Урок "Пасив у минулому часі"

Опис документу:
Урок у 9 класі, який поєднує в собі вивчення пасиву у минулому часі та закріплення теми винаходи та винахідники

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

План-конспект уроку

Тема: Так тримати!

Мета: Практична: формувати навички вживання пасивного стану, навички читання, говоріння та письма.

Освітня: ознайомити учнів з правилами вживання пасиву у минулому часі.

Розвиваюча: розвивати пізнавальні інтереси учнів.

Виховна: виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, робочий зошит, картки, ноутбук, граматичні таблиці.

Підручник: Англійська мова (9-й рік навчання) (English (the 9th year of studies)) :підручник для 9-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. — Тернопіль : „Видавництво Астон”, 2017. — 288 с. : іл.

PROCEDURE

  1. Warming up.

Today we’ll talk about academician Korolyov and we’ll learn Present and Past Passive.

Listen to the poem and translate it.

Slaves Of Our Own Invention

Our bold and proud We’ve tamed our hearts

hyper-cyber generation with science’s steely logic

has conquered space, and we boast about efficient

has mastered time and motion. techno-magic.

Too much giving way

to machine’s domination,

we may end up the slaves

of our own invention!

By Romeo Nice

Read the words and say.

Rocket, tested, engineering, scientist, developing, industry, graduated, space, founders, research.

  1. What will be the text about?

  2. What words help you to find it out?

  3. Do you see unknown words? Can you understand their meanings?

  4. Make up sentences with the words (one sentence from each student).

  1. Reading.

Read about Serhiy Korolyov and complete the text with the words from the box.

Do ex. 1a), p. 128.

Key: 1 scientist, 2 industry, 3 graduated, 4 rocket, 5 founders, 6 tested, 7 developing, 8 space, 9 research, 10 engineering.

  1. Speaking.

Work in pairs to answer the questions. Do ex. 1b), p. 129.

Key: 1 20 years old, 2 in 1930, 3 worked in the aircraft industry and finished a flying school, 4 he became a rocket enthusiast, 5 a man first flew into space and first walked out into space.

  1. Grammar.

Study the grammar box, p. 130.

  1. Reading.

Complete the following sentences with the right form of the present simple passive (positive or negative) of the verbs in the box. Do ex. 2, p. 130.

Do the quiz and find out how much you know about inventions and inventors. Do ex. 3a), p. 130.

Key: 1b, 2a, 3a, 4a, 5b, 6a, 7b, 8a.

  1. Grammar.

Study the grammar box, p. 131.

  1. Speaking.

Make right sentences.

Do ex. 4, p. 131.

  1. Writing.

  1. Reading.

  1. Summary.

  1. Homework.

Learn new grammar material p. 131, do ex. 5, p. 132.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
4
дн.
1
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!