УРОК № 37 Тема. Многокутники. Рівні фігури.

Опис документу:
УРОК № 37 Тема. Многокутники. Рівні фігури. Мета: формування поняття многокутника, рівних фігур; навчити розпізнавати многокутники, наводити приклади рівних фігур. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: індивідуальні набори карток для практичної роботи. Хід уроку Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 37

Тема. Многокутники. Рівні фігури.

Мета: формування поняття многокутника, рівних фігур; навчити розпізнавати многокутники, наводити приклади рівних фігур.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: індивідуальні набори карток для практичної роботи.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Запитання до класу

  1. Яка з ліній на рис. 54 є ламаною? замкненою ламаною? Назвіть вер­шини і ланки ламаних.

  2. В якої з ламаних на рис. 55ланки не перетинаються? Яка з них є замк­неною?

  1. Ігровий момент. Учитель. У мене на столі є моделі відрізків і кутів (виготовлені так само з паперу). Як швидко знайти серед них пари рівних відрізків? пари рівних кутів?

II. Мотивація навчальної діяльності

Підбиваючи підсумки усних вправ, учитель нагадує учням, що ще в початковій школі вони знайомились з поняттями «геометрична фігура», з деякими видами більш складних, ніж відрізок, фігур (трикутник, прямо­кутник тощо). На цьому уроці будуть розглядатися загальне поняття мно­гокутника і основні поняття, що з ним пов'язані.

III. Формування знань

Викладання матеріалу п. 13 проводиться так, як це подається в підруч­нику (учні в зошиті можуть тільки записати план пункту. Цей план допо­може їм під час виконання І частини домашнього завдання — вивчити оз­начення понять, пов'язаних з поняттям «многокутник».).

План

  1. Поняття многокутника. Приклади (чотирикутники, п'ятикутники тощо).

  2. Елементи многокутника: вершини, сторони, кути.

  3. Позначення многокутника.

  4. Периметр многокутника.

  5. Рівні многокутники. Рівні фігури.

У зошитах учні можуть зробити такі записи і креслення (рис. 55):

ABCD (BCDA, ADCB тощо) — чотирикутник (многокутник)

точки: A, B, C, Dвершини

відрізки: АВ, ВС, CD, AD — сторони

кути: A? B? C? Dкути.

Чотирикутники ABCD і MNPK рівні.

IV. Закріплення знань. Формування вмінь

Усні вправи

  1. 337 (п. 13).

  2. Назвіть геометричні фігури на рис. 56. Які з них є многокутниками?

  1. № 339 (п. 13)

  2. Які з многокутників на рис. 57 є чотирикутником; п'ятикутником; шестикутником; семикутником?

  3. Учитель. Стьопа Смєкалкін вдома накреслив п'ятикутник, потім вирізав його. Яктепер швидко намалювати п'ятикутник, що дорівнює даному?

Вправи для письмового виконання

  1. № 341 (а, б, г) — завдання на розвиток просторового уявлення.

  2. № 343 — закріплення поняття периметра многокутника.

Практична робота

Учням роздано на початку уроку конверти (по 1 на парту) з готовими паперовими моделями різних за видом многокутників та інших геомет­ричних фігур (коло, еліпс тощо).

Для закріплення знань і відпрацювання вмінь учням треба послідовно виконати завдання:

а) Серед наявних фігур виберіть п'ятикутник (шестикутник).

б) Накресліть в зошиті фігуру, що дорівнює обраній вами.

в) Позначте многокутник у зошиті.

г) Виміряйте його сторони і кути. Зробіть відповідні записи.

д) Знайдіть периметр вашого многокутника. Чому дорівнює сума його кутів? (Перевірку практичної роботи учні роблять саме за готовим розв'язанням, що заздалегідь записано вчителем за дошкою.)

Додаткові завдання

Якщо залишиться час, можна запропонувати учням завдання більш складні: №№ 348, 349.

Вправи на повторення: № 353 (1; 3).

V. Підсумок уроку

Вчитель ще раз повторює (називає) разом з учнями основні поняття, які були розібрані на уроці (дивись план).

VI. Домашнє завдання

п. 13, вивчити означення (за планом); № 338; 340; 341 (в, д); 344.

Додатково: № 350.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн