і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в педагогічній практиці. Емоційний розвиток особистості засобами арт-терапії
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Урок-гра літературного читання в 3 класі "Найрозумніший"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мордовцева Тетяна Володимирівна- вчитель-методист початкових класів Пісківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Урок-гра літературного читання в 3 класі

« Найрозумніший»

Мета: перевірити інтелектуальний розвиток учнів,виявити їхні знання з творів літературного читання ; Розвивати швидкість мислення,пізнавальні інтереси,пам’ять,вміння швидко орієнтуватися у творах за різними темами.Виховувати бажання здобувати знання з інших джерел літератури,свідомо читати тексти.

Обладнання: таблиця.

ХІД УРОКУ

І ОРГМОМЕНТ

Добрий день,сіроокі дівчатка,

Ясноокі хлопятка!

Заспокойтеся, сядьте.

Час прийшов працювати.

ДЕВІЗ УРОКУ:»Урок повинен бути цікавим,продуктивним, пізнавальним!»

ВПРАВА»ВІТАННЯ»/Діти стоять у колі. Кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається,щоб його називали./

Вчитель:Як ви розумієте слово УСПІХ?/Відповіді учнів/

-Я бажаю успіху всім учням на уроці.

Доброта душі- сонця промінець,має людям у серця світити.

Доброті людської не прийде кінець,якщо будуть добрими діти.

Тож давайте всім дарувати тепло, усмішки прості і щирі.

І на всій землі відразу зникне зло- будемо жити у злагоді й мирі.

Вчитель: Урок почнемо з побажань. Побажайте успіху на уроці, веселого настрою, творчості, цікавих знань один одному. Памятайте, що успіх приходить тільки до того учня, який старанно і сумлінно працює.

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ,МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Вчитель: Сьогодні у нас урок чудовий в світ читання загадковий.

Всі відкриє таємниці,треба тільки потрудиться.

У цікавий світ книжок поведе нас всіх урок.

Сьогодні на уроці ми проведемо гру « Найрозумніший» серед учнів нашого класу.

ІІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

ХІД ГРИ « НАЙРОЗУМНІШИЙ»

У відбірній грі братимуть участь 10 учасників.

1 ТУР. Відбірна гра.

Зараз вам буде поставлено 10 запитань. До них буде дано декілька відповідей, одна з яких є правильною. На роздуми вам дається 15 секунд,за які ви повинні вибрати правильну відповідь.П’ятеро учасників,які наберуть найбільшу кількість балів,продовжать боротьбу за звання « Найрозумніший» у півфінальній грі.

Запитання відбірної гри

1.Твір « Гуси-лебеді летять» за жанром це-

а/ оповідання б/казка в/ вірш Відповідь: оповідання

2. Закінчить назву вірша Лесі Українки»Уже весняне сонце…»

а/ заходить б/ сходить в/ припікає Відповідь: припікає.

3.Печиво у формі жайворонків випікають у

а/ березні б/ квітні в/травні Відповідь: у березні.

4.Що продав Піноккіо,щоб купити квиток у театр?

а/ книжку б/ листівку в/ буквар Відповідь: буквар

5.Хто автор твору «Пригоди Піноккіо»?

а/Астрід Ліндгрен б/Карло Коллоді в/Ярослав Стельмах

Відповідь: Карло Коллоді

6.З чого починається Вітчизна у В.Сухомлинського з тексту «Сонце заходить»?

а/ з рідного слова б/ з рідного порога в/ з української мови

Відповідь: з рідного слова, з української мови

7.Кого спіймав Славко з оповідання Я.Стельмаха « Ловись, рибко»?

а/ щуку б/ карасика в/ окуня Відповідь: карасика

8.У творі Миколи Сингаївського « Осіння гра» розповідається про

а/ зайчика б/ їжачка в/ білочку Відповідь: білочку

9.Із чого виготовляли книги у Стародавньому Єгипті?

а/ з паперу б/ пергаменту в/ папірусу Відповідь: папірусу

10. Доповни вірш римованими словами:

Памятай,не забувай батьківську стежину.

Прикрашай, шануй свій край, дім свій,……

а/ Україну б/ Батьківщину в/ і родину. Відповідь: Батьківщину

2 тур. Півфінал.

За більшою кількістю балів у півфіналі беруть участь такі учні…--------------- Щоб встановити черговість наступного туру гри школярів у півфіналі,проводиться гра « Шифрувальник».

Правила гри: Необхідно якнайшвидше розшифрувати слово. Учень, який першим вгадав слово,буде грати перший,другий- другим..Принцип шифрування слова- кожна цифра означає декілька букв, як на телефонному апараті: 1-А,Б,В 2- Г,Д,Е 3- Ж,З,И 4-і,й,к 5-л , м , н 6- о , п , р

7- с , т , у 8- ф , х , ц 9-ч , ш , щ 10-ь , ю , я

Зашифроване слово 126231-НАЗВА ДЕРЕВА Відповідь: береза

Після гри « Шифрувальник» учні змагаються за вихід у фінал. Їм пропонується 6 тем. Кожен вибирає собі тему, яку він найкраще знає. За одну хвилину потрібно відповісти на якнайбільше запитань. Якщо гравець не знає відповіді,він каже :»Далі».За найбільшою кількістю набраних балів,троє учасників вихадять у фінал.

Теми півфінальної гри:

1.Твори Василя Сухомлинського.

2. Загадкова.

3.Література.

4.Народна творчість.

5.Кмітливість.

6.Мовна.

1. ТВОРИ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО

1.В оповіданні « Сергійкова квітка» хто з хлопчиків подарував своїм друзям красу?/Сергійко подарував прекрасну квітку/.

2. Закінчіть назви оповідань Василя Сухомлинського «Кінь…/утік/»,»Красиві слова і красиве../діло/».

3. Закінчіть речення»Усе своє життя Василь Сухомлинський присвятив../дітям/.»

4.Василь Сухомлинський був директором…/Павлиської школи/.

5.Твір «Що таке Школа під Голубим Небом»написав Василь/Сухомлинський/.

2.ЗАГАДКОВА

1.Хто стоїть на одній нозі?/Чапля/

2.Що росте догори коренем?/Бурулька/

3.Маленькі, кругленькі, весь світ бачать./Очі/

4.Я-вода і по воді плаваю./Крига/

5.Сам червоний, а чуб зелений./Буряк/

3.ЛІТЕРАТУРА

1.Як називаються твори,у яких римуються рядки?/Вірші/

2. Яка назва головної книги поезій Шевченка?/Кобзар/

3.Хто написав трилогію про Незнайка?/М.Носов/

4.Старовинна різдвяна пісня./Колядка/

5.Назвіть літературний псевдонім Лариси Петрівни Косач./Леся Українка/

4. НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ

1. Доповніть прислівя»Нащо й ліпший клад,коли в сімї/лад/»,

«Бджола мала й та../працює/»,»Хто більше читає,той більше/знає/»,»Людина без книги, як криниця без/води/»,»Книга вчить, як на світі/жить/».

2. Усна народна творчість- це твори,які.. /передавалися із вуст в уста/.

3.Які дива відбувалися у казці «Кривенька качечка»?/Качечка перетворювалась в дівчинку/.

4.Кому з персонажів належать ці слова:»Де вже миритися?Битися з тобою, іродом!»/Кирило Кожумяка/.

5.»Два півники»-це /українська дитяча пісенька/.

5.КМІТЛИВІСТЬ

1.По чому качка плаває?/По воді/

2.Яких каменів немає в морі?/Сухих/

3.Чим закінчується день?/Літерою Ь/

4.На яке дерево сідає ворона після дощу?/На мокре/

5.Що буде з сніжинкою, яка впаде на руку?/Розтане/

6.МОВНА

1. Синонім до слова « безкраї»./Безмежні/

2.Анаграма слова «гора»./Рога/

3.Антонім до слова «широкий»./Вузький/

4.Анаграма слова «рамка»./Марка/

5. Синонім слова розповідає»./Розказує/

3 тур .ФІНАЛ

У фіналі будуть грати такі учні… Щоб встановити послідовність гри у фіналі, знову проводиться гра «Шифрувальник».

Зашифроване слово 4672-НАЗВА ГЕОМЕТРИЧНОГО ТІЛА

Відповідь : круг.

Отже, за жовтим столом буде грати-------------------,за червоним-----------------,за синім------------ .

Правила фінальної гри такі:

Перед вами табло, на якому 36 віконичок з номерами від 1 до 36. Ви повинні запамятати свої номери, які зафарбовані у ваш колір. Для цього у вас є 20 секунд. Якщо вибираєш своє запитання і даєш правильну відповідь, то отримаєш 2 бали, якщо відповідаєш на запитання суперника – 3 бали, а якщо на запитання,яке зафарбоване у білий колір,то отримаєш 1 бал. Кожному учаснику буде запропоновано 6 запитань.Хто набере найбільшу кількість балів, той стане переможцем сьогоднішньої гри.

Запитання фінальної гри.

  1. Яким твором починається розділ « Візьму перо і спробую»?/Анатолій Костецький « Імена».

  2. Який вірш закінчується словами :» І скажу вам по секрету:мабуть,буду я поетом!»/Анатолій Костецький «Дивна звичка»/

  3. З якого вірша із жолудів виходять чоловічки?/Тамара Коломієць «Чоловічки».

  4. Назвіть дійових осіб повісті»Гуси-лебеді летять?»/Дід Дем’ян, онук/.

  5. Яка казка має такий початок:»Був чудовий,ясний,весняний вечір і вікно стояло відчинене…/»Про Калсона, що живе на даху»/

  6. Хто автор казки «Пригоди Піноккіо?/Італі йський письменник Карло Коллоді/.

  7. Після того, як з Незнайка не вийшло художника, він вирішив зробитися/поетом/.

  1. Про що мріяв деревяний хлопчик,ідучи до школи?/Вивчитися,заробити багато грошей і на перший заробіток купити батькові вовняну гарну куртку./

  2. Назвіть дійових осіб казки « Шипшинка»./Король, королева,дівчина,13 чарівниць,королевич/.

  3. Коли двоє слів закінчуються однаково-це…/рима/.

  4. Незнайко почав складати вірші про своїх../друзів/.

  5. Умій сказати, умій і ../змовчати/.

  6. Яка головонька, така й ../розмовонька/.

  7. Фіранка-це…/занавіска/.

  8. Синонім до слова «світає»-/розвидняється/.

  9. Де і коли народився Т.Г.Шевченко?/9 березня 1814 р.в селі Моринці/.

  10. Автор вірша « Тече вода із-за гаю»?/Т.Г.Шевченко/

  11. Т.Г.Шевченко народився в сімї /кріпаків/.

  12. Автор байки «Лебідь,Щука і Рак»-/Леонід Глібов/

  13. Віршований твір повчального змісту-/байка/.

  14. Зміст передається через розмови дійових осіб у /діалозі/.

  15. Жартівливі вислови,складені з важких для вимови слів-/скоромовки/.

  16. Дівчинка з української народної казки «Кривенька качечка» попросила діда зробити../кужілочку і веретенце/.

  17. Першим надрукував словянський буквар/Іван Федоров/.

  18. Джерелом мудрості називають../книгу/.

  19. Яка дитяча бібліотека є найбільшою в нашій країні?/Національна бібліотека України для дітей/.

  20. Що означає слово « бібліотека»?/Книгосховище/.

  21. Героєм якого твору є Дороговказ?/Ігоря Січовика»Мова»/

  22. Хто є автором вірша « Кожну літеру ціни»?/Дмитро Білоус/

  23. Мати поетеси Лесі українки – відома письменниця і педагог-/Олена Пчілка/.

  24. Вірші «Як дитиною,бувало»,»Мамо,іде вже зима» написала/Леся Українка/.

  25. Хто написав оповідання « Для чого людині серце»?/Анатолій Дімаров/

  26. На чому писали люди до винайдення паперу?/На глиняних дощечках/

  27. Хто був винахідником друкарського верстата?/Йоганес Гутенберг/

  28. З якої байки ці рядки?»У товаристві лад- усяк тому радіє»?/»Лебідь,Щука і Рак»/

  29. Як звали автора-гумориста віршів «Як Невдаха виступав»,»Сашко»?/Грицько Бойко/

ІУ ПІДСУМОК УРОКУ-ГРИ.НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
На уроці вчитель перевіряє інтелектуальний розвиток учнів,виявляє їхні знання з творів літературного читання в 3 класі.
  • Додано
    10.08.2018
  • Розділ
    Літературне читання
  • Клас
    3 Клас
  • Переглядів
    320
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    BC589801
  • Вподобань
    0
Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь