УРОК № 38 Тема. Прямокутник.

Опис документу:
УРОК № 38 Тема. Прямокутник. Мета: повторити і систематизувати знання учнів про прямокутник і квадрат, одержані в початковій школі; пояснити зв'язок між усіма геомет¬ричними фігурами; відпрацювати навички обчислення периметра прямо¬кутника, квадрата; побудови названих фігур за допомогою лінійки; лінійки і транспортира. Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 38

Тема. Прямокутник.

Мета: повторити і систематизувати знання учнів про прямокутник і квадрат, одержані в початковій школі; пояснити зв'язок між усіма геомет­ричними фігурами; відпрацювати навички обчислення периметра прямо­кутника, квадрата; побудови названих фігур за допомогою лінійки; лінійки і транспортира.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань учнів.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання

Запитання до класу

  1. Яка з ламаних не є границею многокутника (рис. 58)?

  1. Назвіть вершини, сторони многокутника на рис. 59. Які з кутів цього многокутника гострі? тупі? прямі? Чи може кут многокутника бути розгорнутим?

  2. Яка з фігур на рис. 60 зайва? Поясніть, чому, [а) 4), бо вона не є рівною з іншими; б) 3, бо чотирикутник не має прямих кутів].

Рис. 60

II. Систематизація знань учнів

  1. Поняття прямокутника

Оскільки з цим поняттям учні ознайомились у початковій школі, вчи­телеві тільки слід наголосити, що:

а) це чотирикутник, в якого всі кути прямі;

б) 2 сусідні сторони прямокутни­ка зазвичай різні і називаються шириною (менша) і довжиною (більша сторона);

в) 2 пари протилежних сторін у пря­мокутника рівні (рис. 61);

г) периметр прямокутника: Р = 2(а + b).

  1. Поняття квадрата

Вчителеві слід пояснити учням, що взагалі квадрат не є особливим ви­дом чотирикутників, а є тільки різновидом прямокутника (рис. 62), всі сторони якого рівні.

III. Відпрацювання навичок
Розв'язання вправ

№ 361 — на побудову прямокутників (Слід зауважити, що взагалі для побудови прямих кутів можна застосовувати транспортир.)

№№ 363 (1,2); 366; 368; 382; 383 — на обчислення периметрів прямокут­ників.

№ 379 — на просторову уяву:

Додатково: (ігровий момент).

  1. Дано прямокутник, довжина якого більша за ширину у 2 рази (рис. 63 а). Вчитель витирає всю фігуру, крім бічної сторони (рис. 63 б). Як
    поновити всю фігуру?

  2. Учитель показує учням аркуш паперу, кажучи, що на зворотному боці аркуша намальовано квадрат, і пропонує учням поставити тільки одне запитання, вислухати відповідь і визначити, яка довжина його сторони.

IV. Підсумок уроку

Учні відповідають на запитання № 1-4 № 357.

V. Домашнє завдання

п. 14, № 357 (1-4) усно; №№ 362; 364 (1); 369; 384; на повторення № 391.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.