До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
8
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на темму "ПАКИСТАН. ШРИ ЛАНКА."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №140

Дата:

ПАКИСТАН. ШРИ ЛАНКА.

Мета: схарактеризувати географічне положення країн, населення й найбільші міста; дати оцінку розвитку господарства; визначити галузеву та територіальну структуру промисловості, особливості сільського господарства, транспортну інфраструктуру, зовнішньоекономічні зв'язки; розвивати вміння учнів самостійно працювати з джерелами географічних знань.

Обладнання: підручник, настінні економічна карта Азії, фізична й кліматична карти Євразії, географічний атлас для 10 класу, посібник «Експрес-контроль», пачка чаю марки «Принцеса Канді», зображення танка «Оплот», ілюстрації (картини природи Пакистану та Шри-Ланки), книга М. Паше-ка «Острів тисячі самоцвітів».

Ключові поняття: географічне положення, населення, міста, господарство, галузева структура, територіальна структура, промисловість, сільське господарство, «зелена» революція, сільськогосподарські райони, зовнішньоекономічні зв'язки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Експрес-контроль

Учні виконують завдання тесту 19 із посібника «Експрес-контроль».

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель пропонує підняти руки тим учням, у чиїх сім'ях регулярно п'ють чай, та назвати, яким маркам вони віддають перевагу. Після короткої бесіди вчитель демонструє пачку чаю марки «Принцеса Канді» і запитує, чому вона має таку назву, а також про що вона свідчить. Якщо учні мають труднощі з відповіддю, їм надається інформація, що це чайне листя вирощене на острові Шри-Ланка, який раніше ще називали Цейлон. Саме звідси Україна імпортує значну частину чаю. Учитель демонструє зображення танку «Оплот>> і повідомляє, що це — один із найдосконаліших танків у світі, а створено його в Україні. Наприкінці XX ст. українське танкобудування стояло на межі краху. Значною мірою врятував його контракт з однією з країн Південної Азії — Пакистаном. Учитель висловлює думку, що роль Шри-Ланки й Пакистану для нашої країни не обмежується чаєм чи зброєю. Ці країни перспективний ринок збуту для багатьох українських товарів, а також потенційний район для відпочинку українців. Цим і пояснюється внесення Пакистану та Шри-Ланки до переліку держав, ознайомлення з географією яких передбачає чинна навчальна програма.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Особливості розташування та сусідського положення Пакистану та Шри-Ланки в субрегіоні.

Учитель на настінній політичній карті Євразії показує розташування Пакистану та Шри-Ланки і ставить учням запитання: що найбільше впливає на особливості географічного положення цих країн у субрегіоні Південна Азія? У процесі дискусії вчитель ознайомлює учнів з історією створення Пакистану, його початковими кордонами та складом, показує фактичний кордон між Пакистаном та Індією, у такий спосіб формуючи в учнів розуміння складнощів відносин Індії та Пакистану. Це ж саме він робить, розповідаючи про сингало-тамільський конфлікт на Шри-Ланці. Учитель підкреслює, що в Індії тамілів проживає набагато більше й там вони мають власний штат.

2. Особливості населення Пакистану та Шри-Ланки.

Самостійна робота учнів із підручником. П Природні умови та ресурси Пакистану й Шри-Ланки.

Учитель організовує роботу учнів з ілюстраціями, які відображають картини природи Шри-Ланки й Пакистану, фізичною й кліматичною картами Євразії.

Завдання

1) Поясніть, чому в експорті Пакистану та Шри-Ланки мінеральна сировина майже відсутня.

2) Оцініть, яка країна має сприятливіші умови для розвитку землеробства.

3) Визначте, для яких сільськогосподарських культур сприятливими є аг-рокліматичні ресурси Пакистану й для яких Шри-Ланки.

3. Характеристика сільського господарства Пакистану та Шри-Ланки.

Учитель дає характеристику сільського господарства Пакистану й Шри-Ланки, пояснює його спеціалізацію; учні за допомогою карт атласу визначають сільськогосподарські райони обох країн та їх спеціалізацію.

4. Характеристика промисловості країн та їх транспорту.

Розповідь учителя, у процесі якої учні заповнюють у зошитах таблицю «Порівняльна характеристика промисловості й транспорту Пакистану та Шри-Ланки».

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Узагальнення знань за темою «Географічний нарис про Азію».

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель демонструє учням книгу М. Пашека «Острів тисячі самоцвітів», зазначаючи, що її події розвивалися на тоді ще острові Цейлон. Він також повідомляє, що назва країни Пакистан вигадана в 1940-х pp. і означає в перекладі «земля чистих». Запитання до учнів: чи відповідають повною мірою такі назви країн їх сьогоденню? (У процесі дискусії узагальнюється вивчений матеріал.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати матеріали уроку та матеріали § 64.

2. Повторити вивчений матеріал.

3. Випереджальне завдання. Підготуйте повідомлення про державну символіку країн Індокитаю.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн