Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ В 4 КЛАСІ. Тема: "Пустощі". Олег Буцень

Літературне читання

Для кого: 4 Клас

03.02.2019

5928

216

0

Опис документу:
Удосконалювати навички свідомого та виразного читання. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати пізнавальний інтерес. Формувати уявлення дітей про добро,, вчити учнів оцінювати вчинки людей на основі життєвих ситуацій, вміння робити добро; виховувати у дітей чуйне ставлення до людей і всього навколишнього світу.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ В 4 КЛАСІ

Тема: Пустощі. Олег Буцень

Мета: Удосконалювати навички свідомого та виразного читання. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати  пізнавальний інтерес. Формувати уявлення дітей про добро,розкрити моральний зміст доброти, вчити учнів оцінювати вчинки людей на основі життєвих ситуацій,вміння робити добро; розвивати творчі здібності молодших школярів, прагнення до самовдосконалення; виховувати у дітей чуйне ставлення до людей і всього навколишнього світу; віру у силу добра, бажання творити добро, бути милосердними,  співчутливими.

ОБЛАДНАННЯ.  Комп’ютер, підручник.
ТИП УРОКУ.  Урок вивчення нового матеріалу.

ХІД  УРОКУ

I. Організація класу

Учитель

Пролунав уже дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тому дружно всі сідаємо,

Працювати починаємо.


ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

-Над якою темою ми працюємо? («Важко бути людиною» СЛАЙД

-Які ви прочитали оповідання з цієї теми?

(Хлопець з обротькою.Сергій Плачинда.

Важко бути людиною, Доброго Вам здоров`я, дідусю. Василь Сухомлинський.)

-Про що розповідається в цих творах?

(Про життя наших однолітків, їхні сміливі серця та добрі вчинки)

Вашим домашнім завданням було перечитати оповідання

В. Сухомлинського

«Доброго Вам здоров`я, дідусю» і дати відповді на запитання.

-Де ж відбувається подія?

-Чому саме до школи приходив дідусь?

- Як ви розумієте слова «Ці слова звучать для діда прекрасною музикою»

- Чому в передостанньому реченні автор ужив слово «гарячі»?

-Зайдіть в оповідання зачин і кінцівку.

-У яких словах оповідання висловлено його основну думку? СЛАЙД

В.О.Сухомлинському належать слова; які є провідною думкою сьогоднішнього уроку: «Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди. Значно більше треба для того, щоб залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить».

ІІІ. «Коло Друзів»

  • Запрошую вас у коло Друзів. Спробуємо і ми один одному сказати добре слово, ласкаве слово, привітне слово.

- Відчуйте в собі тепло, доброту. Потріть долоні одна об одну, щоб відчути ще більше тепло. «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і добра і «передайте» її однокласнику, бажаючи чогось доброго. При цьому обов`язково звертайтеся один до одного по імені. Подаруйте щиру посмішку один одному. Вона поведе вас дорогою тепла, дорогою Добра.

ІV.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

    • ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

      Ми зараз попрацюємо над словом:
            - над інтонацією;
      -    над постановкою голосу;
      -    будемо вчитися читати “одним дотиком ока”;
      -    проаналізуємо текст  – і тоді наш твір буде готовим до звучання в ефірі.

      Так ось, щоб наш ротик був слухняний під час ефіру, згадаємо скоромовки, які ми вчили. Повторити кожну скоромовку треба двічі.

       Скоромовок наших п’ять, 
      Ми їх будем повторять : 

    • Збирала Маргарита маргаритки на горі,

Розгубила Маргарита маргаритки у дворі.

  • Червоний краб кричить «УРА!».

Різати торт прийшла пора.

  • Чотири черепашки вчилися пити з чашки

Чашку чаю заварили на чотири поділили.

  • Лебеді летять над озером лісовим,

Літо відлітає, лебеді - за ним.


•    На столі стоїть сільниця, у сільниці сіль.

А тепер скажіть останню скоромовку з різною інтонацією:

-    я запитую...
-    я радію...
-    я співчуваю...
-    я обурююсь...
-    я дивуюсь..

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1.Повідомлення теми і мети уроку.

2.Робота над оповіданням Олега Буценя «Пустощі»
1) Повідомлення учнів про життя і творчість письменника.

2) Комбіноване читання оповідання.

3) Бесіда.

- Який епізод оповідання вас вразив найбільше? Чому?

- Яким автор змальовує хлопчика на початку оповідання?

- Чи можна стверджувати, що Михась ставився до сусідки дуже погано?

- Коли хлопчик змінив своє ставлення до Наталі Федорівни? Чому?

- Над чим змушує замислитися цей твір?

- Подумайте, як змінювався образ Михася протягом оповідання?

-Яка основна думка оповідання?

«Той, що творить добро, творить саме життя».

4) Читання про себе.

5) Вибіркове читання:

а) як Михась перший раз зайшов до бабусі;

б) як Михась відчинив двері, а там нікого не було.

6. Робота в парі. СЛАЙД

Установи послідовність тексту.

__4__ Розповідь бабусі про онука.

__1__ Похід до магазину.

__7__ «Зустріч» з Костиком.

__3_ _Пошуки фотографії.

_ 2___Покупка для бабусі.

__6_ Лист від онука.

__5__ Колекція марок.

Методика «Речення з відкритим кінцем».

7. Дидактична вправа СЛАЙД

Уявіть собі, що у вас є можливість перетворитися у Добро. Закінчіть речення про свої дії в образі Добра

Я – Добро

Я живу ……. Я роблю …….

Я знаю ……. Я мрію ……..

Я бажаю ……

VІ. Підсумок уроку. СЛАЙД

  • То якою є має бути добра людина?

Із слів «розсипанки» складіть вислів:

«Людина повинна жити так, щоб комусь було від цього радісно»

Я вдячна вам за роботу на уроці. Ви були активними. І головне, що байдужих на уроці не було.
VІІ. Д\З.

Перечитати оповідання, дати відповіді на запитання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.