Урок образотворчого мистецтва"Зелені друзі"

Опис документу:
Розробка уроку відповідає віковим особливостям учнів 3 класу ,містить елементи краєзнавчого матеріалу ,нестандартих підходів , інтерактивних методик. Запропонований матеріал допоможе якісно і швидко підготуватися до уроку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок образотворчого мистецтва, 3 клас. Зелені друзі

Мета: учити дітей малювати дерева, правильно передавати їх форму, пропорції, будову залежно від породи, фактури, текстури силуетної форми графічними та живописними засобами.

Розвивати й удосконалювати графічні навички.

Виховувати дбайливе ставлення до дерев, любов до природи.

Обладнання: папір, олівці, акварель, репродукції картин І. Шишкіна «Дубовий гай», А.І.Куїнджі «Березовий гай», ілюстрації із зображенням дерев різних порід, аудіозапис «Пори року».

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів.

- Щоб дізнатися тему уроку розгадайте загадку.

В них багато є роботи,

Хоч стоять вони весь час.

Від дощу чи від спекоти

Захистять, врятують нас.

Не лягають спать ніколи,

На ногах вони одвік.

Не бояться плину рік,

Ні завій, ні вітру реву.

Хто ж вони такі? (Дерева)

II. Оголошення теми та мети уроку.

Учитель.

Сьогодні тема нашого уроку : «Зелені друзі – дерева». Ми будемо малювати дерева, правильно передаючи їх форму різними графічними та живописними засобами та техніками.

- Дізнатись які бувають дерева нам допоможе вірш.

- Прослухайте його і скажіть:

- Про що цей вірш?

- Які дерева, названі у поезії ?

1. Слухання вірша.

Прийшли до річки дві верби

З маленьким вербенятком.

Прийшла калина зі своїм

Малим калиненятком.

Прийшла і вільха з вільшеням,

Тополя з тополятком.

Та й залишились тут усі,

Щоб потім гаєм розростись. Л. Силенко

- Чи любить поет природу?

- Що свідчить про те, що автор любить природу? ( використовує пестливі слова)

Висновок –( митці слова дуже люблять природу)

- Давайте заглянемо у майстерню художників – живописців. Яке у них відношення до природи розкажуть нам екскурсоводи.

2. Робота за картинами І.Шишкіна, А.Куїнджі. ( виступи учнів)

Учитель.

Ніби змовившись , з великою любов'ю написали художники свої чудові пейзажі. В обох митців дерева , неначе живі істоти, милуючи нас неповторною красою.

Найпомітніші зміни в природі протягом року відбуваються з нашими «зеленими друзями» - деревами: навесні вони поступово прокидаються від зимового сну, з бруньок з'являються молоді листочки; влітку крони дерев вкриваються пишною зеленню; восени їх забарвлення змінюється на червоне, оранжеве, золотаве.

А що відбувається потім? ( листя опадає)

Чи гарні дерева без листя? Спершу здається, ні. Але давайте подивимось на оголені дерева очима художників. Стовбури й гілки бувають дуже виразними. Їх переплетіння схоже на мереживо. Захопливе видовище!

(розгляд репродукцій картин А.Лаптєва, М.Пономарьова, Т.Яблонської, обговорення)

Висновок (Дерева гарні будь - якої пори року)

- Чому людині необхідні ліс, гай, сад?

- Які дерева ростуть біля нашої школи?

- Які причини зникнення дерев?

( Вирубка, пожежі, забруднення навколишнього середовища)

- Як врятувати зелені насадження?

Учитель.

Перш ніж перейти до виконання практичної частини кожній групі треба пройти випробування.

На дошці прикріплені малюнки дерев. Розгляньте їх уважно і скажіть, що в них спільного, а відмінне? (будова стовбура, крони, листя)

3. Гра «Де чий листочок?»

4. Гра «Опиши дерево».

Діти діляться на три команди. Кожна описує своє дерево.

Берізка - білокора, ніжна, довгокоса, привітна, струнка.

Дуб - могутній, кремезний, величний, розкішний, старий.

Ялинка - чарівна, вічнозелена, задумлива, пишна, таємнича.

(Виграє та команда, яка підбере найбільшу кількість прикметників.)

5. Демонстрація таблиці із зображенням дерев, обговорення.

- Кожна порода дерева має особливості своєї будови.

Пояснення вчителя з виконанням малюнків дерев різних порід.

Послідовність виконання роботи:

1. Проведіть вісь, визначте верхню і нижню межу дерева на малюнку.

2. Визначте розмір і характер крони. Потім намалюйте загальний силует дерева.

3. Перевірте пропорції і намалюйте великі гілки.

4. Виконайте роботу в кольорі.

Коли будете малювати дуб, то згадайте, що стовбур у нього розширений донизу. Гілки ростуть в різні боки так, що створюють округлий силует. Коли будете вводити кольорову гаму, то пам'ятайте, що вона залежить від освітлення й оточення дуба.

Наприклад, ялина своїм силуетом нагадує трикутник. Гілки розташовані ярусами, симетрично. Чим ближче до землі, тим гілки масивніші.

Промалювавши точний контур дерева, додайте дрібні деталі, листя.

1. Виконання тренувальних вправ

Вправа 1.

Визначте, які породи дерев подані силуетом, і схематично доповніть стовбуром і гілками відповідно до породи дерева.

2. Фізкультхвилинка

ІІІ. Виконання практичної роботи. (Вчитель оголошує завдання кожній групі)

І група – намалювати берізку живописними техніками

(гуаш, по-вологому, відбитки мочалочкою)

ІІ група – намалювати ялинку графічними техніками

(простим олівцем, на вощенному папері, естамп)

ІІІ група - комп'ютерна графіка

- Повторення правил роботи на комп'ютері.

Під час виконання роботи діти слухають мелодії Ф. Ліста «Гомін лісу».

IV. Виконання практичної роботи

V. Захист робіт. (Звіт груп)

VІ. Підведення підсумку уроку.

- Від чого залежить особливість будови дерева?

Гра «Треба – не можна»

  • Охороняти первоцвіти і рідкісні рослини.

  • Рвати оберемками квіти.

  • Обгороджувати мурашники.

  • Збивати гриби ногами.

  • Руйнувати павутиння і знищувати павуків.

  • Здалеку спостерігати за пташками.

  • Не розпалювати у лісі багаття.

Діти, пам'ятайте, що, посадивши хоч одне дерево, ви встановите собі живий пам'ятник.

Цікаве про дерева

Дерево - унікальне творіння природи. Назви влучно відображають основні властивості цих рослин. На земній кулі зростають такі дерева: хлібне, томатне, динне, Ізюмне, масляне, капустяне, маслинове, оцтове, кавове та інші дивовижні і дуже пінні породи.

Пляшкове дерево

Росте воно в лісах Австралії. Своїй назві завдячує стовбурові, їло за формою нагадує пляшку. Під час дощів у стовбурі збирається багато вологи, яку люди використовують у посушливі дні.

Ковбасне дерево

У містах Уганди росте кигелія, плоди якої своїм виглядом нагадують ковбасу. Маса їх до 6 кг, 3 плодів виготовляють чашки та жовту фарбу, а з кори - ліки.

Загадки,

Біла кора, тоненькі віти,

Що то є, вгадайте, діти? (Береза)

Гарне дерево, міцне.

Листя різблене, рясне,

А на гілочках крислатих

Буде жолудів багато. (Дуб)

Стовбур жовтий, мов янтар.

Досягає стеля хмар,

І колючі, й довгі, й тонкі

На гілках зелені голки. (Сосна)

VІ. Аналіз робіт учнів та їх оцінювання.

9

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!