Урок-гра "Брейн Ринг" з англійської мови для першого класу.

Опис документу:
Даний урок-гра проводиться з метою перевірки засвоєної лексики з тем: "Їжа", "Тварини", "Шкільні предмети", "Кольори", "Іграшки", вміння вживати вивчену структуру have/has got; удосконалювати навички письма та усного мовлення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Lesson “Brain Ring”

Aims: to revise the lexical material on topics “Meals”, “Pets”, “Colours”, “School things”, “Toys”; to practice “have got”-phrase; to master pupils’ listening comprehension, writing and reading skills; to broaden pupils’ outlook.

Materials: flash-cards, presentation “Learning Apps”, songs, posters, computer, smartboard.

Type of the lesson: combined.

Class: 1st form.

The course of the lesson:

1.Warm-up:

The teacher greets the pupils and organizes the class for the work in two teams. She announces the topic of the lesson. For the phonetic warm-up the teacher presents the game: “I have got”. The teacher presents the phrase “Have/has got” and explains the rules of the game. Pupils practice in making affirmative, negative and interrogative sentences (Addition A).

I’ve got a dog.

I’ve got a rat.

I’ve got a cat.

I’ve got a lizard.

2. Lexical warm-up:

The teacher shows the pictures of different school things (cards: a book, a pen, a pencil, a bag, a ruler, a desk, a notebook, a pencil case, a rubber), which are on the blackboard. Pupils should put them in the ABC-order (Addition B). The teacher counts the scores.

3. Speaking. “Step and say”:

The teacher organizes a game: “Guess the colour”. The pupil goes to the blackboard. The teacher puts steps in different colours at the blackboard. The pupil has to put the foot and give the name of that colour (Addition C). The rest of the class counts the scores.

4. Listening and Presentation the song:

The teacher runs the Power Point presentation and tells the class what colour they will look for. She asks the pupils to do what is going in the song.

5. Speaking:

The teacher organizes a game: “Guess the shape”. She says the colour of the definite shap, children say, what shape it is and show the card of this shape. The shapes are: triangle, square, circle, parallelogram, rectangle (Addition D). The class counts the scores.

6. Reading Comprehension:

a) Pre-reading activity:

The teacher presents the task and choose the pupils from each team.

b) While-reading:

The teacher asks the pupils to read the words “Toys” (kite, monster, computer game, go-kart, train, bike, plane, ball, car, doll). Pupils look at the pictures from the card, read them, and, if it’s correct, make one step to finish the line (opposite each other).

c) Post-reading:

The teacher counts the scores.

7. Writing:

The teacher gives the teams a crossword on “Meals”. The pupils have to find fruit and vegetables and circle them. The teacher counts the scores.

p

o

s

a

u

s

a

g

e

r

e

n

a

p

t

t

d

g

b

p

a

i

n

p

m

e

f

a

e

o

s

o

d

l

c

a

r

r

o

t

m

n

w

e

a

k

s

b

r

a

c

h

i

c

k

e

n

a

a

t

o

u

c

p

e

x

z

n

n

o

r

f

h

p

i

z

z

a

g

e

n

p

e

a

r

h

k

n

e

s

t

o

m

a

t

o

e

a

s

a

8. A minute of relaxation. Singing the song and doing some actions. The song: “Head, Shoulders, Knees and Toes”.

9. Summary of the lesson:

a) revision of what was learned during the lesson;

b) counting the scores;

c) evaluation and presenting the gifts.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.