Урок образотворчого мистецтва у 7 класі на тему :Вертеп - мистецтво народжене вірою

Опис документу:
Конспект уроку з образотворчого мистецтва у 7 класі "Вертеп - мистецтво народжене вірою". Поглиблення знань учнів про українські свята і традиції. Ознайомлення та виконання сюжетної просторової композиції "Вертеп" у техніці паперопластики.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Вертеп – мистецтво народжене вірою.

Мета навчальна : поглиблювати знання учнів про українські свята та традиції,; продовжувати ознайомлювати з технікою створення сюжетної просторової композиції; закріплювати вміння свідомо обирати матеріали та інструменти для втілення свого задуму;

розвивальна: розвивати творчу уяву, спостережливість, акуратність, увагу; формувати художньо-естетичне ставлення до дійсності, вміння емоційно сприймати різноманітні вияви прекрасного, потребу в милуванні та спогляданні;

виховна: виховувати почуття прекрасного, любов та шанобливе ставлення до народних традицій та звичаїв.

Техніка виконання: аплікація, паперопластика

Методи навчання: інформаційно - рецептивний, евристичний, репродуктивний

Форма організації: урок

Терміни і поняття: вертеп

Обладнання: репродукції та фотографії картин, що зображують святкування Різдва, навчальні роботи з методичного фонду;зображення вертепів; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи,

для вчителя: комп’ютер, зразки робіт, шаблони

для учнів: коробки, картон, кольоровий папір, ножиці, клей, лінійка, простий олівець, циркуль.

Візуальний ряд: презентація «Вертеп», відеофільм «Найбільший вертеп України», зображення різних вертепів, роботи вчителя

Літературний ряд: колядки

Музичний ряд: аудіо запис колядок

Міжпредметні зв’язки: музичне мистецтво, народознавство

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційна частина

Поетичне привітання

Станьте, діти, підтягніться

Один одному щиро посміхніться

На урок старанність не забудьте взяти

Сядьте всі рівненько.

Починаєм працювати

II Актуалізація опорних знань учнів

Які емоції та почуття ви пов’язуєте із словом «зима»?

  1. Мотивація навчальної діяльності

По казковому прекрасних свят найбільше припадає , мабуть, на зиму. Цієї пори приходять до нас святий Миколай, Новий рік, Різдво Христове, Василя й Маланки, Водохреща і Стрітення. Ми готуємо один одному подарунки , ходимо в гості, колядуємо, щедруємо і віримо, що наші мрії, добрі побажання обов’язково збудуться.

На столі – свята вечеря

Вся родина за столом

Відчиняє ангел двері

Позолоченим крилом

Благу вість нам сповіщає

про народження Христа

в хаті свято розцвітає

гріє душу доброта

Пахне сіном і кутею

сяє зірка сніг скрипить

і колядка над землею

з білим ангелом летить.

  • Про яке свято розповідається у цьому вірші? (Різдво, свят вечір)

Чи є на широкому світі, щось краще, щось шляхетніше, щось сердечніше, як український Свят вечір?! Як незрівнянні у своїй красі українські колядки!

Чи чули ви про маленьких колядників? Коли настають Різдвяні свята маленькі колядники, піймавши чарівним неводом найяснішу зірку і викувавши в чарівній кузні срібні дзвіночки, вирушали в далеку дорогу. Зірка світила їм,щоб колядники не заблукали, не збилися з путі. Бо несли вони радісну звістку срібні дзвіночки дзвеніли під вікнами і люди тішилися, що до них ідуть празники в гості.

  • Яку звістку несли маленькі колядники?( Про народження Христа )

Різдво Христове – улюблене свято церковного року. Воно наповнене духовністю, радістю, а ще – глибоким символізмом, який упродовж багатьох століть створив особливий спосіб поєднання Неба і Землі у спільній молитві радості народження Спасителя Ісуса Христа. Після святої вечері та короткого сну українська родина холодним зимовим ранком збиралася на урочисте різдвяне Богослужіння, щоб голосно і дзвінко, хором з усією Церквою Земною та Небесною заспівати «Бог Предвічний». А далі - коляда, різдвяна зірка – вертеп.

  1. Повідомлення теми, мети уроку

Чи задумувалися ви над тим, що таке вертеп, що означає він, який глибинний зміст він несе? Тож пропоную зануритися у містерію різдвяного вертепу. Отож, тема нашого уроку Вертеп – мистецтво народжене вірою.

  1. Сприймання учнями нового навчального матеріалу

  1. Розповідь вчителя з використанням презентації «Вертеп – мистецтво народжене вірою»

Вертеп – це молитовне прославлення Бога через театральне дійство, яке представляє Різдвяну містерію. Саме слово вертеп означає печеру, ясла у яких був народжений Ісусу Христос. Оскільки це свято в християнському світі відзначається вже більш як 2 тис. років, тому склалося багато традицій його святкування. Є свої традиції і в Україні.

Одна з найдавніших – ляльковий театр вертеп – схожа на споруду скриня з двома ярусами, де нижній ярус символізував світ людей, а верхній – небесний світ. Саме там розігрували історію про народження немовляти Пресвятою Дівою, звучали янгольські хори, колядки.

На Україні з давніх – давен на Різдво студенти - мандрівники, заробляючи собі на хліб, ходили з таким вертепом селами і хуторами, ставили вистави у панських садибах і козацьких оселях.

Поряд з ляльковим вертепом існує і живий вертеп, коли люди переодягаються в костюми різдвяних персонажів і розігрують події Різдва, співають колядки. Участь у колядуванні дарує відчуття радості. Духовного задоволення від прославлення Божого Сина.

Не зважаючи на занепад старих традицій, вертепи залишаються улюбленими формами мистецького вираження різдвяної радості . Це – театр, у якому тимчасово акторами стають усі охочі. Це – дійство, яке відображає дитячу щирість та зрілу віру.

Вертеп не має ніяких стандартів ні за розміром, ні за кількістю персонажів, ні навіть за часом. Сюжет вертепу може бути перенесений і в сучасність. Єдиною вимогою залишається сцена ясел, де лежить немовля Дитина-Ісус. Техніка виконання вертепу може бути різною - яка вам більше до душі. Це може бути аплікація, витинанка, паперопластика, орігамі. Можна використати природні матеріали дерево, солому, мох, сіно, гілочки, шишки, ялинкові прикраси.

Якщо любите шити ганчіркових ляльок зі шматочків, значить сам Бог велів виконати вертеп у цій техніці. Якщо в'язання іграшок – це ваше хоббі, зовсім спокійно можете зв'язати всіх персонажів Біблійної історії гачком чи спицями. Можете зліпити вертеп з пластиліну чи глини (пластилін ліпити простіше, зате глина - довговічніша). Можна також зробити фігурки людей і тварин у техніці сухого валяння чи в будь-якій іншій техніці.

  1. Перегляд відеофільму «Найбільший вертеп В Україні»

  1. Практична робота

Виготовлення вертепу – групова робота

  1. Інструктаж до практичної роботи.

Спробуємо зробити різдвяний вертеп з коробки. Коробка буде основою

( вертепу), що представляє собою ясла.

Дно коробки буде задньою стінкою вашого вертепу. Для початку обклеїмо коробку зсередини і ззовні кольоровим папером.

Зовні колір може бути будь-яким, всередині можна обклеяти коричневим папером, що імітує стіни і підлогу.

Підлогу для більшої правдоподібності можна всипати соломою з нарізаною тонкими смужками кольорового паперу.

Потім потрібно зробити фігурки дійових осіб Марії, Йосипа, немовляти Ісуса, овечок.

Не забудьте зробити і Віфлеємську зірку, що сповістила про народження Ісуса.

Свій виріб кожна група презентує..

За доброю старою традицією роботу розпочинаємо з виконання колядки «Нова радість стала»

  1. Повторення правил роботи у групах

  2. Повторення правил роботи з ножицями.

Кожному з вас хочу побажати:

Активним і уважним будь,

І про кмітливість не забудь:

Видумуй, пробуй і твори!

Фантазію та розум прояви!

Практична робота виконується під музичний супровід: звучать колядки

  1. Під час практичної роботи учитель проводить фізхвилинку.

  1. Підсумок уроку

Кожна нація тримається на прадідівських традиціях, звичаях, віруваннях. І тільки вивчаючи і знаючи ці традиції, ми зможемо передавати культурну спадщину свого народу нащадкам. Знаючи свою культуру, знаючи свої звичаї, ми пізнаємо себе. Ще раз звернемося до слів М. Рильського: "Той, хто не знає свого минулого, не вартий майбутнього". Отож, не будемо зупинятись на досягнутому, а продовжуватимемо вивчати й зберігати культурну спадщину свого народу.

  1. Звіт груп – презентація виробів

І група

Наш Ісусику маленький , що у яслах народився.

Учини, щоб вже скоро наш край рідний звеселився

Наш край рідний і наш народ і всі українські діти

Щоб ніколи нам не треба бідувати і терпіти

учини щоб краща доля в нашу хату завітала

і щоб ціла Україна Бога в щасті прославляла.

Робота учнів ( І група)

Робота учнів ( ІІ група)

ІІ група

Ми – діти Землі вкраїнської надія

Несем Ісусові в дар славу

Котру здобув народ так тяжко

За незалежну самостійну соборну державу

Ісусику дай нам силу розум,єдність

Щоб нині ми відстояли свободу

І відродилась честь і гідність українського народу.

  1. Підсумок уроку

Кожна нація тримається на прадідівських традиціях, звичаях, віруваннях. І тільки вивчаючи і знаючи ці традиції, ми зможемо передавати культурну спадщину свого народу нащадкам. Знаючи свою культуру, знаючи свої звичаї, ми пізнаємо себе. Ще раз звернемося до слів М. Рильського: "Той, хто не знає свого минулого, не вартий майбутнього". Отож, не будемо зупинятись на досягнутому, а продовжуватимемо вивчати й зберігати культурну спадщину свого народу.

Технологія «Продовж речення».

  • Я дізнався про…

  • Працюючи колективно я відчував…

  • Мені вдалося ...

На уроці ми використовували знання з предметів

Завершення уроку: Всі ви діти – молодці,

Гарно працювали!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
3
міс.
1
7
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!