Урок-гра на тему: "Великі європейські стилі. Античність, романський, готика, ренесанс"

Опис документу:
Урок-гра на тему: "Великі європейські стилі. Античність, романський, готика, ренесанс". Методична розробка буде корисною для вчителів у підготовці до уроку, а також для всіх, хто цікавиться історією чи шукає нові ідеї для уроків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Великі європейські стилі.

Античність, романський, готика, ренесанс

Мета: сформувати в учнів уявлення про основні європейські стилі (Античність, романський, готика, ренесанс).

Цільові завдання:

  • охарактеризувати особливості стилів, аналізувати твори мистецтва і класифікувати їх за художніми напрямами;

  • формувати вміння аналізувати та інтерпретувати художній зміст творів мистецтва;

  • розкрити зміст понять стиль, античність, романський стиль, готика, ренесанс;

  • розвивати творчу й пізнавальну активність, естетичний смак; виховувати любов до мистецтва.

Очікуваний результат:

Після уроку учні зможуть:

  • працювати із запропонованим варіантом структури розкриття навчального матеріалу підручника;

  • характеризувати особливості стилів та класифікувати твори мистецтва за художніми напрямами;

  • розуміти і використовувати терміни та поняття

Тип уроку: урок-вікторина

Хід уроку

І. Підготовчий етап

Вчитель за два тижні попереджує учнів про проведення уроку-вікторини, розподіляє між учнями ролі, складає пам’ятки для ведучого та учасників, готує оголошення про проведення уроку.

Памятка ведучому

  1. Стеж за дисципліною

  2. Стеж за дотриманням регламенту

  3. Запитання учасникам необхідно задавати чітко та виразно, користуючись відповідною

Пам’ятка учасникам

  1. Дотримуйтесь дисципліни в класі

  2. Чітко формулюйте відповідь на запитання

  3. Дотримуйтесь наукової термінології

  4. Відповідайте тільки згідно з регламентом

Правила гри

  1. Учнів класу поділяють на три групи (команди)

  2. Кожна з трьох команд обирає капітана

  3. Представники гурту готують назву та символіку команди

Назви команд

1. Гомерівський гурток 2. S. P. Q. R. 3. Орден Сен-Дені

Шкала оцінювання роботи учнів на уроці

Учні отримують оцінки від 9 до 12 балів, відповідно до активності на уроці. Бали знімаються за порушення дисципліни — по 1 балу за 1 порушення.

ІІ. Основний етап

«Документ»

Кожна команда отримує текст документу в якому йдеться про певний стиль. Обговоривши уривок в команді, капітан називає стиль про який ідеться в тексті. Правильна відповідь — 2 бала.

Архітектура з’єднувала в собі простоту і вишуканість, продуманість і художність, геометрію ліній, симетричність і пропорційність при повній відсутності зайвих деталей. Вона була настільки гармонійною і цілісною, що згодом сприймалася пізнішими стилями мистецтва як еталон для наслідування. Велике значення надавалося орнаменту. Характерний орнамент — спіральна і хвиляста лінія, фігурні й рослинні, геометричні та архітектурні елементи. Основними матеріалами для споруд були дорогі породи дерева, мармур, бронза, золото, слонова кістка, глина.

Під час будівництва храмів використовувалися міри довжини, які були запозичені від пропорцій людського тіла: долоня, стопа, лікоть тощо. У архітектурі була розроблена цілісна художньо осмислена система, що пізніше отримала назву ордеру.

Стиль матеріально-художньої культури, який склався в XXII ст. в країнах Західної Європи, зокрема в Італії, Німеччині, Франції, Англії, Іспанії та на території інших країн. Це був період, який позначився поділом праці між землеробом і ремісником, зростанням міст та торгівлі, розквітом архітектури, скульптури і живопису. Романська архітектура характерна будовами суворого оборонного призначення: укріплені замки феодалів, собори і церкви, монастирі з товстими мурованими стінами. Серед них — лондонський Тауер (1085), собори і церкви в Ангулемі (1128), Кані (1066), монастирі в Лаасі (1156), Собор святого Марка у Венеції (1085). Характерним для цих споруд є синтез архітектури з живописом і скульптурою. Запозичена у Візантії і Римі мозаїчна техніка досягає величезної сили звучання.

Особливості архітектури: міські архітектурні ансамблі (культові і світські будинки, замки, укріплення, мости, колодязі). Міська площа оббудована спорудами з аркадами, торгівельні та складські приміщення містяться на нижніх поверхах, вузькі фасади дво- або триповерхових будинків з високими фронтонами; оточення міст — могутні стіни з прикрашеними в'їзними вежами. Замки королів і феодалів — це складні комплекси фортечних, палацових і культових споруд.

Характерні риси: гостроверхі споруди зі стрілчастими склепіннями, великою кількістю кам’яного різьблення і скульптурних прикрас. Собор став вищим зразком синтезу архітектури, скульптури і живопису з багатобарвним сяйвом вітражів, що робили сильпий емоційний вплив на віруючих. Грандіозні собори вирізнялися висотою, місткістю, ошатністю, видовищним і багатим декором.

Бліц-Опитування

«Великі європейські стилі.

Античність, романський стиль, готика, ренесанс»

Командам по черзі ставлять запитання. Правильна відповідь — 1 бал

  1. Стиль епохи це –

  2. Автор «Іліади» і «Одіссеї» є

  3. Під керівництвом якого архітектора було побудовано Афінський акрополь

  4. У ХІ –ХІІ ст. панівним стилем був………. Стиль

  5. У монументальних скульптурних композиціях Середньовіччя, зокрема у романському стилі, переважав …

  6. Вітраж це –

  7. Архітектуру пізньої готики, через характерні для неї химерні візерунки, що нагадують язики полум’я, називають….

  8. Епоху Відродження іншим словом називають:

  9. Рух Відродження почався у …

  10. Музична культура доби Відродження, подібно до образотворчого мистецтва, звернулась до цінностей…

«Кросворд»

Кожна команда отримує кросворд, який необхідно розв’язати за 3 хв. Оцінюється швидкість та правильність відповідей. Найбільшу кількість балів отримує команда, яка дає найбільше правильних відповідей. Якщо кросворд розгадують дві або більше команд з однаковою кількістю відповідей, то бали нараховують відповідно до швидкості виконання завдання.

Перше місце — 4 бали, друге місце — 3 бали, третє місце

По горизонталі:

  1. Споруда, в якій мегаліти розташовані кільцем? (Стоунхендж)

  2. Мистецтво створення споруд? (Архітектура)

  3. Держава, в якій збудована перша ступінчаста піраміда фараона Джосера? (Єгипет)

  4. Вид архітектури? (Ландшафтна)

  5. Грецький класичний ордер? (Коринфський)

Ключове слово: Стиль

1

2

3

4

5

ІІІ. Підсумковий етап

Вчитель підбиває підсумки, оцінює навчальні досягнення учнів, відзначає найактивніших учасників команд.

ІV. Домашнє завдання

1. Підготуйте невелику розповідь про один з соборів побудованих в готичному стилі

2. Створіть ескіз розпису вази у традиціях давньогрецьких майстрів.

3. Які митці епохи Відродження вам відомі? Складіть повідомлення про життя та діяльність одного з них

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн