Урок на тему: "Великі європейські стилі. Античність, романський, готика, ренесанс"

Опис документу:
Урок на тему: "Великі європейські стилі. Античність, романський, готика, ренесанс". Методична розробка буде корисною для вчителів у підготовці до уроку, а також для всіх, хто цікавиться історією чи шукає нові ідеї для уроків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Великі європейські стилі.

Античність, романський, готика, ренесанс

Мета: сформувати в учнів уявлення про основні європейські стилі (Античність, романський, готика, ренесанс).

Цільові завдання:

  • охарактеризувати особливості стилів, аналізувати твори мистецтва і класифікувати їх за художніми напрямами;

  • формувати вміння аналізувати та інтерпретувати художній зміст творів мистецтва;

  • розкрити зміст понять стиль, античність, романський стиль, готика, ренесанс;

  • розвивати творчу й пізнавальну активність, естетичний смак; виховувати любов до мистецтва.

Очікуваний результат:

Після уроку учні зможуть:

  • працювати із запропонованим варіантом структури розкриття навчального матеріалу підручника;

  • характеризувати особливості стилів та класифікувати твори мистецтва за художніми напрямами;

  • розуміти і використовувати терміни та поняття

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

  1. Перевірка домашнього завдання

Вчитель організовує індивідуальне опитування — виконання тестових завдань за дидактичними картками:

1) Поділив всю історію людства на 5 віків (золотий, срібний, мідний, героїчний, залізний)…

А) Лукрецій Кар Б) Гесіод В) А.Фергюссон Г) К. Томпсон

2) Висунув здогадки про найважливіші прояви людської культури…

А) Лукрецій Кар Б) К. Томпсон В) А. Фергюссон Г) К. Маркс

3) Виділив епохи дикість, варварство, цивілізація…

А) А. Тойнбі Б) К. Томпсон В) Лукрецій Кар Г) А. Фергюссон

4) Обґрунтував принципи періодизації історичного процесу в залежності від рівня розвитку виробничих сил

А) Лукрецій Кар Б) К. Томпсон В) А. Фергюссон Г) К. Маркс

5) Висловив десять ознак цивілізації

А) Лукрецій Кар Б) Г. Чайлд В) А.Фергюссон Г) К. Томпсон

6) Поділяє історію людства за релігійною залежністю і вважає, що до нашого часу збереглися лише п’ять діючих цивілізацій…

А) А. Тойнбі Б) К. Томпсон В) Лукрецій Кар Г) А. Фергюссон

II. Актуалізація опорних знань та мотивація діяльності

Вчитель у ході вступної розповіді актуалізує знання учнів з попередніх років, звертаючи увагу учнів на основних рисах античної культури. Для актуалізації опорних знань учнів вчитель може поставити запитання:

1) Як перекладається термін «античність»?

2) Яких країн стосується цей термін?

IІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Античність: культура і мистецтво

Перед початком висвітлення нового матеріалу вчитель пропонує учням підготувати відповідь на такі запитання:

  • Яку роль відігравала міфологія в античній культурі?

  • Як це відобразилося у мистецтві?

Вчитель використовує розповідь з елементами пояснення, на основі якої учні разом з учителем складають схему «Архітектурні споруди Стародавньої Греції»

Учні читають ст. 100 параграфа 22 та самостійно складають характеристику архітектурних споруд Стародавньої Греції.

Використовуючи ст. 101 підручника, учні за допомогою завдань на друкованій основі визначають ознаки скульптурного мистецтва Стародавньої Греції.

  • На чому базувалося скульптурне мистецтво Стародавньої Греції?

  • Який принцип використовували античні митці у своїй творчості?

  • Які є відомі античні скульптури?

За допомогою опису вчитель викладає інформацію про живопис Стародавньої Греції. Учні складають опорний конспект:

  1. Живопис представлений фресками і мозаїками

  2. Застосування живопису — оздоблення храмів і будівель

  3. Приклади живопису — чорно фігурні амфори та червоно фігурні амфори

Продовження античних традицій Греції відображалося в культурі Стародавнього Риму (робота з підручником: пошук елементів Греції в культурі Стародавнього Риму)

Для узагальнення та систематизації знань використовуємо вправу мікрофон

  • Основою архітектури греків було…

  • Основою архітектури римлян було…

  • Римське архітектурне мистецтво заслуговує на особливу увагу тому що…

2. Романський стиль

Для висвітлення особливостей романського стилю вчитель використовує аналітичний опис. Так, яскравим прикладом скульптурного мистецтва романського стилю є рельєф «Страшний Суд», що прикрашає стіну собору Сен-Лазар в Отені (Франція). Композиція рельєфу поділена на кілька ярусів: угорі — янголи з праведниками, нижче — чорти з грішниками, а в нижньому ярусі зображено душі, що чекають на суд. Тематика романського скульптурного мистецтва обмежена релігійними сюжетами, її головне призначення — привернути людину до християнської віри.

Використовуючи ст. 102 учні дають характеристику музичному мистецтву романського стилю.

Для закріплення знань вчитель використовує метод доведення. Романський стиль багато в чому наслідував римський. Це пояснюється характерними особливостями романського стилю, що дуже схожий на римський, а саме: монументальність конструкцій, широке застосування напівкруглих арок та склепінь які спираються на колони.

3. Готичний стиль

Для висвітлення особливостей готичного стилю вчитель використовує метод порівняння.

Романський стиль

Готичний стиль

Застосування напівкруглих арок та склепінь

Характерні арки з загостреним верхом

Скульптура тісно пов’язана з архітектурою

Скульптура більш самостійна, не підпорядкована площині стіни й обрамленню.

Розвивається мистецтво вітражу, здебільшого на релігійну тематику

Техніка вітражу лишається такою самою, проте палітра кольорів стає багатшою, а сюжети складнішими

Розвиваються різні види живопису: мініатюра, книжковий живопис

Техніка виконання ускладнюється, збільшується палітра кольорів

4. Стиль епохи Відродження

Для висвітлення особливостей ренесансу вчитель використовує характеристику у вигляді схеми:

Для опису музичного мистецтва відродження вчитель використовує метод розповіді.

ІV. Закріплення та повторення вивченого матеріалу

Вчитель організовує колективну роботу у формі бесіди з запитаннями:

  • Розкажіть про видатні досягнення культури народів Стародавньої Греції і Стародавнього Риму

  • Назвіть характерні риси романського стилю в архітектурі

  • Визначте характерні особливості, притаманні скульптурі готики

  • Які досягнення в живописі є головними для епохи Відродження?

V. Підбиття підсумків

Узагальнення. Отже, кожен стиль породжується певною епохою, разом із нею еволюціонує й відмирає або ж переходить в інший стиль, який багато в чому від нього відрізняється й проходить етап становлення. У кожну історичну епоху домінував певний вид мистецтва, який впливав на інші й накладав на них свій відбиток.

VІ. Домашнє завдання

Підготуйте відповідь на запитання та виконайте завдання:

1.Назвіть характерні риси, притаманні готичному живопису.

2. Створіть ескіз розпису вази у традиціях давньогрецьких майстрів.

3. «Архітектура — теж літопис світу: вона говорить тоді, коли вже мовчать і пісні, і легенди і коли вже ніщо не говорить про загиблий народ» (Микола Гоголь)

Доведіть або спростуйте дане твердження.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн