Урок англійської мови на тему "London sightseeing tour"

Англійська мова

01.06.2021

42

0

1

Для кого: 7 Клас
Опис документу:
План-конспект уроку з англійської мови на тему "London sightseeing tour" з використанням презентації POWER POINT Методична розробка має на меті знайомства учнів з новими лексичними одиницями з теми ЛОНДОН та спрямована на вживання власних назв в усному мовленні, навчанню аудіювання, вмінню працювати в групах, ознайомити з традиціями та культурою ВЕЛИКОБРИТАНІЇ.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

London sightseeing tour

Objectives:

  • to revise and enrich students’ vocabulary on the topic;

  • to improve students’ listening, reading, speaking skills;

  • to train students’ habits in group work;

  • to develop students’ interest in history, culture and traditions of Great Britain;

  • to cultivate students’ aesthetic tastes, awareness and respect to the world culture;

  • to enhance students’ cognitive abilities and memory.

Equipment: presentation, a film “Welcome to Great Britain”, a map, handouts.

PROCEDURE

I Greeting

Good morning, dear children! I am glad to see you! I hope everyone is feeling good.

II Warming up.

1. Look at these pictures on the blackboard and try to guess some of them. Let’s do the rebus|ˈriːbəs|

1. Bell+fast( дзвін+швидкий)

2. Машина + diff

3. Lemon + don

4. Camel + міст

5. Glass + gow

6.Людина +chester

(Belfast, Cardiff, London, Cambridge, Glasgow, Manchester)

Try to guess where are all these cities situated? . I think you will agree that the topic we are going to speak on is really worth discussing. Because we can’t imagine our life without many of things, and one of them is travelling. Great Britain is a country of traditions, glorious past and wonderful future, a country of outstanding people and unforgettable events.

What is the capital of the UK?

The topic of our today's lesson is "London sightseeing tour”, so today we'll have an unusual  lesson.We'll make an imaginary trip to London- one of the most beautiful cities of the world.The famous English writer Samuel Johnson said such words about London: ”When a man is tired of London he is tired of life… for there is in London all life can afford”. Can you translate this quotation? Do you agree with it? Well, let's come back to it some later, after our  trip and say if you agree or don’t agree.

Aim

T: Today we are going to speak about London and its parts. You will learn many interesting about them. By the end of the lesson you should be able to speak about the capital of the United Kingdom.

. Name the parts of the UK. (По карті Великобританії учні згадують назви частин країни, їх столиці і перевіряють себе по слайдах). Кожному учню видається листок з завданнями, які він виконує по закінченню кожного етапу «подорожі».

Цікаво організувати учнів у групи. За кожну правильну відповідь група отримує частину пазла (зображення визначного місця Лондона). У кінці уроку кожна група повинна на швидкість скласти пазл і сказати, що це за визначне місце.

  1. Мовленнєва гімнастика.

Розвиток навичок усного мовлення по темі «Погода». Зі слайда переходимо на сторінку http://www.earthcam.com/uk/england/london/, де в режимі реального часу транслюється зображення веб-камери, установленої на Трафалгарській площі. Поруч дається коротка інформація про погоду. Учні повинні усно відповісти на питання.

    • Is it rainy ?

    • Is it sunny or cloudy?

    • Is it windy?

    • Is it warm or cold?

Потім відповіді фіксуються у листку завдань.

2.Перевірка домашнього завдання

T: Your  hometask  was to prepare a report about London. So, let's check what you know about it. Who wants to tell us about London?

Розповіді учнів про Лондон.

T:Well, I see   you  know a lot about London. It means that you get the invitation for a sightseeing tour about it. Welcome to London.

Find the pairs to the words

Big

Trafalgar

Bloody

Tower

Buckingham

Westminster

The Houses of

The Tower of

St.Paul's

Downing

Madame

The Royal

Piccadilly

National

Observatory

Palace

Tower

London

Bridge

Ben

Square

Parliament

Cathedral

Tussaud's musseum-

Abbey

Circus

Gallery

Street

our today's motto says it's better to see something once than hear about it many times.

4. Listening comprehension.

a) watching a film

-So, do you like travelling? What is the capital of Great Britain? Have you ever been to London? Now we’ve got a chance to visit London.

- Now, pupils, look at the screan, you’ll see a short film about the most interesting sights of London .Your task is to watch a film and try to remember what means of transport are in the film. What famous sights did people see? You can make some notes while you are watching a film.

-Did you like your journey? It was Emily’s family.

-Do they live in London? (No, they don’t. They went sightseeings.)

- What means of transport were in the film?( train, double-decker bus, wheel, boat, underground or tube) -Did they go by taxi? (No, they didn’t. That’s right. But we’ve seen a taxi in the film)

T: Say what you have already seen and what you have not seen in London yet.

  • We have already seen...

  • We haven't seen… yet

1.London Zoo

8. The Tate Gallery

2. Trafalgar Square

9. The Thames

3. The Houses of Parliament

10. Big Ben

4. London Bridge

11.Westminster Abbey

5. St. James Park

12. St. Paul's Cathedral

6. The Tower of London

7. Duble Decker Bus

13. Buckingham Palace

14. London Eye

-What famous sights did people see? ) (Слайд 12)

-Put these means of transport in the order as in a film.

-What sights did they see while they were going by double-decker bus? (Oxford Street, Picadilly Circus, Buckingham Palace, Nelson’s Column Trafalgar Square)

-What did they see from the London Eye? (Big Ben, Green Park)

-They went by boat. What did they see? (London Bridge, the Tower of London)

  1. Відповіді на питання.

Розвиток навичок усного мовлення. Учитель пропонує поговорити про одне з найвідоміших визначних місць Лондона – Біг Бен.

Учні відповідають на питання:

  • What do tourists want to see in London?

  • Is Big Ben really a clock?

  • How much does it weigh?

  • How often do you hear it?

Після відповіді відкривається частина фото. Коли фото повністю відкрите, учитель просить висловити свою думку: Чи хотів би ти побачити Біг Бен? Чому?

Виконується завдання 3 на листку

  1. Пісня караоке

Перехід зі слайду на http://www.youtube.com/watch?v=e3u6FD019_M

Учні співають англійську народну пісню “London Bridge is falling down

  1. Робота з текстом. Розвиток навичок читання.

На екрані фото «Tower Bridge» і текст про цей міст.

This is Tower Bridge, built in 1894. It is next to the Tower of London. It is one of the famous bridges across the Thames. It opens and ships go up and down the river Thames.

Учні вголос читають текст. Потім за сюжетом погода погіршується і краплі дощу змивають частину тексту. Інші учні заповнюють пропуски.

Виконується завдання 4 на листку.

  1. Самостійна робота, виконання тесту.

Контроль засвоєння лексики по темі. На комп’ютерах учні виконують тест, у якому необхідно вибрати потрібні слова у тексті. Отриманий результат у процентах заноситься у листок з завданнями.

  1. Гра у групах: кожна група складає пазл і вгадує визначне місце Лондона.

  1. Підведення підсумків уроку.

Рефлексія (що сподобалося у подорожі). If I were in London, I would…..

Виставлення оцінок.

Writing

Slide 31

T: Write a postcard to your friend

From:

To:

Address:

  • Dear______ !

  • I'm in_____ now.

  • I have already been to _____.

  • And I ____

See you soon. Bye.

Summary

Slide 32

T: What would you like to visit in London?

  • I would like to visit...,

because I want to see...

Homework

T: Write a letter (10 sentences) to your pen-friend about sights of London.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Англійська мова

01.06.2021

42

0

1

Для кого: 7 Клас