урок образотворчого мистецтва 4 клас

Опис документу:
ознайомити учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом; сформувати уявлення про орнамент, про спосіб його отримання шляхом вирізування з паперу; навчити вирізати симетричні фігури з паперу; доповнювати орнамент графічним зоображенням, розвивати фантазію та уяву, дрібну моторику рук; розширювати світогляд; виховувати любов до національних традицій, терпіння і акуратність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема : Орнамент. Види орнаменту

Декоративно – ужиткове мистецтво. Послідовність дій під час виготовлення орнаментів. Практична робота виготовлення орнаментів у смужці. “Рушник”

Мета: ознайомити учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом; сформувати уявлення про орнамент, про спосіб його отримання шляхом вирізування з паперу; навчити вирізати симетричні фігури з паперу; доповнювати орнамент графічним зоображенням, розвивати фантазію та уяву, дрібну моторику рук; розширювати світогляд; виховувати любов до національних традицій, терпіння і акуратність.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Діти в народі кажуть, добрий гість , дому радість, я впевнена, що ви як і я рада нашим гостям

Тож привітайтеся з нашими гостями і подаруйте їм посмішки.

А ще на Україні дорогих гостей зустрічають з хлібом і сіллю.

Привітання

Гостей щиро ми вітаєм,

Хлібом, сіллю зустрічаєм,

Коровай підносимо,

Шанобливо просимо:

- Коровай прийміть від нас -

Символ шани у всяк час!

Повідомлення теми і мети уроку

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, ми продовжимо подорож до казкового міста паперу. На вулицю декоративно – ужиткового мистецтва, там знаходиться майстерня нашого товариша папірчика та його вірних помічників. І саме в майстерні будемо працювати над темою нашого уроку, робити аплікацію український рушник. (Знати , вміти )

Інтерактивна вправа очікування.

Мікрофон

Чи готові ви до подорожі?

А що очікуєте від неї?

В кінці уроку ми перевіримо чи справдилися ваші очікування.

А зараз сідайте рівненько ми вирушаємо

Хвилинка релаксації

Заплющіть очі і уявіть що ми ідемо через осіній ліс. Під ногами шарудить листя, білочка перестрибнула з гілки на гілку, зявилося сонечко і лоскоче своїми промінчиками як лоскотно, аж тут зявилася хмаринка і закрила сонечко. А ми з вами опинилися в казковому місті

Вивчення нового матеріалу

Робота з підручником с. 63.

А ось і вулиця декоративно – ужиткового мистецтва. Ми перед подорожю добре попрацювали , побували в музеї народознавства, працювали над проектом декоративно – ужиткового мистецтво в Україні. Тож давайте відкриємо підручники на сторінці 63 і пригадаємо що ми знаємо про це мистецтво. Прочитає нам …

Декоративне означає «прикрашати». Ужиткове ж означає, що речі мають практичний вжиток, а не лише є предметом естетичної насолоди.

Бесіда з елементами запитань.

Які придмети декоративно -ужиткового мистецтва. Ми бачили в музеї?

Хто створює цю красу?

На нашій Сумщині теж історично склалися центри декоративно-ужиткового мистецтва, Опішні, Кролевці, Путивлі та інших населених пунктах. (На дошціілю­страції із зображенням мальовничих міст України.) там і досі стпорюють наповторну красу вишивку, ткацтво, писанкарство, різьблення, кераміку, декоративний розпис, вибійку, витинанки.

Чим оздоблюють ці речі?

Вірно, діти малюнками і орнаментом. А що таке орнамент?

Це візерунок складений із елементів, які повторюються в певному порядку.

А які види орнаментів ви знаєте?

Зараз ми пограємо я буду показувати орнамент а ви називати його вид.

Молодці ви гарно засвоїли цей матеріал, тому ми без перешкод знайшли будинок папірчика.

На початку уроку я говорила, що ми будемо робити аплікацію український рушник.

Ось подивіться яку красу створили своїми руками ваші бабусі прабабусі мами , кожен з них несхожий на інший, по своєму красивий, адже кожна майстриня вклала внього частинку свого серця і тому вони дорогі і до нашого часу кожній родині, передаються з покоління в покоління.

А що ви знаєте про український рушник?

Що символізує рушник?

Коли і для чого використовують вишитий рушник?

Які кольори найчастіше використовують? Що вони означають? Червоний символ кохання, сонця, життя. Чорний – символ землі нашої родючої, інколи смутку. Старі люди кажуть: горе з радістю переплітаються.

Музичний відпочинок

А зараз послухаємо пісню про рушник у виконанні наших дівчаток.

Давайте поаплодуємо їм.

Молодці, діти папірчик вами задоволений і радо запрошує до себе в майстерню.

Як ви гадаєте, хто нам буде допомагати ? ( альбомний аркуш, кольоровий папір, ножниці, клей, пензлик, олівець , лінійка і фломастери, тому що хто захоче зможе доповнити свою роботу графічними елементами.)

У нашій творчій майстерні у другу половину ви підготували основу для рушника , а з яких рослин робили її в давнину?

А також елементи для створення композиції

. Демонстрація та аналіз зразка

Зараз я спробую створити аплікацію, показавши вам послідовність виконання, тому будьте уважні.

З обох боків рушника загни всередину папір на ширину двох пальчиків. Від краю до ліній згину дрібненько зроби надрізи — бахрому.

З обох боків наклеїмо початок орнаменту. Ви будете працювати по групах , кожна з груп буде виконувати різні орнаменти. А я з вашого дозволу зроблю з елементами рослиного орнаменту.

Смужки на око розріжте на квадрати­ки, частину квадратиків — на три­кутнички.

Наклейте по черзі викладені еле­менти орнаменту.

Чи сподобалася вам моя робота?. Я впевнена що і в вас вийде не гірше. Чи готові ви до роботи.

Повторення правил безпеки на уроці трудового навчання

Практична робота учнів

Робота в групах

1 група – рослинний орнамент

2- група – геометричний, 3- змішаний

Тоді давайте повторимо правили роботи на уроці.

Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає індивідуальну допомогу.

V. Підсумок уроку:

Зробимо останній крок:

Підсумуємо урок.

Всі майстри мої старались

І на успіх сподівались.

Вийшли вироби на славу.

Майстри – звання вам по праву.

1. Обговорення учнівських робіт.

2. Бесіда:

  • Що найбільше сподобалось на уроці?

  • Чи справдились ваші очікування?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
3
міс.
1
5
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!