робота дітей у робочих зошитах)

(Учитель):Розповім про наші плани на сьогодні. Що ж до нашої незвичайності, то сьогодні ми попрацюємо не так як завжди, а спробуємо себе у ролі керівників, фінансистів та бухгалтерів. Я зараз не вчитель, а ви не учні. Сьогодні я – власниця фірми, а ви мої співробітники. Наша фірма керує мережею спортивних клубів «Infosport». Ми повинні розрахувати для розширення нашої фірми:

  1. Кількіть проданих абонементів за рік, місяць.(маркетологи)

  2. Купівлю авіаквитків для співпраці з діловими партнерами.(логісти)

  3. Розрахунок заробітньої платні співробітникам(відділ фінансів)

Ми вже поділилися на групи(3 групи по 4 чол) і заступники отримали від мене завдання, і вам через деякий час потрібно зробити висновки і здати звіти щодо правильності обраних рішень.

Фізкультхвилинка(рухові вправи)

IV. Форматування умінь і навичок при розв’язанні задач. Практичне застосування знань та вмінь.

Робота за комп’ютерами. Інструктаж з БЖД(нагадують діти)

(Учні розходяться по своїм робочим місцям і починають працювати за комп’ютерами)

  • Задача № 1 (група дітей № 1) – Група маркетинга

Побудувати діаграму за кожен місяць і разом за рік 2015 року продажу абонементів. Написати дані у звіт. Який місяць найуспішніший і самий рентабельний.

  • Задача № 2(група дітей № 2) - Група логістів

Конвертація валюти. Купівля авіаквитка.

У фірми є ліміт на купівлю авіаквитка на одну людину 308,51 $. Виберіть, в яку країну нам треба полетіти, щоб знайти партнерів і розширити свій бізнес.

  1. Запустити табличний процессор MS Excel.

  2. Виконати розрахунки з урахуванням абсолютних і відносних посилань у комірках таблиці.

  3. Зберігти результат на Аркуші.

  4. Зробити письмовий звіт.

Вартість квитка

п/п

Місто(країна)

грн

$

1$ = 25.59 грн

1

Вена(Австрія)

5225

2

Стамбул(Турція)

3702

3

Прага(Чехія)

7052

308,51

++

4

Сідней(Австралія)

21562

5

Лондон(Англія)

4589

6

Париж(Франція)

12045

  • Задача № 3(група дітей № 3) – Група фінансового відділу)

Розрахувати заробітну платню за місяць співробітників всієї фірми.

Створити та заповнити таблицю відомими даними за зразком. В пусті комірки ввести необхідні формули та функції, враховуючи, що:

  • Премія обраховується за правилом: якщо стаж більше 2 років, то премія дорівнює 20% від ставки, інакше премія дорівнює 100 грн;

  • Значення в стовпчику «Разом» дорівнює сумі ставки та премії - відсоток податкуЗначення в рядку «Разом» дорівнює сумі значень у відповідному стовпчику

(Учитель):

Приступимо до нашої наради. Зараз заслухаємо кожного з заступників по черзі.

(учні звітують про виконану роботу)

Фізкультхвилинка(вправи для очей)

(Учитель):

  • Дуже повільно переводити погляд: вдихаюч и вправо, потім угору, видихаючи – вліво і вниз. Потім спрямувати погляд удалечінь. Повторити вправу 4-5 разів в один бік і стільки ж разів в інший.

  • Для покращення фокусування ока подивіться на кінчик носа, потім одразу перевести погляд удалечінь. Повторити вправу 4-5 разів.

  • Уявіть перед собою великий циферблат золотого кольору(вчені вважають, що сааме цей колір сприяє відновленню зору).Виконайте рухові рухи очними яблуками, залишаючи при цьому голову нерухомою.

.

V. Підсумки уроку, рефлексія

Вправа «Валіза» (учні самостійно оцінюють свої знання).

(Учитель): А зараз підведемо підсумки нашого уроку. Перед вами валіза. Уявіть собі, що це наш сьогоднішній урок. Пропоную кожному розповісти про те, що він візьме з цієї валізи, тобто що сьогодні дізнався чи навчився на уроці.

(кожен учень отримує стікер, на якому записує власний результат засвоєння теми «Табличний процессор Excel»

(Учитель): Висловите свої думки: «Я вважаю, що треба навчатися роботі з табличним процесором тому що…»

(діти записують у свої робочі зошити і озвучують або кріплять на дошку свої думки)

(Учитель): Гаразд. Сьогодні ви добре попрацювали, впоралися з поставленими перед вами завданнями, а також показали гарні навички роботи в середовищі електронної таблиці.


Виставлення оцінок з урахуванням всіх видів діяльності учнів на уроці.(Картки у робочих зошитах).

  1. Домашнє завдання.

Робочий зошит

  1. Створити документ MS Excel, створити в ньому таблицю калорійності продуктів та результати соціологічного опитування: «У яких магазинах ви частіще купуєте продукти?» Зберігти фійл як Домашній.xls

  2. Скласти пазл на www.jigsawplanet.com (для розвитку логічного мислення)

(Учитель): Плануйте так своє життя, щоб вам вистачило сил і можливості реалізувати свої ідеї.

(Учитель): Спасибі всім за хорошу роботу. Молодці!

(Учитель):Урок закінчений. До побачення.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
2
міс.
0
5
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!