і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Урок № 33. Освіта, наука, вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
9 клас Андріївська ЗОШ І-ІІІ ст. Урок № 33. Освіта, наука, вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя
Слайд № 1

9 клас Андріївська ЗОШ І-ІІІ ст. Урок № 33. Освіта, наука, вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя

Завдання уроку: характеризувати розвиток освіти на українських землях, визначити основні здобутки та проблеми в українізації системи освіти; давати...
Слайд № 2

Завдання уроку: характеризувати розвиток освіти на українських землях, визначити основні здобутки та проблеми в українізації системи освіти; давати оцінку здобуткам українських учених; визначати роль Наукового товариства ім. Т. Шевченка в становленні української національної науки; розповідати про діяльність видатних українських вчених.

План вивчення: Чому українська громадськість прагнула українізації освіти Як розвивалася українська наука Як виявлялися процеси модернізації в повс...
Слайд № 3

План вивчення: Чому українська громадськість прагнула українізації освіти Як розвивалася українська наука Як виявлялися процеси модернізації в повсякденному житті населення України на межі століть Як модернізація позначилася на суспільному становищі жінок

Опорні дати:
Слайд № 4

Опорні дати:

Основні поняття, терміни, назви: емансипація , фемінізм
Слайд № 5

Основні поняття, терміни, назви: емансипація , фемінізм

Персоналії: Павло Галаган, Софія Русова, Іван Пулюй, Данило Заболотний, Олександр Єфименко, М. АркАс, Дмитро Баталій, Дмитро Яворницький, Федір Вов...
Слайд № 6

Персоналії: Павло Галаган, Софія Русова, Іван Пулюй, Данило Заболотний, Олександр Єфименко, М. АркАс, Дмитро Баталій, Дмитро Яворницький, Федір Вовк, Ілля Мечников, Степан Рудницький, Борис Грінченко, М. Єфімов та С. Уточкін Агатангел Кримський, Ігор Сікорський, Марія Вілінська (Марко Вовчок), Олена Пчілка (Ольга Косач-Драгоманова, матір Лесі Українки), Христина Алчевська, Леся Українка (Лариса Косач), Наталя Кобринська, Ольга Кобилянська.

Актуалізація опорних знань Тестова перевірка домашнього завдання Фронтальне опитування
Слайд № 7

Актуалізація опорних знань Тестова перевірка домашнього завдання Фронтальне опитування

Пр Робота з картою:
Слайд № 8

Пр Робота з картою:

Вивчення нового матеріалу Чому українська громадськість прагнула українізації освіти
Слайд № 9

Вивчення нового матеріалу Чому українська громадськість прагнула українізації освіти

Вивчення нового матеріалу 2. Як розвивалася українська наука
Слайд № 10

Вивчення нового матеріалу 2. Як розвивалася українська наука

Ілля Мечников (1845-1916)
Слайд № 11

Ілля Мечников (1845-1916)

«Батько гелікоптера» Ігор Сікорський
Слайд № 12

«Батько гелікоптера» Ігор Сікорський

Агатангел Кримський (1871-1942)
Слайд № 13

Агатангел Кримський (1871-1942)

Видатні науковці України Прізвище Уякійгалузінаукипрацював Найвидатніші досягнення      
Слайд № 14

Видатні науковці України Прізвище Уякійгалузінаукипрацював Найвидатніші досягнення      

Вивчення нового матеріалу 3. Як виявлялися процеси модернізації в повсякденному житті населення України на межі століть
Слайд № 15

Вивчення нового матеріалу 3. Як виявлялися процеси модернізації в повсякденному житті населення України на межі століть

Київський фунікулер. Початок 20 ст.
Слайд № 16

Київський фунікулер. Початок 20 ст.

Один з перших місяців роботи електротрамвая 1-го маршруту «Царська площа - Олександрівська площа» (нині - Європейська - Контрактова)
Слайд № 17

Один з перших місяців роботи електротрамвая 1-го маршруту «Царська площа - Олександрівська площа» (нині - Європейська - Контрактова)

Вивчення нового матеріалу 4. Як модернізація позначилася на суспільному становищі жінок
Слайд № 18

Вивчення нового матеріалу 4. Як модернізація позначилася на суспільному становищі жінок

Софія Русова (1856-1940)
Слайд № 19

Софія Русова (1856-1940)

Христина Алчевська (1841-1920)
Слайд № 20

Христина Алчевська (1841-1920)

У жіночій недільній школі X. Алчевської. Школа Алчевської стала взірцем і методичним центром усіх недільних шкіл Російської імперії, викладання про...
Слайд № 21

У жіночій недільній школі X. Алчевської. Школа Алчевської стала взірцем і методичним центром усіх недільних шкіл Російської імперії, викладання провадилося російською мовою.

Карикатурний плакат «В добу фемінізму»
Слайд № 22

Карикатурний плакат «В добу фемінізму»

Словник: Емансипація та фемінізм - так називають рухи за зрівняння жінок у правах з чоловіками.
Слайд № 23

Словник: Емансипація та фемінізм - так називають рухи за зрівняння жінок у правах з чоловіками.

Закріплення нових знань Установіть хронологічну послідовність подій: відкриття кафедри історії України у Львівському університеті; відкриття Новоро...
Слайд № 24

Закріплення нових знань Установіть хронологічну послідовність подій: відкриття кафедри історії України у Львівському університеті; відкриття Новоросійського університету; відкриття Чернівецького університету.

Закріплення нових знань 2. До положень, що характеризують розвиток освіти наприкінці 19 на початку 20 ст., доберіть конкретні факти. Створення низк...
Слайд № 25

Закріплення нових знань 2. До положень, що характеризують розвиток освіти наприкінці 19 на початку 20 ст., доберіть конкретні факти. Створення низки вищих спеціальних навчальних закладів. 2. Рівень письменності в Україні був нижчим порівняно з європейським. 3. Відсутність вищих навчальних закладів з українською мовою викладання.

Закріплення нових знань 3. Про кого з діячів культури йдеться? Історик світового рівня. Очолював першу кафедру історії України у Львівському універ...
Слайд № 26

Закріплення нових знань 3. Про кого з діячів культури йдеться? Історик світового рівня. Очолював першу кафедру історії України у Львівському університеті. Був головою НТШ. 2. Мікробіолог та епідеміолог. Першим у світовій науці дослідив шляхи поширення чуми й запропонував ефективні засоби боротьби з цією хворобою. 3. Зоолог та анатом, відкривач фагоцитозу - явища поглинання клітинами організму мікробів. Працював у Франції над розвитком імунології, удостоєний Нобелівської премії. 4. Авторка популярної «Історії українського народу». Перша жінка в Росії та Україні, якій 1910 р. Харківський університет надав ступінь почесного доктора наук. 5. Видатний учений-мовознавець і сходознавець. Відомий поліглот (вільно володів майже 60 мовами). 6. Антрополог, етнограф і археолог, автор близько 200 досліджень, у яких дійшов висновку, що українці за антропологічними ознаками близькі до південних слов’ян і відмінні від інших східнослов’янських народів. 7. Історик, автор фундаментальних праць з історії та культури Слобідської України. 8. Географ, історик. Засновник української наукової географії та географії України.

Закріплення нових знань 4. Уточніть і конкретизуйте загальне твердження про модернізаційні процеси на межі століть. Соціально-економічні зміни зумо...
Слайд № 27

Закріплення нових знань 4. Уточніть і конкретизуйте загальне твердження про модернізаційні процеси на межі століть. Соціально-економічні зміни зумовлювали зміни в побуті та способі життя населення України.

Закріплення нових знань 5. Як модернізація позначилася на суспільному становищі жінок? Що таке емансипація та фемінізм?
Слайд № 28

Закріплення нових знань 5. Як модернізація позначилася на суспільному становищі жінок? Що таке емансипація та фемінізм?

Закріплення нових знань 6. Поміркуйте, що дає підстави для пропонованого висновку. Наведіть кілька аргументів на підтвердження або спростування дум...
Слайд № 29

Закріплення нових знань 6. Поміркуйте, що дає підстави для пропонованого висновку. Наведіть кілька аргументів на підтвердження або спростування думки. В історії української культури початок 20 ст. був вельми плідним. Розквіт спостерігався в усіх сферах культурного та наукового життя. Проте, як і в інших регіонах Російської імперії, цей процес в Україні відзначався контрастністю: якщо панівні прошарки суспільства мали змогу здобути вищу освіту європейського рівня, то більшість населення України залишалася неписьменною та далекою від культурних надбань і новітніх наукових досягнень.

Підсумок уроку: незважаючи на відсутність української державності, у другій половині XIX — на початку XX ст. відбувалося формування основ українськ...
Слайд № 30

Підсумок уроку: незважаючи на відсутність української державності, у другій половині XIX — на початку XX ст. відбувалося формування основ української національної освіти й науки. в цей час у системі освіти на українських землях відбулися позитивні зрушення, зумовлені потребами часу. При цьому ні Російська імперія, ні Австро-Угорщина не сприяли розвитку освіти українською мовою. Однією з найскладніших проблем залишалася українізація школи. українська національна наука гуртувалася навколо Наукового товариства ім. Т. Шевченка — науково-культурної громадської організації, заснованої в 1892 р. Вона відігравала роль своєрідної всеукраїнської Академії наук. особливо вагомими були здобутки українських учених-природознавців.

Домашнє завдання: Підручник
Слайд № 31

Домашнє завдання: Підручник

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
незважаючи на відсутність української державності, у другій половині XIX — на початку XX ст. відбувалося формування основ української національної освіти й науки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
245 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти