До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
7
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО КРАЇН, ЩО РОЗВИВАЮТЬСЯ, ТА ПОСТСОЦІАЛІСТИЧНИХ КРАЇН."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 96

Дата:

СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО КРАЇН, ЩО РОЗВИВАЮТЬСЯ,

ТА ПОСТСОЦІАЛІСТИЧНИХ КРАЇН.

Мета: сформувати чіткі уявлення про особливості сільського господарства постсоціалістичних країн та країн, що розвиваються; розвивати вміння порівнювати процеси та явища, самостійно робити висновки.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні атласи для 10 класу, настінні ілюстрації «Український Лісостеп», «Степ», «Тваринницька ферма», «Плантація цукрової тростини», «Плантація какао в Бразилії», збільшені зображення рисового поля в одній із країн Південно-Східної або Південної Азії.

Ключові поняття: натуральне господарство, споживацький сектор, малотоварний сектор, плантаційний сектор, плантація, форми господарювання, аграрна реформа, «зелена» революція.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Оголошення оцінок за письмові роботи, їх мотивація. Учитель називає типові помилки й недоліки робіт, відзначає їхні позитивні сторони.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Завдання

1. Відтворіть на дошці схему галузевої структури сільського господарства.

2. Дайте стислу характеристику інтенсивного товарного сільського господарства, пасовищного тваринництва розвинених країн, пасовищного тваринництва зі зрошуваним землеробством, садівництва, городництва.

Перевірка домашнього завдання

Учні формулюють найважливіші проблеми, які постають перед сільським господарством України.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель повідомляє, що проблеми сільського господарства України досить типові для певної групи держав світу — постсоціалістичних. Саме вивченню цього питання, а також виявленню особливостей сільського господарства країн, що розвиваються, і буде присвячений сьогоднішній урок. Вивчення цього матеріалу важливе, оскільки у відзначених країнах проживають понад 80 % населення планети.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Характеристика сільського господарства постсоціалістичних країн.

Розповідь учителя (з елементами інтерактивної бесіди)

Учитель пояснює особливості сільського господарства постсоціалістичних країн, форм господарювання й необхідність соціально-економічних перетворень та аграрних реформ (використовуються настінна політична карта світу, настінні ілюстрації «Український Лісостеп», «Степ», «Тваринницька ферма»).

Робота з атласом

Самостійно за допомогою атласу виявіть регіони, де такий тип сільського господарства переважає.

Практична робота

Виявлення подібних та відмінних рис сільського господарства розвинених і постсоціалістичних країн.

2. Характеристика господарства країн, що розвиваються.

Інтерактивна бесіда з використанням настінної політичної карти світу, ілюстрацій «Плантація цукрової тростини», «Плантація какао в Бразилії», збільшеного зображення рисового поля в одній із країн Південно-Східної або Південної Азії; під час бесіди характеризуються різні сектори сільського господарства, які представлені в країнах, що розвиваються, — споживацький, малотоварний, плантаційний.

Робота з атласом

За допомогою атласу виявіть регіони світу, де переважає споживацьке й малотоварне сільське господарство, та субрегіони, де сільське господарство має риси плантаційного.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Практична робота

Порівняння сільського господарства країн, що розвиваються, із сільським господарством: 1) розвинених країн; 2) постсоціалістичних країн.

Перевірка випереджального домашнього завдання

Виступи учнів із повідомленнями про «зелену» революцію. Робиться висновок, що в сільському господарстві навіть відсталих країн під впливом НТР відбуваються певні зрушення.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель узагальнює вивчений матеріал, робить висновки.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте матеріали уроку та повторити § 49 підручника.

2. Випереджальне, завдання. За картою атласу схарактеризуйте географію світового вирощування вівса, проса та сорго, гречки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.