Урок на тему " Програми для створення та змінювання графічних зображень".

Опис документу:
Тема. Програми для створення та змінювання графічних зображень. Мета: формувати поняття графічний редактор, познайомити учнів з TuxPaint; та формувати вміння працювати з програмою ; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, навички самостійної роботи з комп’ютером; виховувати відповідальність, самостійність, любов до предмету інформатика. Обладнання: картки, презентація, казковий герой, жетони, ноутбук. Тип уроку: комбінований.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

2 клас

Урок 1

Тема. Програми для створення та змінювання графічних зображень.

Мета: формувати поняття графічний редактор, познайомити учнів з TuxPaint; та формувати вміння працювати з програмою ; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, навички самостійної роботи з комп’ютером; виховувати відповідальність, самостійність, любов до предмету інформатика.

Обладнання: картки, презентація, казковий герой, жетони, ноутбук.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

І. Організація класу

1. Привітання

  • Продзвенів дзвіночок, діти,

годі вам вже гомоніти,

зараз сядуть всі дівчата,

а за ними і хлоп`ята.

2. Перевірка готовності до уроку

- Чи всі налаштовані сьогодні гарно попрацювати?

- Тож приберіть усе зайве і приступаємо до роботи.

ІІ. Актуалізаціяопорнихзнань

1. Повторення правил техніки безпеки

- А зараз ми з вами зіграємо в цікаву гру, я вам кажу твердження, а ви якщо воно правильне плескаєте у долоні, а якщо не правильне тупочете ніжками.

  • Не можна перебувати у комп’ютерному клас без учителя .(+)

  • Під час уроку можна ходити по комп’ютерному класу.(-)

  • Починати роботу з комп’ютером можна тільки за вказівкою вчителя.(+)

  • Коли працюєш з комп’ютером, тримай спину зігнутою, поклади ногу на ногу.(-)

  • На клавіатуру не можна нічого класти .(+)

  • Відстань від очей до екрана має бути 50-60 см.(+)

  • Клавіатура має лежати на колінах.(-)

  • Не можна торкатися пальцями екрана монітора.(+)

  • Можна чіпати будь-які дроти.(-)

  • Можна їсти і пити за комп’ютерним столом.(-)

- Молодці, ви гарно впорались з цим завданням.

2. Інтелектуальна розминка

а) Робота над загадками

  • Як написати "суха трава", щоб вийшло чотири літери? (Сіно )

  • Як написати "мерзла вода" трьома літерами? ( Лід )

б) Розгадай ребуси.

пі 2 л  ві 3 на 

в) Визначити предмет за його діями:

  • літає, падає, покриває, блищить, скрипить -…(Сніг)

  • світить, гріє, усміхається, зігріває -…(Сонце)

г) Узагальнити через протиставлення:

  • дуб – дерево, а смородина - … (кущ)

  • плаття – одяг, а черевики - …(взуття)

д) Домалюй фігуру, якої не вистачає.



3. Фронтальне опитування

- Що таке об'єкт? (Об'єкт - це живі істоти, предмети, природні явища.)

- Наведіть приклади об'єктів? ( зошит, підручник, комп'ютер)

- Наведіть приклади об'єктів разом з їх властивостями.(М'яч - круглий, спортивний, кольоровий)

- Який вигляд можуть мати графічні зображення? (Графічні зображення можуть мати вигляд малюнків, схем, креслень, фотографій)

- Де використовуються графічні зображення? (В навчанні, іграх, науці, рекламах, фільмах)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Введення елементів нестандартності

Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати? (Фарби)

- Сьогодні до нас на урок завітав Крихітка Єнот з цікавою палітрою фарб.

- Він буде за вами спостерігати під час нашого з вами уроку і буде дарувати за активність яскраві жетончики.

2. Оголошення теми і мети уроку

- Крихітка Єнот до нас завітав не з просто так, а він хоче нас провести у чарівний світ малювання, за допомогою незвичайного графічного редактором Paint Tux і хоче що б ми навчилися з ним працювати.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя у супроводі презентації

- Ти вмієш малювати олівцями і пензлями на папері. Можна також малювати й іншими предметами: паличкою на вологій землі або крейдою на дошці.

- Для роботи з комп’ютерною графікою призначені графічні редактори: Paint, Tux Paint, Photoshop.

- Створювати дивовижні малюнки можна також за допомогою комп’ютера.
Для створення малюнків, ілюстрацій до казок, літературних творів, вітальних листівок тощо є спеціальна програма. Називається вона графічний редактор. Ми будемо вивчати графічний редактор Tux Paint. Англійське слово рaint означає «писати фарбами», а Tux- ім’я пінгвіна,
персонажа, що супроводжуватиме тебе впродовж роботи з цією програмою.
Значок графічного редактора знаходиться на робочому столі комп’ютера. Щоб запустити програму підведи до значка вказівник та двічі клацни лівою кнопкою миші. Почне працювати програма і перед тобою відкриється вікно цієї програми. Ти побачиш велике біле поле, схоже на аркуш паперу.

- На ньому ми і будемо створювати малюнок. У нижній частині екрана розміщена палітра кольорів, на якій ти можеш вибирати колір малювання. У графічному редакторі можна малювати пензликом, а можна скористатись штампами та іншими інструментами для малювання. Ці інструменти можна вибрати на панелі інструментів, розташованій у лівій частині екрану.

2. Бесіда за вивченим матеріалом

- Що означає слово Tux? (ім’я пінгвіна)

- А слово рaint? (писати фарбами)

- Для чого слугує графічний редактор? (для створення та редагування малюнків)

- Як можна запустити цю програму? (натиснути два рази лівою кнопкою миші на значок)

- Де знаходиться інструменти і фігури? (на панелі інструментів).

V. Фізкультхвилинка (електронна)

- А зараз давайте з вами відпочинемо.

- Встаньте всі із-за парт, дивимось на екран та повторюємо вправи які ви бачите.

- Ми з вами відпочили і знову за роботу.

VІ.Практична робота з ПК

1. Інструктаж до практичної роботи

- Сьогодні ми створимо композицію «Зимова ніч».

- Спочатку відкриваємо програму Tux Paint, двічі клацнувши на піктограму.

- Після відкриття програми створюємо нову сторінку, натиснувши на кнопку Новая, вибираємо потрібний фон, та натискаємо Ок.

- Малюємо лінію горизонту, використовуючи Лінію.

- За допомогою Магия - Заполнить заливаємо верхню частину аркушу темно-синьою фарбою, а нижню сірою.

- Використовуючи фігури: а саме квадрат та трикутник зображуємо будинок, вікна та двері.

-За допомогою Магия - Заполнить заливаємо частини будинку.

- Використовуючи магію додаємо нашому малюнку зимового настрою, посипаємо снігом.

- Після виконання практичної роботи закриваємо графічний редактор.

2. Практична робота за комп’ютером

- Діти, ви отримали завдання, ваше завдання намалювати гарну зимову композицію, можете завершити її використовуючи свою фантазію.

VII.Закріпленнявивченогоматеріалу

1. Релаксація для очей

  • Зробимо відпочинок для оченят.

Очі вгору, очі вниз!

Не лінуйся! Посміхнись!

Ще раз вгору, знову вниз!

І на цьому – зупинись!

Оченятам зняли втому,

До роботи, нумо, знову!

2. Завдання «Для розумників і розумниць»

а) Порахуй квадрати. б)Порахуй трикутники.

VIII. Підсумок уроку

1. Підсумкова бесіда

- Що нового ви сьогодні дізналися?

- Що ж такеграфічний редактор Tux Paint?

- Для чоговінслугує?

- Що означає слово Tux? (ім’я пінгвіна)

- А слово рaint? (писати фарбами)

2. Виставка кращих робіт

- Зараз я пройду і визначу яка в кого ж найгарніша і найстаранніша робота.

3. Прощання

- Сьогодні Крихітка Єнот прощається з вами.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!