Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Урок образотворчого мистецтва №4 в5 класі "Графіка. Ботанічні замальовки."

Образотворче мистецтво

Для кого: 5 Клас

17.09.2021

496

58

1

Опис документу:

Презентація підготовлена до уроку образотворчого мистецтва №4 підручника Железняк С.М., Ламонова О.В. "Образотворче мистецтво 5 клас". Мета:

Ознайомити учнів з поняттями: натура,ботанічні ілюстратори, замальовка. Познайомити з німецьким художником Альбрехтом Дюрером та його творами мистецтва. Розширити знання учнів про графічні матеріали.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Графіка. Ботанічні замальовки. До уроку 4 образотворчого мистецтва в 5 класі
Слайд № 1

Графіка. Ботанічні замальовки. До уроку 4 образотворчого мистецтва в 5 класі

Навчальний малюнок - лабораторія мистецтва. У малюнку, як вчений у своїх дослідах, ми відкриваємо закони природи. Слово натура в перекладі з латинс...
Слайд № 2

Навчальний малюнок - лабораторія мистецтва. У малюнку, як вчений у своїх дослідах, ми відкриваємо закони природи. Слово натура в перекладі з латинської означає природа.

Уважне спостереження за природою навчає нас іноді ліпше, ніж книжка. Неможливо навчитися малювати лише за книжками. Тільки спостереженнями з олівце...
Слайд № 3

Уважне спостереження за природою навчає нас іноді ліпше, ніж книжка. Неможливо навчитися малювати лише за книжками. Тільки спостереженнями з олівцем у руках можна опанувати художню грамоту, отримати насолоду від чарівного відтворення на папері об’ємного навколишнього світу - натури за допомогою олівця. Прагнення художника наблизитися в своїй творчості до світу, який він бачить, до природи проходить крізь усю історію образотворчого мистецтва. На цей складний шлях вивчення законів мистецтва стаємо віднині і ми.

Є люди, які вважають, що секрет успіху в малюванні залежить від якоїсь формули, вивчиш її - і ти художник. Та насправді, якщо ми хочемо навчитися м...
Слайд № 4

Є люди, які вважають, що секрет успіху в малюванні залежить від якоїсь формули, вивчиш її - і ти художник. Та насправді, якщо ми хочемо навчитися малювати, ми маємо весь час спостерігати природу і життя навколо себе. Адже природа - головний учитель.

Спостережливість виховується під час малювання невеличких дрібниць, побачених у природі: листя, гілочок, квітів, трави, яка пробивається крізь камі...
Слайд № 5

Спостережливість виховується під час малювання невеличких дрібниць, побачених у природі: листя, гілочок, квітів, трави, яка пробивається крізь каміння, сухих пеньків. Це так звані ботанічні замальовки. Вони вимагають від нас дуже уважного ставлення до деталей, ретельної проробки кожної з них.

Колись, у далекі часи, коли люди ще не винайшли фотоапарат, ботанічні замальовки давали єдину змогу розповісти, як виглядали рослини, скажімо, у Пі...
Слайд № 6

Колись, у далекі часи, коли люди ще не винайшли фотоапарат, ботанічні замальовки давали єдину змогу розповісти, як виглядали рослини, скажімо, у Південній Америці. Адже засушена в гербарії квітка не давала повного уявлення про те, як вона виглядала в природі. Дослідники минулого мимоволі ставали художниками і створювали цілі альбоми із зображеннями екзотичних квітів і рослин. Робота художника перетворювалася на роботу дослідника.

Починаючи з XV ст. необхідність у створенні докладних визначників рослин змусила долучати до цієї роботи художників. Так з’явилися ботанічні ілюстр...
Слайд № 7

Починаючи з XV ст. необхідність у створенні докладних визначників рослин змусила долучати до цієї роботи художників. Так з’явилися ботанічні ілюстратори.

Одним з перших найвідоміших ботанічних ілюстраторів і був Альбрехт Дюрер з Німеччини. Він досяг досконалості в зображенні рослин. Дюрер радив молод...
Слайд № 8

Одним з перших найвідоміших ботанічних ілюстраторів і був Альбрехт Дюрер з Німеччини. Він досяг досконалості в зображенні рослин. Дюрер радив молодим художникам: «Докладно вивчайте природу. Керуйтеся природою, не відходьте від неї, не думайте, що ви зможете створити щось краще самостійно. Це буде вашою помилкою, адже справжнє мистецтво сховане в природі, і той, хто може зобразити його, володіє ним».

Альбрехт Дюрер (1471-1528) Німецький художник і графік. Автор численних портретів.
Слайд № 9

Альбрехт Дюрер (1471-1528) Німецький художник і графік. Автор численних портретів.

Альбрехт Дюрер (1471-1528) - німецький художник і графік. Двічі відвідав Італію, мистецтво якої значно вплинуло на його творчість. Автор теоретично...
Слайд № 10

Альбрехт Дюрер (1471-1528) - німецький художник і графік. Двічі відвідав Італію, мистецтво якої значно вплинуло на його творчість. Автор теоретичного твору «Чотири книги про пропорції людини», створив численні гравюри на дереві, а також на міді (найвідоміші його роботи - гравюри на міді «Лицар, диявол і смерть», «Меланхолія», «Св. Ієронім»). Серед живописних робіт виділяється «Свято чоток»; композиція цієї картини відрізняється надзвичайною продуманістю і гармонійністю. Автор численних портретів.

Альбрехт Дюрер (1471-1528) «Лицар, диявол і смерть Меланхолія
Слайд № 11

Альбрехт Дюрер (1471-1528) «Лицар, диявол і смерть Меланхолія

Альбрехт Дюрер (1471-1528) Св. Ієронім Свято чоток
Слайд № 12

Альбрехт Дюрер (1471-1528) Св. Ієронім Свято чоток

Починаючи працювати над замальовкою, ми визначаємо джерело освітлення, з’ясовуємо найсвітліші місця і тіні, порівнюємо, наприклад, ширину листочка ...
Слайд № 13

Починаючи працювати над замальовкою, ми визначаємо джерело освітлення, з’ясовуємо найсвітліші місця і тіні, порівнюємо, наприклад, ширину листочка з його довжиною, один листочок з іншим, визначаємо, де на нашій натурі найсвітліше місце, звідки падає світло, як розташовуються тіні. Тільки в разі такого прискіпливого спостереження нам удасться зробити справжній «портрет» нашої натури.

Узальнення На що слід звернути увагу,роблячи ботанічні замальовки? Як ви розумієте слово натура в образотворчому мистецтві? Що ви помітили особливо...
Слайд № 14

Узальнення На що слід звернути увагу,роблячи ботанічні замальовки? Як ви розумієте слово натура в образотворчому мистецтві? Що ви помітили особливого,малюючи з натури ?

Практична робота На вулиці знайдіть модель для малювання та принесіть її в приміщення. Це може бути гілочка, рослинка, квітка тощо. Спробуйте її зо...
Слайд № 15

Практична робота На вулиці знайдіть модель для малювання та принесіть її в приміщення. Це може бути гілочка, рослинка, квітка тощо. Спробуйте її зобразити. Збережіть свій малюнок, він знадобиться навесні для вправ з декоративно-ужиткового мистецтва. Інструменти та матеріали: аркуш паперу, гумка, олівці, гелева ручка, фарби, пензлі. План роботи:    На аркуші паперу скомпонуйте (знайдіть відповідне місце) зображення.  Порівняйте його пропорції загалом і пропорції різних частин зображення: довжину до висоти. Виправте помилки в побудові. Підготуйте малюнок до подальшої роботи: зітріть усі допоміжні лінії, які ви використовували для побудови, зайві лінії.  Виявіть найсвітліше та найтемніше місця зображення. Усі інші тональні відтінки потрібно порівнювати із цими «маячками».  Наприкінці роботи занадто світлі ділянки пригасіть, занадто темні трошки висвітліть, якщо побачите, що в ході роботи викривились пропорції, виправте.

Практична робота
Слайд № 16

Практична робота

Слайд № 17

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.