Урок образотворчого мистецтва "Навички вільного написання шрифту"

Опис документу:
ознайомити учнів з різними шрифтами, їх написанням; поглиблювати обізнаність учнів щодо графіки та її видів, виникнення писемності;вчити дітей писати букви рубленим шрифтом; удосконалювати композиційні навички у процесі виконання декоративно-графічних робіт; розвивати гнучкість та вправність руки, фантазію, уяву; стимулювати інтерес до творчої діяльності; виховувати дружнє ставлення один до одного та естетичне сприйняття навколишнього світу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Навички вільного написання шрифту(рублений, стрічковий)

Мета: ознайомити учнів з різними шрифтами, їх написанням; поглиблювати обізнаність учнів щодо графіки та її видів, виникнення писемності;

вчити ді­тей писати букви рубленим шрифтом; удосконалювати композиційні навич­ки у процесі виконання декоративно-графічних робіт;

розвивати гнучкість та вправність руки, фантазію, уяву;

стимулювати інтерес до творчої діяльності;

виховувати дружнє ставлення один до одного та естетичне сприйняття навколишнього світу.

Обладнання. Мультимедійна презентація, аудіо записи класичної музики, таблиця «Види шрифтів», дитячі малюнки та роздатковий матеріал, кольорові олівці, фломастери.

ХІД УРОКУ:

І. Організація класу

- Доброго дня, діти. Мене звуть Альона Василівна, сьогодні я проведу урок образотворчого мистецтва. Сподіваюсь, він буде для вас цікавим та корисним.

1. Емоційне налаштування на роботу

- Подивіться на свого сусіда по парті, торкніться один одного долоньками та промовляйте разом зі мною.

Тепло своїх долоньок

Тобі я віддаю.

Урок новий, цікавий

Я з радістю почну.

Подаруйте один одному усмішку. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку.

  • Девіз нашого уроку:

Ми художники, митці.

Ми – таланти і творці!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Тема нашого уроку: «Навички вільного написання шрифту (рублений або стрічковий)». А писати ми будемо з вами першу букву вашого імені, яке є ім’ям вашого янгола-хранителя.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Вступне слово учителя

  • Я дуже рада, що ми зустрілися з вами саме сьогодні.

СЛАЙД 1

Тому що 21 листопада віруючи різних сповідань відзначають день Святого Михаїла. Архангела Михайла називають янголом-охоронцем усіх християн. Вважають його одним із семи старших янголів-покровителів людського роду.(Дістаю фігурку)

- Я бажаю, щоб фігурка цього янгола направляла нас з вами на плідну творчу роботу.

  • Спочатку давайте згадаємо основні види мистецтва.

СЛАЙД 2

Назвіть їх. (Графіка, живопис, ску­льптура, декоративно-прикладне мистецтво.)

СЛАЙД 3

Графічний малюнок можна виконати олівцем, ручкою, пером. При цьому зображення буде складатися з ліній, невеличких штрихів. Графічне мистецтво ми можемо бачити на плакатах, гравюрах, малюнках, у книжковій та мультиплікаційній графіці.

СЛАЙД 4

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда про історію виникнення писемності

Складовою частиною графічного мистецтва є зображення букв. Давним-давно, ще у кам’яному віці, люди не знали, що таке писем­ність.

- Скажіть, будь ласка, як вони передавали інформацію? (За допомогою невеличких малюнків на камені або деревині. На малюнках вони, зображували те, про що хотіли сповістити.) У такий спосіб намалювати можна було лише дуже прості коротенькі повідомлення.)

- Так з часом малюнки ставали простішими. Складні зображення перетворювались на значок із двох-трьох ліній. Таким чином, кожен такий значок означав одне слово.

СЛАЙД 5

- Як називалися такі значки ? (ієрогліфами).

- На території нашої країни алфавіт виник понад тисячу років тому.

СЛАЙД 6

- Придивіться уважніше, як багато знайомих букв. Які букви ви можете прочитати?

2. Бесіда про шрифти

- З уроків української мови ми знаємо, що букви бувають великі та….. маленькі,

рукописні і ….друковані. Ще бувають похилі, округлі, малюнкові.

- Написання букв в одному стилі називають шрифтом.

СЛАЙД 7

- Діти, що таке шрифт?

- Де в житті ми з вами зустрічаємо різні шрифти?

СЛАЙД 8

- Крім книжок, газет. Журналів, різноманітні написи ми бачимо на транспарантах, плакатах, художніх листівках тощо.

- Зверніть увагу на шриф­ти, які там використовуються. Вони однакові? (ні вони різні.)

- Одні й ті самі літери можна писати по-різному.

(Переходжу до плакату на дошці)

  • Залежно від техніки накреслення, шрифти бувають:

СЛАЙД 9

  • рукописні, їх виконують від руки за допомогою пера, пензля;

  • мальовані, їх виконують олівцем, а потім зафарбовують;

  • об’ємні (які виконують на — камені, дереві, металі за допомогою спеціальних ін­струментів - різців).

- Хто помітив, шрифти якого типу відсутні на нашій таблиці? (Об’ємні)

- Чому?(Тому що їх не виконують на папері)

- Говорячи про різні шрифти я б хотіла згадати про творчість українського художника Георгія Нарбута.

СЛАЙД 10

- Таблиці його шрифтів стали основою перших українських грошей і всім відома його квіткова абетка. Якщо придивитися уважніше – кожна буква складається із великої кількості квіточок.

3. Фізхвилинка

- Багато матеріалу ми з вами опрацювали, треба і відпочити.

Нарбут зобразив букви квітками, а ми спробуємо зобразити їх за допомогою частин власного тіла.

Покажіть букву Ф, Г, К, Ч, І , О, Н, М.

- Молодці. Гарна у вас фантазія, вона допоможе вам ще протягом уроку.

Відпочили, а тепер за роботу. Рухами тіла ми малювати букви вміємо. А тепер, спробуємо і олівцями.

4.Ознайомлення з написанням рубленого шрифту.

- Розглядаючі шрифти ми бачили (до таблиці), що вони відрізняються технікою виконання та кількістю дрібних елементів. Найпростішим для зображення є рублений або стрічковий шрифт.

- У рубленому шрифті елементи букв мають однакову товщину в усіх частинах. Зручніше писати такі букви на папері в клітинку. Висота букви — 5 клітинок, ширина — 3 клітинки, товщина штрихів — 1 клітинка. Широкі букви Ж, М, Ф, Ш, Щ, Ю мають однакову ширину і висоту, тобто 5 клітинок. Букви поділяються на три групи: вузькі, нормальні та широкі.

V. Інструктаж написання літер рубленим шрифтом

- Зараз ви на аркушах у клітинку зобразите першу літеру свого імені. Допомогою вам будуть картки з рубленим шрифтом.

Подивіться, я на дошці запишу першу літеру власного імені. Шукаю свою букву в таблиці, починаю з лівого нижнього кутка. Рахую вверх 4 клітинки, одну по діагоналі в гору, 2 вправо,5 вниз. Це і є висота моєї букви. (Малюю по клітинках)

Зверніть увагу, у всіх зверху і знизу лишається по одній вільній клітинці. У кого букви нормальні по ширині, у вас залишаться клітинки ще зліва і справа. У кого широкі, а це М Ю – по ширині зайвих клітинок не буде. Уважно рахуйте клітинки. Коли виконаєте роботу в олівці, обведіть контур фломастером.

Візьміть в руки олівчики та працюйте.

VІ. Практична діяльність учнів

1. Написання літер рубленим шрифтом

- Діти, покажіть, що у вас вийшло. В якому шрифті ми виконали наші букви? (Рублений)

- Що таке рублений шрифт?

2.Гімнастика для очей

СЛАЙД 11

- Ваші оченята втомилися. Тому я пропоную вам гімнастику для очей. Сядьте так, як вам зручніше, слідкуйте за предметами, які рухаються. (Вмикаю музику)

3. Написання літер у вільному стилі

- Чи важко вам було малювати букви? Звичайно ні, тому що вам допомагали клітинки.

- Ви сказали, що виконувати завдання по клітинках вам було легко. Але вони вас одночасно і обмежували.

- Чи приємно вам, коли вас обмежують і щось забороняють? (НІ)

- Я так і думала.

- Тож, давайте приберемо наші обмеження і будемо вільно малювати. Відкладіть листок в клітинку в сторону, візьміть до себе чистий аркуш. Вам треба уявити форму вашої букви і виконати її плавною лінією округляючи кути.

- Таке написання букв, коли рука рухається вільно без напруги називають вільним.

4. Інструктаж написання літер вільним стилем

(Малюю свою букву А.)

- А тепер я хочу, щоб ця буква розповідала саме про мене, показала мій характер. Для цього я доповню малюнок деталями. До нашого уроку я принесла малюнки своїх учнів. (Демонструю букви)

- Як ви думаєте цю букву намалював хлопчик чи дівчинка? Чому? Що ви дізналися про цього хлопчика?

- А цю роботу хто намалював? Чому? Як можуть звати цю дівчинку? Що їй подобається? (Розвішую зразки)

- ОТОЖ, я пропоную вам створити образ власного я.

СЛАЙД 12

Пам’ятка до виконання роботи

  1. Спочатку ви маєте свою букви уявити.

  2. Намалювати вільним рухом руки.

  3. Розфарбувати улюбленим кольором.

  4. Прикрасити деталями, які б розповіли по те, що ви любите, що вам подобається, чим ви займаєтесь, що для вас важливо.

- Починаємо працювати. (Лунає музика)

5. Практична діяльність учнів

VІ. Виставка дитячих робіт. Оцінювання

VІІ. Підсумок уроку

- Отож, давайте з вами підведемо підсумок нашого уроку.

  • З чим сьогодні на уроці ви знайомилися?

  • Що таке шрифт? Який шрифт називають рубленим? Де ми у своєму житті можемо застосовувати навички, що набули на сьогоднішньому уроці?

  • А тепер я хочу почути ваші враження від уроку.

  • Тільки прошу починати зі слів, які я вам пропоную.

СЛАЙД 13

Я дізнався………………..

Мені сподобалось……….

Я запам’ятав…………….

Мені було важко………..

Я навчився………………

- Я хочу добавити від себе. Мені було дуже приємно проводити з вами цей урок. Я відчувала вашу підтримку, вдячна вам за активну роботу і на згадку про цей урок від моїх учнів для вас ці янголята.

СЛАЙД 14

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн