Урок. "Анімалістичний жанр. Зображення тварин та птахів."

Опис документу:
Ознайомлення дітей з анімалістичним жанром по роботам художників. Схема малюнку тварин та птахів. Техніка виконання по вологому паперу. Сприяти вихованню у дітей емоційної чутливості, естетичного сприйняття навколишнього світу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися


Мета:


Тема: Анімалістичний жанрі
Зображення тварин та птахів.

Художня техніка «по вологому паперу».


Навчальна: ознайомити вихованців з анімалістичним жанром, роботами художників- анімалістів; ознайомити учнів зі схемами малювання тварин і птахів та із художньою технікою «по вологому паперу».

Розвивальна: сприяти розвитку асоціативно-образного мислення, творчої уяви.

Виховна: сприяти вихованню у дітей емоційної чутливості, естетичного сприйняття навколишнього світу.

Обладнання й художні матеріали: ілюстрований матеріал, таблиці зі схемами послідовності зображення тварин й птахів, схема аналізу зображення, папір, гуашеві фарби, пензлі.

Вікова категорія: діти 10-12 років.

Хід заняття:

  1. Організаційний етап. Підготовка робочого місця.

  2. Актуалізація опорних знань.

  1. Вступна бесзда.

  • Які тварини або птахи вас приваблюють й чому? (Використання методу «Мікрофон»)

  • Чи зображують тварин й птахів художники у своїх витворах?

  • У яких жанрах образотворчого мистецтва можна зустріти зображення тварин? (у живописі, скульптурі, графіці, декоративно-ужитковому мистецтві, в ілюстраціях до книжок, тощо).

  • Назвіть відомі вам імена художників та їхні роботи, у яких зображені тварини й птахи. (О.Борщ, О.Лаптєв, П. Чистяков, П.Клодт, В.Ватагін, Є. Чаругиин та інші)

  1. Демонстрація репродукцій творів Є. Рачева, Ю. Васнецова, ілюстрації до казок,

байок.


Ю.Васнецов «Ранок у сосновому борі»

Олексій Лаптев. Вовк і Ягня


Тому для створення правдивих зображень тварин чи птахів, необхідно вивчати не тільки їх зовнішній вигляд і знати особливості будови тіла, а й знати середовище їхнього існуванні, спостерігати за їхньою поведінкою.

Художники-анімалісти завжди намагалися не тільки зобразити тварину реалістично, вивчаючі її анатомію, але й передати її внутрішній світ.

Один із найвідоміших художників-анімалістів Василь Олексійович Ватагін вважав, що не достатньо передати зовнішню схожість зображуваної тварини, а й необхідно пізнати всю складність її характеру.

Художники-анімалісти виконують багато нарисів, вивчаючи тварину із записником й олівцем у руках.

Починати робити нариси краще всього із нерухомої натури -опудала тварини або птаха. Це дає змогу вивчити натуру, і не поспішаючи, конструктивно виконати малюнок, дотримуючись анатомії скелету, передати рух й пропорції фігури.

Форма тіла тварин зумовлена місцем існування у природі та способом життя. Форма тіла ведмедя громіздка, оленя - легка й витончена, тому що для життя ведмедя найбільш важливою є сила. А для оленя - необхідна легкість й швидкість бігу.

2. Робота у групах.

Обладнання: картини, ілюстрації із зображенням тварин й птахів, схеми із аналізом зображень.

- Діти об’єднуються у групи.

Завдання: проаналізуйте зображення тварин на малюнках за схемою.

Схема аналізу зображення

  • Які тварини або птахи зображені на малюнку?

  • Опиши спосіб життя зображених тварин.

  • Якими б епітетами ви їх охарактеризували?

  • Назвіть особливості руху цих тварин.

  • Як художник передав рух тварин на малюнку?


  1. Робота зі схемами.

- Малювання тварин краще починати із начерку (схематичного зображення). За допомогою ліній можна передати найрізноманітніші положення, моменти руху й пропорції тіла тварин.

Статику та динаміку (пропорції та рух) форми краще розглянути на прикладі геометричних фігур. Статичності форм відповідають квадрат й круг.

Динамічності форм відповідають трикутники, прямокутники, трапеції.



Конструкції скелетів тварин і птахів, відзначають у чому їхня схожість і відмінність.

Вчитель демонструє нарис тварини на мольберті

4. Підготовчі вправи.

Зробити нарис тварини або птаха. Виконати різні варіанти композицій.


  1. Практична робота.

Зображення тварин й птахів, застосовуючи техніку «по вологому паперу». Поетапне виконання композиції.

  • Обираємо для малювання тварину або птаха та його оточення.

  • Виконуємо малюнок простим олівцем.

  • Листок із малюнком покриваємо водою.

  • На вологий папір наносимо фарбу (акварель, гуаш, можна використовувати пастель).

  • Даємо фарбі підсохнути, а потім домальовуємо кінцівки тварин, деталі мордочки, тощо.


ІУ.Підсумок заняття.

- На завершенні заняття йде колективний розгляд малюнків. Роботи підписуються. Із намальованих ілюстрацій формується книжка про тварин й птахів. Діти спільно оформлюють титульну сторінку й дають книжці назву ( «Наші менші брати», «Світ тварин», «Ми малюємо тварин й птахів», тощо).

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
2
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!