і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Урок-казка з математики «Подорож з Червоною Шапочкою»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок-казка з математики «Подорож з Червоною Шапочкою»

Тема: Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Позначення чисел другого десятка цифрами. Визначення кількості десятків і одиниць у числах. Розв’язування задач.

Мета: удосконалювати вміння лічити в межах 20, позначати числа другого десятка цифрами, визначати кількість десятків і одиниць у числах, розв’язувати приклади і задачі вивчених видів, розвивати увагу, логічне мислення, кмітливість, формувати інформаційну, пізнавальну компетентність, виховувати акуратність, працьовитість, інтерес до вивчення математики.

Обладнання: ілюстративний матеріал, картки, презентація, комп’ютер.

Хід уроку 
І. Організаційна частина. 
1. Перевірка готовності до уроку. 
2. Повідомлення теми і мети уроку. 
Пролунав уже дзвінок, 

Час почати нам урок. 

Діти, пригадайте, будь ласка, якими повинні бути учні на уроці математики?

У – уважними;

Р – розумними;

О – охайними;

К – кмітливими.

– Сьогодні ми будемо продовжувати вчитися лічити та записувати числа в межах 20, визначати кількість десятків і одиниць, розв’язувати задачі та приклади.

Але урок наш буде  незвичайний, а казковий. А хто буде головним героєм нашої казки ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку: 

Бабуся старенька за лісом жила,

Онука до неї гостинці несла,

Та стрінувся в лісі їй сірий хижак.

Ця дівчинка зветься, пригадуєш, як?

(Червона Шапочка)

Правильно, діти, сьогодні до нас у гості завітала Червона Шапочка. Отже, ми з вами складемо математичну казку.

ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з геометричним матеріалом.

Пригадайте, як вона починається? (Жили-були мама і донька...). 
Так. А де ж вони жили? (У будиночку). 

А будиночка у нас немає. Побудуймо разом математичний будинок для Червоної Шапочки. 

Назвіть, скільки в вашому будиночку трикутників, чотирикутників, кружечків? Скільки всього фігур ви використали?

2. Усний рахунок 
– Давайте продовжимо казку.

У неділю мама напекла пиріжків і попросила Червону Шапочку, щоб вона понесла бабусі гостинець. Пішла дівчинка. Доходить до лісу, а там щось написано. Червона Шапочка не вміла читати, бо ще не ходила до школи. Тож допоможемо їй:

Багато лісу  не губи, мало лісу  бережи, нема лісу  посади.

Як ви розумієте ці слова? Треба берегти ліс, сажати більше дерев. 

Давайте допоможемо Червоній Шапочці посадити в лісі дерева. Але для цього треба добре знати лічбу чисел в межах 20.

Червона Шапочка вам дуже вдячна, вона тепер знає, що ліс треба берегти.

3. Математичний диктант

Йде далі Червона Шапочка, бачить, а на пеньочку сидить зайчик та плаче.

Лисичка його може з’їсти, якщо він не розв’яже приклади на морквинках. Просить зайчик Червону Шапочку і нас з вами допомогти йому. Допоможемо?

7 збільшити на 2 (9)

зменшуване 8, від’ємник 3, знайти різницю (5)

знайти суму чисел 3 та 4 (7)

10 зменшити на 6 (4)

1 доданок 5, другий доданок 4, знайти суму (9)

2 збільшити на 8 (10)

яке число стоїть між числом 7 та 9? (8)

4. Каліграфічна хвилинка

Давайте порахуємо скільки морквинок було у зайчика? (7)

Це і буде число, яке ми будемо писати під час каліграфічної хвилинки. Дайте йому характеристику. Склад числа.

Запишіть число, в якому 1 дес. 8 од., 14, 12, 19, 15

5. Розв’язування прикладів. 
(с. 90, приклади 3)

Йде далі Червона Шапочка, сонечко яскраво світить та щось у лісі неспокійно. То пташки так стурбовано кричать. Уночі був сильний вітер, і гнізда попадали на землю. Давайте допоможемо матусям нагодувати своїх пташенят. Для цього треба правильно розв’язати всі приклади.

10 – 4 – 4 = 2 9 – 8 – 0 = 1

6 – 5 – 1 = 0 5 + 3 + 1 = 9

8 – 1 – 1 = 6 1 + 4 + 5 = 10

2 + 3 + 3 = 8 0 + 3 + 2 = 5

(1 стовпчик з коментуванням, 2 – самостійно.)

6. Фізкультхвилинка

7. Розв’язування задач (с. 90, задача 6)

Йде далі Червона Шапочка, наспівуючи. Коли чує, хтось ніби знов схлипує. Озирнулася довкола і побачила білочку.

Чого ти плачеш, білочко? – запитала дівчинка. Не можу задачі розв’язати, допоможіть мені будь ласка. Допоможемо? (Розв’язують задачі, записують в зошити)

А ще у білочки є грибочки з прикладами. Подивиться і складіть задачі. Але треба попрацювати в групах. (Об’єднуються в великі групи)

8. Порівняння чисел. 
(с. 90, завдання 2)

Йде далі Червона Шапочка, але що там далі? Річечка.

А щоб наша дівчинка пройшла через неї треба зробити місток. Для цього необхідно накреслити відрізочки.
– Молодці, діти, допомогли дівчинці зробити місточок, щоб вона могла йти далі.

9. Самостійна робота на картках. 
А кого далі зустріла Червона Шапочка?

В лісі молодиця гуляє

На всі боки поглядає.

На ній шубка дорога

Вся горить, мов золота.

Хвіст пухнастий і м’який.

Що за звір такий? (Лисиця)

Хитра лисиця вкрала знаки більше, менше та дорівнює.

І хоче, щоб ми пограли в гру «Засвітило сонечко – виглянь у віконечко» Готові?

У вас на партах лежать перевернуті картки з завданням. Як тільки я скажу: «Засвітило сонечко», ви перевертаєте картку, а після слів «Виглянь у віконечко» ви починаєте вписувати знаки.

 

10 + 5 15

10 – 6 14

12 10 + 7

18 9 – 3

10. Задачі у віршах. 

Ось і ліс закінчується. Вже недалеко й бабусина хата. Але увагу дівчинки привернула галявина, на якій росло багато квітів. Червона Шапочка підійшла і вже хотіла нарвати їх для бабусі та її затримав знаєте хто? Вовк.

Він охороняв ці квіти і запропонував Червоній Шапочці розв'язати задачі у віршах, а ми їй допомагатимемо.

Приготуйте математичне віяло.

Шість кумедних ведмежат

Біля броду грались.

Двоє з них втекло до мами.

Скільки ведмежат зосталось?                      (4)

На обід суниць шукали руденькі лисички.

Он з травички визирають 3 червоні личка.

Під листочком причаїлись 4 сунички.

Скільки суничок сховалось від лисичок?    (7)

П’ять маленьких білченят

У кубельці спали.

А ще троє білченят

По гіллі стрибали.

Всіх тих діток полічіть,

Мамі-білці поможіть.                                  (8)

Їжачок по лісу йшов.

5 грибів в траві знайшов.

В поле потім він побрів

І знайшов 5 буряків.

Він додать ніяк не може,

Хоч і як крути й верти –

Полічити він не може

Всі гриби і буряки.       (10)

На узліссі 2 дубочка,

Поряд з ними – 3 кленочка.

Поміркуйте і скажіть:

Всі дерева полічіть. (8)

3 грибочки на горбочку,

Стільки ж видно з-під листочка.

Відповісти хто б зумів,

Скільки разом всіх грибів?                    (6)

Якось бігло через ліс 8 кіз.
П`ять з них – білі-білі.
А останні – сірі - сірі.
Скільки бігло через ліс сірих кіз?

Вовк подарував Червоній Шапочці для бабусі букет квітів і провів її до хатинки. Бабуся дуже рада була бачити свою онучку, а дівчинка розповіла про свою незвичайну пригоду. 

ІІІ. Підсумок уроку. 

Вона не забула розказати й про те, як ви їй допомагали. Про те, як ви добре вмієте розв’язувати приклади та задачі. 
Чи сподобалось вам подорожувати з Червоною Шапочкою?

Що найбільше сподобалося на уроці?



9

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Позначення чисел другого десятка цифрами. Визначення кількості десятків і одиниць у числах. Розв’язування задач.
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    8371
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    22
  • Номер матеріала
    PL596270
  • Вподобань
    1
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь