Урок "Архітектурний образ рідного краю. Моє місто."

Опис документу:
Розробка уроку мистецтва дає змогу закріпити отримані знання про архітектуру як вид мистецтва. Поглибити і розширити знання з історії народної архітектури (української). Розвивати смаки у художньо-естетичному сприйнятті і аналізу архітектурних об'єктів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

7 клас.

Тема. Архітектурний образ рідного краю. Моє місто.

Мета. Закріпити отримані знання про архітектуру як вид мистецтва. Поглибити і розширити знання з історії народної архітектури (української).

Розвивати смаки у художньо-естетичному сприйнятті і аналізу архітектурних обєктів. Виховувати любов і повагу до художньої спадщини українського народу.

Тип уроку. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Обладнання: а)для вчителя:

  • відеоряд архітектурних споруд народного мистецтва;

  • Фоторепортаж з історії міста.

- плакати і схемами перспективної побудови будівлі, вулиці;

- аудіо запис.

б)для учнів:

- аркуш паперу, фарби, чорний фломастер, графітовий олівець, гумка, кольорові олівці, пензлі, склянка для води, серветка.

ХІД УРОКУ

  1. Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку.

  2. Актуалізація опорних знань і вмінь.

  • Назвати три принципи архітектури;

  • Назвати основну ознаку романського стилю;

  • Перелічити риси, притаманні бароко;

  • Що таке ордер. Назвати класичні грецькі ордери.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

У кожного є свій дім. Ми бажаємо, щоб він був комфортним, красивим і всередині і зовні.

З давніх давен людина прагнула будувати краще, використовувати такі матеріали і пристрої, які якомога краще задовольнили її смаки та вподобання, протягом віків удосконалюючи техніку будівництва, знаходили нові будівельні матеріали, винаходили технології, механізми.

Сучасні архітектурні споруди дуже різноманітні. Але разом з тим зберігаються історичні і народні традиції у забудівлі міст, сіл. У кожному місті існують плани забудівлі. За планування забудівлі відповідає головний архітектор міста, району. Він працює над тим, щоб крім культових, житлових, суспільних та промислових будівель, були завбачені місця для відпочинку прикрашені скульптурами і фонтанами, декоративними насадженнями для того, щоб мешканці почували себе затишно, комфортно. Сьогодні ви будете головними архітекторами нашого міста.

  1. Ознайомлення з новим матеріалом.

Але перш ніж почати роботу над власним проектом необхідно познайомитись з традиціями національної архітектури.

Основи народної архітектури були закладені у далекій давнині. Для забудівлі наші пращури вибирали ділянки землі поблизу водоймищ і захищені від вітру, враховували особливості рельєфу місцевості. Для будівництва брали камінь, глину, комиш, солому, дерево, цеглу. На території України в ХVII – XVIII в в. сформувались три регіони зі своєрідною архітектурою:

  1. Північний (Полісся, Волинь);

  2. Центральний (Лісостеп);

  3. Південний.

У північному регіоні сільські поселення будувались трьох типів: без системні (на вільних землях), вуличні, кругові.

У центральному районі - без системні (на вільних землях), а вже пізніше вуличні і кругові.

У південному регіоні – кругового чи квартального типу.

Більшою частиною забудівлі проводились біля дороги в одну сторону. Але існували також поселення, в яких було кілька видів житла: зимовники, хутора, виселки за назвами людей, що так селились: козаки, заможні українці, вільні люди. Поруч з житлом хазяї будували господарські споруди у різних регіонах ці будівлі мали різну форму і розташування відносно житла хазяїна.

Пригадайте, як розташовані хазяйські споруди у вашої бабусі.

Житлові будівлі в ті часи будувались кількох видів:

  1. Однокамерні (дім + сіни);

  2. Двокамерні (сарай + сіни + дім),

  3. Трикамерні (сарай + сіни + дім + «чистий» дім + зал).

На початку ХХ ст. найбільш розповсюдженим стало трикамерне житло. Стіни зводили з дерева, комишу, глини, рідше – каменю, цегли і інших матеріалів. Дах будівель перекривались переважно соломою, камишом, дошками. Він був двухскатним або трискатним. З фасаду прорубували два вікна і ще одне – з бокової сторони. У приміщенні більшу частину займає піч, далі – лежанка над якою жердина для білизни. Біля печі – лавка для відер з водою. Зліва із права від входу – полиці для посуду і вішалка для одягу. Під вікнами довга скамійка, біля неї – стіл.

Над столом, у правому куті, прикрашені рушниками образи. Під боковою стіною скриня для верхньої одежі і сімейних реліквій. На всю довжину кімнати підлога застелена домотканими доріжками. У заможних домах підлога була деревяною, у бідних – глиняною.

Хтось впізнав елементи житла?

(учні діляться спостереженнями).

  1. Практична діяльність учнів.

Спробуйте уявити себе архітекторами рідного міста. Яким ви його хочете бачити у майбутньому. Зорієнтуватись вам допоможе фоторепортаж з історії нашого міста (слайди) і вже знайомі вам таблиці з перспективної побудови будинків і вулиць.

Поради:

  • Зясуй архітектурну композицію майбутньої роботи.

  • Починай роботу з узагальнення форми відносно лінії горизонту.

  • Визнач точку сходи.

  • Познач скорочення форм до лінії горизонту.

  • Зображай форми поступово від більшої до меншої.

  1. Закріплення нових знань і вмінь.

Експрес-тест.

6. Завершення уроку.

Підведення підсумків, загальна оцінка виконаним роботам; аналіз характерних помилок в них; оцінювання діяльності учнів на уроці.

  1. Домашнє завдання.

Розпитати старших членів родини як жили раніше їх предку.

Експрес-тест.

(напроти порядкового номера питання поставити відповідну букву)

  1. Архітектурній споруді притаманні:

а - краса, корисність;

б - прочність, корисність, краса;

в - прочність, пристосованість до кліматичних умов.

2. За призначенням архітектура ділиться:

а - на обємну, містобудівництво, промислову;

б - промислову, суспільну, житлову;

в - житлову, культову, промислову, суспільну.

3. Бетон і арочне перекриття винайшли:

а – давні греки;

б – давні римляни;

в – давні єгиптяни.

4.Інтерьєр – це:

а – внутрішній вид будівлі;

б – зовнішній вид будівлі;

в – зображення частини архітектурної споруди.

  1. Екстер’єр – це:

а – внутрішній вид будівлі;

б – зовнішній вид будівлі;

в – зображення частини архітектурної споруди.

  1. Тип поселення. В якому будівлі розташовані з однієї сторони дороги, називають:

а – вуличний;

б – рядовий;

в – квартальний.

  1. Види житлових приміщень, існувавших в Україні, є:

а – хутора, виселки, зимовки;

б – міські, сільські;

в – однокамерні, двокамерні, трикамерні.

  1. Споруди мегалітичного мистецтва:

а – дольмени,менгіри,кромлехи;

б – наос, периптер,простіль;

в – амфітеатри,терми, базиліки.

  1. Головною ознакою готичного стилю вважають:

а – масивність;

б – вичурність;

в – висотність.

  1. Стиль, до якого належить оперний театр Сіднея:

а – модерн;

б – хай-тек;

в – класицизм.

  1. Засновники цього стилю звертались до форм античності, як ідеальних:

а – класицизм;

б – бароко;

в – рококо.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.