і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Урок-казка з математики «Подорож з Червоною Шапочкою»

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Урок-казка з математики «Подорож з Червоною Шапочкою»

Тема: Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Позначення чисел другого десятка цифрами. Визначення кількості десятків і одиниць у числах. Розв’язування задач.

Мета: удосконалювати вміння лічити в межах 20, позначати числа другого десятка цифрами, визначати кількість десятків і одиниць у числах, розв’язувати приклади і задачі вивчених видів, розвивати увагу, логічне мислення, кмітливість, формувати інформаційну, пізнавальну компетентність, виховувати акуратність, працьовитість, інтерес до вивчення математики.

Обладнання: ілюстративний матеріал, картки, презентація, комп’ютер.

Хід уроку 
І. Організаційна частина. 
1. Перевірка готовності до уроку. 
2. Повідомлення теми і мети уроку. 
Пролунав уже дзвінок, 

Час почати нам урок. 

Діти, пригадайте, будь ласка, якими повинні бути учні на уроці математики?

У – уважними;

Р – розумними;

О – охайними;

К – кмітливими.

– Сьогодні ми будемо продовжувати вчитися лічити та записувати числа в межах 20, визначати кількість десятків і одиниць, розв’язувати задачі та приклади.

Але урок наш буде  незвичайний, а казковий. А хто буде головним героєм нашої казки ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку: 

Бабуся старенька за лісом жила,

Онука до неї гостинці несла,

Та стрінувся в лісі їй сірий хижак.

Ця дівчинка зветься, пригадуєш, як?

(Червона Шапочка)

Правильно, діти, сьогодні до нас у гості завітала Червона Шапочка. Отже, ми з вами складемо математичну казку.

ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з геометричним матеріалом.

Пригадайте, як вона починається? (Жили-були мама і донька...). 
Так. А де ж вони жили? (У будиночку). 

А будиночка у нас немає. Побудуймо разом математичний будинок для Червоної Шапочки. 

Назвіть, скільки в вашому будиночку трикутників, чотирикутників, кружечків? Скільки всього фігур ви використали?

2. Усний рахунок 
– Давайте продовжимо казку.

У неділю мама напекла пиріжків і попросила Червону Шапочку, щоб вона понесла бабусі гостинець. Пішла дівчинка. Доходить до лісу, а там щось написано. Червона Шапочка не вміла читати, бо ще не ходила до школи. Тож допоможемо їй:

Багато лісу  не губи, мало лісу  бережи, нема лісу  посади.

Як ви розумієте ці слова? Треба берегти ліс, сажати більше дерев. 

Давайте допоможемо Червоній Шапочці посадити в лісі дерева. Але для цього треба добре знати лічбу чисел в межах 20.

Червона Шапочка вам дуже вдячна, вона тепер знає, що ліс треба берегти.

3. Математичний диктант

Йде далі Червона Шапочка, бачить, а на пеньочку сидить зайчик та плаче.

Лисичка його може з’їсти, якщо він не розв’яже приклади на морквинках. Просить зайчик Червону Шапочку і нас з вами допомогти йому. Допоможемо?

7 збільшити на 2 (9)

зменшуване 8, від’ємник 3, знайти різницю (5)

знайти суму чисел 3 та 4 (7)

10 зменшити на 6 (4)

1 доданок 5, другий доданок 4, знайти суму (9)

2 збільшити на 8 (10)

яке число стоїть між числом 7 та 9? (8)

4. Каліграфічна хвилинка

Давайте порахуємо скільки морквинок було у зайчика? (7)

Це і буде число, яке ми будемо писати під час каліграфічної хвилинки. Дайте йому характеристику. Склад числа.

Запишіть число, в якому 1 дес. 8 од., 14, 12, 19, 15

5. Розв’язування прикладів. 
(с. 90, приклади 3)

Йде далі Червона Шапочка, сонечко яскраво світить та щось у лісі неспокійно. То пташки так стурбовано кричать. Уночі був сильний вітер, і гнізда попадали на землю. Давайте допоможемо матусям нагодувати своїх пташенят. Для цього треба правильно розв’язати всі приклади.

10 – 4 – 4 = 2 9 – 8 – 0 = 1

6 – 5 – 1 = 0 5 + 3 + 1 = 9

8 – 1 – 1 = 6 1 + 4 + 5 = 10

2 + 3 + 3 = 8 0 + 3 + 2 = 5

(1 стовпчик з коментуванням, 2 – самостійно.)

6. Фізкультхвилинка

7. Розв’язування задач (с. 90, задача 6)

Йде далі Червона Шапочка, наспівуючи. Коли чує, хтось ніби знов схлипує. Озирнулася довкола і побачила білочку.

Чого ти плачеш, білочко? – запитала дівчинка. Не можу задачі розв’язати, допоможіть мені будь ласка. Допоможемо? (Розв’язують задачі, записують в зошити)

А ще у білочки є грибочки з прикладами. Подивиться і складіть задачі. Але треба попрацювати в групах. (Об’єднуються в великі групи)

8. Порівняння чисел. 
(с. 90, завдання 2)

Йде далі Червона Шапочка, але що там далі? Річечка.

А щоб наша дівчинка пройшла через неї треба зробити місток. Для цього необхідно накреслити відрізочки.
– Молодці, діти, допомогли дівчинці зробити місточок, щоб вона могла йти далі.

9. Самостійна робота на картках. 
А кого далі зустріла Червона Шапочка?

В лісі молодиця гуляє

На всі боки поглядає.

На ній шубка дорога

Вся горить, мов золота.

Хвіст пухнастий і м’який.

Що за звір такий? (Лисиця)

Хитра лисиця вкрала знаки більше, менше та дорівнює.

І хоче, щоб ми пограли в гру «Засвітило сонечко – виглянь у віконечко» Готові?

У вас на партах лежать перевернуті картки з завданням. Як тільки я скажу: «Засвітило сонечко», ви перевертаєте картку, а після слів «Виглянь у віконечко» ви починаєте вписувати знаки.

 

10 + 5 15

10 – 6 14

12 10 + 7

18 9 – 3

10. Задачі у віршах. 

Ось і ліс закінчується. Вже недалеко й бабусина хата. Але увагу дівчинки привернула галявина, на якій росло багато квітів. Червона Шапочка підійшла і вже хотіла нарвати їх для бабусі та її затримав знаєте хто? Вовк.

Він охороняв ці квіти і запропонував Червоній Шапочці розв'язати задачі у віршах, а ми їй допомагатимемо.

Приготуйте математичне віяло.

Шість кумедних ведмежат

Біля броду грались.

Двоє з них втекло до мами.

Скільки ведмежат зосталось?                      (4)

На обід суниць шукали руденькі лисички.

Он з травички визирають 3 червоні личка.

Під листочком причаїлись 4 сунички.

Скільки суничок сховалось від лисичок?    (7)

П’ять маленьких білченят

У кубельці спали.

А ще троє білченят

По гіллі стрибали.

Всіх тих діток полічіть,

Мамі-білці поможіть.                                  (8)

Їжачок по лісу йшов.

5 грибів в траві знайшов.

В поле потім він побрів

І знайшов 5 буряків.

Він додать ніяк не може,

Хоч і як крути й верти –

Полічити він не може

Всі гриби і буряки.       (10)

На узліссі 2 дубочка,

Поряд з ними – 3 кленочка.

Поміркуйте і скажіть:

Всі дерева полічіть. (8)

3 грибочки на горбочку,

Стільки ж видно з-під листочка.

Відповісти хто б зумів,

Скільки разом всіх грибів?                    (6)

Якось бігло через ліс 8 кіз.
П`ять з них – білі-білі.
А останні – сірі - сірі.
Скільки бігло через ліс сірих кіз?

Вовк подарував Червоній Шапочці для бабусі букет квітів і провів її до хатинки. Бабуся дуже рада була бачити свою онучку, а дівчинка розповіла про свою незвичайну пригоду. 

ІІІ. Підсумок уроку. 

Вона не забула розказати й про те, як ви їй допомагали. Про те, як ви добре вмієте розв’язувати приклади та задачі. 
Чи сподобалось вам подорожувати з Червоною Шапочкою?

Що найбільше сподобалося на уроці?



10

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Позначення чисел другого десятка цифрами. Визначення кількості десятків і одиниць у числах. Розв’язування задач.
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7587
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    PL596270
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання