Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Урок № 13 "Художній шрифт"

Образотворче мистецтво

Для кого: 5 Клас

15.08.2021

447

61

0

Опис документу:
Урок для 5 класу Тема: Художній шртфр. Шрифтова композиція. Буквиця. Мета: закріплювати поняття про композицію ; продовжити ознайомлювати учнів із графікою та видами основних шрифтів ; формувати образне , логічне , просторове мислення ; розвивати в дітей комбінаторні здібності , навички та вміння виконувати монограми ; продовжувати формувати вміння аналізувати ; навчати міркувати ; розвивати дрібну моторику руки ; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу .
Перегляд
матеріалу
Отримати код

6


Урок 13. Тема: Художній шрифт. Шрифтова композиція. Буквиця.

Мета уроку : закріплювати поняття про композицію ; продовжити ознайомлювати учнів із графікою та видами основних шрифтів ; формувати образне , логічне , просторове мислення ; розвивати в дітей комбінаторні здібності , навички та вміння виконувати монограми ; продовжувати формувати вміння аналізувати ; навчати міркувати ; розвивати дрібну моторику руки ; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу .

Обладнання : навчальний плакат (шрифти і написи),зразки шрифтів та монограм , слайди шрифти та монограми.

Матеріали та інструменти : альбоми , простий олівець , кольорові ручки , фломастери

Основні поняття : шрифт , монограма, буквиця, екслібрис, ініціали.

Тип уроку : засвоєння нових знань.

Структура уроку

  1. Організаційний момент. 1 хв.

  2. Актуалізація опорних знань. 3 хв.

  3. Мотивація навчальної діяльності. 3 хв.

  4. Повідомлення теми уроку. 1 хв.

  5. Вивчення нового матеріалу. 10 хв.

  6. Фізкультхвилинка. 1 хв.

  7. Педагогічний малюнок. 2 хв.

  8. Практична робота учнів. Індивідуальна робота учнів. 15 хв.

  9. Актуалізація набутих знань. 5 хв.

  10. Підсумки. Рефлексія. Оцінення. 3 хв.

  11. Д/з. 1 хв.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

Привітання. Перевірка відсутніх. Перевірка готовності до уроку. Налаштування на позитивний настрій.

  1. Актуалізація опорних знань .

Робота в парах. Картка.

З'єднати стрілочками відповідні слова та словосполучення :

Графіка


«Пишу», «малюю»

Виражальні засоби графіки

Пляма, контур, силует

Фломастери , олівці

Матеріали









  1. Мотивація навчальної діяльності.

  • Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?

  • Який вид мистецтва ми розглядаємо останні декілька уроків?

  • Хто скаже, що ж таке «графіка»?

Графіка – це вид образотворчого мистецтва, твір образотворчого мистецтва, виконаний художником-графіком олівцем, пензлем, пастеллю…відповідно до техніки виконання графікою.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми з вами спробуємо уявити себе художником-графіком та створимо монограму своїх ініціалів. А тема уроку – «Художній шрифт. Шрифтова композиція. Монограма».

  1. Вивчення нового матеріалу.

Бесіда .

- Для чого потрібні букви?

- Як можна прикрасити букви?

- Як передати емоції за допомогою букв?

Пояснення вчителя .

Є малюнки , які обов'язково повинні супроводжуватися написами , наприклад карти , плакати , ілюстрації . Написи мають допомагати передавати настрій малюнка . Розмір і стиль літер мають якнайкраще відповідати зображенню . Втім , іноді прийоми креслення і оформлення літер настільки цікаві , що самі можуть стати мистецтвом (показ ілюстрацій).

  • А що ж таке шрифт?

Отже , шрифт – це свого роду орнамент, художнє оформлення літер.

  • Завдання випереджаючого характеру.

Розповідь про українського художника-графіка Георгія Нарбута, який створив «Українську абетку».

  • То хто такий Георгій Нарбут?

  • Завдяки яким своїм роботам він став відомим?

  • Що є визначним досягненням художника?

Здавна люди намагалися використовувати декоративні літери для маркування , позначення своїх речей : носових хусточок , посуду , книжок , огорож будинків .

Основу шрифту становить сам процес писання , характер кожного малюнку шрифту залежить від інструменту , яким пишуть та декоративного рішення . Шрифт тісно пов'язаний з орнаментом . Орнамент – прикраса , шрифт – теж може бути прикрасою , в орнаменті чергуються мотиви і в шрифті теж є повторення мотивів – заокруглення , закарлючки , палички (слайд) . Також літерами можна передати не тільки текст , а й передавати зміст , образ.

Основи написання шрифтів показано на таблиці на дошці . На уроках креслення ви будете вивчати креслярський шрифт , він більш лаконічний і без декору, є швидким у написанні .

Сьогодні я пропоную вам створити декор для свого шрифту і використати його для букв монограми власних ініціалів.

  • Що ж таке ініціали?

Ініціали – це перші літери нашого імені, прізвища та по-батькові.

  • А що ж, таке монограма?

Монограма –( з грец. .м.) проста лінія , виникла як зображення , намальоване однією лінією , пізніше – знак з двох чи більше пов'язаних букв , найчастіше – ініціалів.

Багаті вельможі замовляли власні монограми – вишивки на носових хустинках, посуді, огорожах, фасадах будинків, розповсюдженим був і екслібрис – монограма – печатка на власних книгах.

  • Що таке екслібрис?

Екслібрис – це монограма, яка знаходиться на власних книгах, огорожах, будинках,

хустинках, посуді, печатках.

Кожен з вас зараз стане каліграфом і виконає монограму власних ініціалів .

Перед роботою потрібно продумати кольори, стиль декору , форму літер, склавши маленький ескіз , щоб не затирати аркуш, а коли ескіз буде готовий – перенести малюнок легенькими лініями. Букви зручніше малювати фломастерами , кольоровими ручками, олівцями у веселих кольорах. Намагайтесь передати літерами свій настрій, захоплення. Можете створити власний шрифт або ж використати елементи шрифтів, які є на дошці.

  1. Фізкультхвилинка.

  2. Педагогічний малюнок.

  3. Практична робота. Індивідуальна робота.

Послідовність виконання роботи:

1.Обери формат: коло, квадрат, прямокутник.

2.Придумай композицію.

3.Визнач графічні засоби вираження , які допоможуть тобі передати задумане .

4.Наміть лінії олівцем.

5.Виконай роботу в кольорі.


Керуйся таким висловом:

Ти - творець. Вір в себе, і ти зробиш те, чого не зробив ніхто.


  1. Актуалізація набутих знань.

(Кросворд на дошці , читаю питання , учні пишуть на дошці)

Кросворд







1


1






2









3











4












5













Запитання:

По –горизонталі

  1. Особлива фарба, яка використовується в графіці .

2. Знак , який складається з 2 або більше зв'язаних літер , ініціалів .

3. Графічний знак , який використову-

ється для маркування книжок колекціо-

нерами .

4. Людина з чітким , красивим почерком, що малює декоративні написи .

5. Список букв .


По-вертикалі

1.Одне з ключових слів уроку .




  1. Підсумки. Рефлексія. Оцінення.

  • Що нового вивчили на уроці?

  • Чому навчилися?

  • Що було найцікавішим?

  • Що було найважчим/найлегшим для вас?


  1. Домашнє завдання.

Завершити роботи вдома.


































Графіка

Матеріали

Фломастери, олівці

Пляма, контур, силует

Виражальні засоби графіки

«пишу», «малюю»

Графіка

Матеріали

Фломастери, олівці

Пляма, контур, силует

Виражальні засоби графіки

«пишу», «малюю»

Графіка

Матеріали

Фломастери, олівці

Пляма, контур, силует

Виражальні засоби графіки

«пишу», «малюю»

Графіка

Матеріали

Фломастери, олівці

Пляма, контур, силует

Виражальні засоби графіки

«пишу», «малюю»

Графіка

Матеріали

Фломастери, олівці

Пляма, контур, силует

Виражальні засоби графіки

«пишу», «малюю»

Графіка

Матеріали

Фломастери, олівці

Пляма, контур, силует

Виражальні засоби графіки

«пишу», «малюю»

Графіка

Матеріали

Фломастери, олівці

Пляма, контур, силует

Виражальні засоби графіки

«пишу», «малюю»

Графіка

Матеріали

Фломастери, олівці

Пляма, контур, силует

Виражальні засоби графіки

«пишу», «малюю»

Графіка

Матеріали

Фломастери, олівці

Пляма, контур, силует

Виражальні засоби графіки

«пишу», «малюю»



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.