• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • Урок на тему "РОСЛИННИЦТВО СВІТУ. ГЕОГРАФІЯ ВИРОЩУВАННЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ТЕХНІЧНИХ, ТОНІЗУЮЧИХ, ПЛОДОВИХ І ЯГІДНИХ КУЛЬТУР."
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
3
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "РОСЛИННИЦТВО СВІТУ. ГЕОГРАФІЯ ВИРОЩУВАННЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ТЕХНІЧНИХ, ТОНІЗУЮЧИХ, ПЛОДОВИХ І ЯГІДНИХ КУЛЬТУР."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 98

Дата:

РОСЛИННИЦТВО СВІТУ.

ГЕОГРАФІЯ ВИРОЩУВАННЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ТЕХНІЧНИХ,

ТОНІЗУЮЧИХ, ПЛОДОВИХ І ЯГІДНИХ КУЛЬТУР.

Мета: розширити знання учнів про галузеву структуру сільського господарства, зокрема про класифікацію технічних культур; сформувати знання й розуміння закономірностей просторового поширення у світі найважливіших технічних, тонізуючих, плодових і ягідних культур; розвивати вміння самостійно робити висновки, удосконалювати просторове мислення та вміння використовувати картографічний метод досліджень.

Обладнання: підручник, настінні політична карта світу й карта природних зон світу, географічні атласи для 10 класу, різнокольорові паперові кружечки різного розміру, контурні карти світу, колекції «Льон», «Бавовник», шматок натуральної мішковини, банка розчинної кави, пакети з чаєм і какао, статистичні таблиці та картки зі списками найбільших виробників цукроносних і тонізуючих культур, винограду, книга М. Марчевського «Острів Тамбукту», картоплина.

Ключові поняття: плантаційне господарство, технічні культури, волокнисті культури, цукроносні культури, олійні культури, тонізуючі культури, коренеплоди, овочі, фрукти, цитрусові, субтропічне садівництво, виноградарство.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель ознайомлює учнів з оцінками за практичну роботу та планом проведення уроку.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Географічний диктант

Учитель об'єднує учнів у три групи, після чого починає зачитувати назви країн. Учні I групи записують лише ті з них, які є великими виробниками пшениці, II — рису, III — кукурудзи. Слід ураховувати, що одна й та сама країна може потрапляти до кількох груп; деякі країни не потраплять до жодного з них. Орієнтовний перелік країн: Бразилія, Індія, Судан, Україна, СІЛА, Австралія, В'єтнам, Японія, Казахстан, Китай, Аргентина, ДР Конго, Франція, Туреччина, Нігерія, Канада, Німеччина, Індонезія, Росія, Таїланд, Іспанія.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Перевірка домашнього завдання

Виступи учнів із повідомленнями про колоніальні товари та коротка дискусія. (Учитель пропонує продовжити вивчення цього питання на поточному уроці.)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Найважливіші волокнисті культури та географія їх вирощування.

Інтерактивна бесіда

Учитель знайомить учнів із найважливішими волокнистими культурами світу (для цього він використовує колекції «Льон», «Бавовник» та зразок натуральної (джутової) мішковини), підкреслює провідну роль серед них бавовнику.

2. Найважливіші цукроносні культури та географія їх вирощування.

Спочатку вчитель зазначає, що видів цукроносних культур на сьогодні ще менше, ніж волокнистих, — усього два. Він пояснює переваги й недоліки вирощування цукрової тростини та цукрових буряків (спираючись на знання учнів із ботаніки). Використовуються кружечки синього (цукрова тростина) та фіолетового (цукровий буряк) кольорів. Робота виконується на карті природних зон світу.

3. Олійні культури та географія їх вирощування.

Усна практична робота (із відповідною картою)

Спочатку вчитель називає найважливіші олійні культури (соняшник, олійна й кокосова пальма, соя, арахіс, бавовник, маслина, ріпак). Оскільки наявна в географічному атласі карта не повною мірою відповідає обсягу навчального матеріалу (на ній показані лише райони вирощування соняшнику, маслини й бавовнику), доцільно підготувати для учнів картки з картою, на якій інформація відображена повніше.

Завдання

1) Назвіть найважливіші райони вирощування олійних культур.

2) Поясніть, чому саме в цих районах вирощується ця культура.

4. Коротка характеристика географії вирощування коренеплодів.

Розповідь учителя (з елементами інтерактивної бесіди)

Вчитель демонструє картоплину і пропонує назвати, до якої групи сільськогосподарських культур вона належить. Під час бесіди він називає найважливіші бульбоносні культури (картопля, маніок, ямс, батат, таро) та показує на карті райони вирощування чотирьох останніх культур.

5. Географія тонізуючих культур.

Пояснюючи зміст поняття «тонізуючі культури», учитель демонструє пакети з чаєм і какао, банку розчинної кави. Вивчення географії вирощування найважливіших тонізуючих культур здійснюється аналогічно до вивчення географії посівів цукроносних культур. Використовуються кружечки зеленого (чай), коричневого (кава) і червоного (какао) кольору; політична карта світу.

6. Географія вирощування найважливіших плодових культур і винограду.

Учні, використовуючи картки зі статистичними даними, самостійно позначають на контурній карті світу кружечками різного кольору країни — найбільші виробники апельсинів, мандаринів, лимонів та винограду.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання

Складіть схему структури технічних культур (можна користуватися атласом і підручником).

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Робота з атласом

За картою районів вирощування різних культур виділіть головні райони землеробства світу.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 50 підручника.

2. За картою атласу та додатковими джерелами інформації письмово схарактеризуйте географію вирощування картоплі у світі.

3. Виконайте завдання 3 на контурній карті «Світове господарство» (посібник «Контурні карти із завданнями»).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.