До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
4
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КРАЇН ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №155

Дата:

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КРАЇН ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ.

Мета: забезпечити засвоєння учнями походження назви «Латинська Америка», її складу й меж; дати загальну географічну характеристику регіону, його населення, сучасних демографічних та урба-нізаційних процесів; виділити характерні .риси територіальної структури господарства регіону.

Обладнання: настінні економічна, фізична й політична карти Південної Америки, географічний атлас для 10 класу, підручник, посібники «Комплексний зошит для контролю знань» і «Контурні карти із завданнями», роман Ж. Берна «Діти капітана Гранта», настінні картини «Амазонська низовина», «Бразильське плоскогір'я», «Патагонія», «Пустеля Атакама», «Південні Анди», «Центральні Анди», «Північні Анди».

Ключові поняття: ЕГП, колони, субрегіони, населення, трудові ресурси, етнос, раса, периферійне розселення, плантація, натуральне господарство.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель знайомить учнів з оцінками за творчу та практичну роботи, оголошує оцінки за тему.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Завдання

Учні самостійно виконують завдання на с. 37 варіант) і с. 38 (II варіант) із посібника «Комплексний зошит для контролю знань».

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель пропонує учням розшифрувати абревіатуру БРIК. Якщо учням складно виконати завдання, учитель робить це сам, наголошуючи на причинах і часі виникнення абревіатури. Учитель звертає увагу учнів, що ними вже вивчені особливості господарства трьох із чотирьох країн БРІК — Індії, Росії та Китаю. Очевидно, вага Бразилії в сучасному світі також значна, якщо її прирівняли до трьох попередніх держав. Але Бразилія розташована в історико-географічному регіоні, який ще не вивчався. Щоб зрозуміти географію Бразилії, потрібно принаймні ознайомитися з географією регіону, до якого вона належить.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Склад регіону, походження назви «Латинська Америка», поділ Латинської Америки на субрегіони.

Учитель пропонує учням за допомогою відповідної карти географічного атласу для 10 класу, підручника або довідника визначити державні мови десяти найбільших за кількістю населення країн Латинської Америки. Після закінчення роботи він демонструє учням роман Ж. Берна «Діти капітана Гранта» і нагадує, як Жак Паганель вивчив замість іспанської мови португальську. Запитання: 1) Яким чином Паганель зміг усе ж таки стати перекладачем експедиції лорда Гленарвана? 2) Чому географ-француз досить легко опанував одразу дві нові для нього мови? Під час розв'язання проблеми робляться висновки: усі три мови досить схожі, оскільки походять від латині — мови давніх римлян; абсолютна більшість жителів Південної й Центральної Америки розмовляє іспанською, португальською або французькою мовами, через що зазначений регіон дістав назву «Латинська Америка».

2. Природні умови та ресурси регіону.

Природні умови різних частин материка визначаються шляхом аналізу зображених на настінних картинах краєвидів та фізичної карти регіону. Поширення найважливіших мінеральних ресурсів вивчається в процесі виконання завдання 2 на контурній карті «Латинська Америка» (посібник «Контурні карти із завданнями»). Забезпечення регіону іншими видами природних ресурсів характеризує вчитель.

3. Характерні риси населення та його розселення.

Усна практична робота

Учні під керівництвом учителя аналізують матеріали карти густоти населення з географічного атласу, визначають причини периферійного заселення регіону, складають схему «Походження сучасних жителів Латинської Америки».

4. Поділ Латинської Америки на господарські регіони.

Матеріал подається у формі розповіді вчителя з використанням економічної карти регіону.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота на контурній карті

Учні під керівництвом учителя виконують завдання 3 і 4 на контурній карті «Латинська Америка» (посібник «Контурні карти із завданнями»).

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опраювати § 72.

2. Виконайте завдання 1 і 2 на. контурній карті Латинської Америки в посібнику «Комплексний зошит для контролю знань».

3. Випереджальне завдання. Поясніть, чому в господарському відношенні роль річки Парани значно більша, ніж Амазонки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.