Урок на тему : РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-СИНОНІМІВ У МОВЛЕННІ

Опис документу:
Урок з української мови у 4 класі на тему : РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-СИНОНІМІВ У МОВЛЕННІ. Мета: вчити учнів добирати до поданого прислівника синоніми; розвивати мислення, мовлення; виховувати позитивне ставлення до навчання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-СИНОНІМІВ У МОВЛЕННІ

Мета: вчити учнів добирати до поданого прислівника синоніми; розвивати мислення, мовлення; виховувати позитивне ставлення до навчання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Вправа 324

Поясніть зміст прислів’їв і приказки. Назвіть прислівники. Обґрунтуйте свою думку.

Поясніть ролі прислівників у прислів’ях і приказках.

2. Гра «“Зайве” слово»

Вголос, уважний, вранці, вгору.

Чесно, охайно, сум, взимку.

Розберіть за будовою слово чесно.

3. Каліграфічна хвилинка

Вр ран нц ці вранці

Доберіть споріднений прислівник. Спишіть речення. Встановіть зв’язок між словами.

Вранці на болотах галасливе птаство лаштується у вирій.

Відтворіть і запишіть вірш.

Позлітались гороб’ята.

Потім стали під вікном,

Рано-вранці біля хати

Мов поклони, б’ють чолом.

Н. Калюжна

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про прислівники-синоніми.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Спостереження за мовним матеріалом

Прочитайте прислівники парами. Що ви помітили?

Гарно

добре

недалеко

близько

колись

інколи

дуже

надто

незабаром

скоро

швидко

хутко

Серед прислівників є слова, близькі за значенням,— синоніми. Наприклад: навколо і навкруги, гарно і чудово, старанно і ретельно.

2. Робота за підручником (с. 166–167)

Вправа 325

Навкруги, навколо, довкола, кругом, навкруг.

Вправа 326

Чудово — прекрасно, гарно, красиво; уміло — старанно, правильно, майстерно; радісно — щасливо, весело; довго — нешвидко, затяжно, безкінечно; ясно — світло; ніжно — трепетно, лагідно; любо — гарно, чудово, красиво; швидко — недовго, жваво, прудко, стрімко; казково — чарівно, незвично.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над прислів’ями

Поясніть за допомогою прислівника зміст прислів’їв та приказок.

У петрівку день — рік (довго).

Восени ложка води, а цебер грязі (брудно, мокро).

Зимою сонце світить, та не гріє (холодно).

2. Робота в парах

1) Замініть вислови синонімічними прислівниками.

Лягти разом з курами — (рано);

надворі, хоч в око стрельни — (темно);

працює, як сонна муха — (повільно).

2) Запишіть речення, замінюючи виділені слова прислівниками-синонімами.

Він прокидається ані світ, ані зоря.

Завдання виконує п’яте через десяте.

Працює, як сонна муха.

Як сніг на голову, у щоденнику з’явилися погані оцінки.

3. Самостійна робота

Спишіть прислів’я, доберіть прислівники за змістом.

... знання добувати, зате... носити.

Дим видно..., а вогонь...

(Вдень, тяжко, вночі, легко)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Яка частина мови називається прислівником?

Доведіть, що це незмінна частина мови.

Назвіть прислівники-синоніми. Якою є роль синонімів у мовленні?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 327 (с. 167).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.