Урок 76. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту за поданим початком, кінцівкою та ілюстраціями

Опис документу:
Урок 76. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту за поданим початком, кінцівкою та ілюстраціями Мета: навчити учнів складати зв’язний текст за поданим початком, кінцівкою та ілю¬страціями; сприяти збагаченню та активізації словникового запасу школярів; виховувати любов до рідного слова, працелюбність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 76. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту за поданим початком, кінцівкою та ілюстраціями

Мета: навчити учнів складати зв’язний текст за поданим початком, кінцівкою та ілю­страціями; сприяти збагаченню та активізації словникового запасу школярів; виховувати любов до рідного слова, працелюбність.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Робота над загадкою

— Відгадайте загадку.

  • В нього восьмеро очей,

Ніжки від самих плечей.

З павутини робить сітку:

Восени, зимою, влітку... (Павук)

2. Хвилинка каліграфії

Пп па ву чок

— Запишіть каліграфічно.

Павук щосили плете павутиння — на суху погоду.

— Як ви розумієте це прислів’я?

— Знайдіть у реченні іменники.

— Визначте їх рід.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

— Сьогоднішній урок розвитку зв’язного мовлення ми присвятимо павуч­кові та його вмінню добре ткати. Будемо вчитися складати зв’язний текст за поданим початком, кінцівкою та ілюстраціями.

ІV. Робота над темою уроку

1. Робота у «Зошиті з розвитку писемного мовлення»

— Прочитайте початок тексту «Павучкові рушнички» за М. Пономаренко.

— Де жив павучок?

— Що він любив робити понад усе?

— Якими були його рушнички?

2. Робота за ілюстраціями підручника (с. 112)

— Розгляньте малюнки, на яких зображено подальші події.

— Куди ховав свої рушнички павучок?

Яка біда спіткала нашого героя? (Тільки от біда — рушників стало так багато, що вже й скриня не зачиняється.)

— До кого павучок вирішив звернутися за допомогою?

— Яких комах він зустрів у лісі?

Хто стояв посередині кола? (Золотокрила бджілка)

Як ви вважаєте, що святкували комахи? (День народження бджілки)

— Що вирішив зробити павучок?

— Кому він подарував свої рушнички?

— Чи сподобалися подарунки комахам?

3. Робота у «Зошиті з розвитку писемного мовлення»

— Прочитайте продовження казки у «Зошиті з розвитку зв’язного мовлення».

— Як автор завершила свою казку?

Фізкультхвилинка

4. Словникова робота

Жук-рогач; золотокрила бджілка; іменинниця; день народження; мураш; пречудовий рушник; немов з туману зітканий.

— Що означають вислови: «з порожніми руками»; «полинули у танок»?

5. Самостійна робота

— Складіть і запишіть власний текст за малюнками підручника.

6. Заслуховування робіт учнів

7. Це цікаво!

— Порівняйте власні розповіді з оповіданням М. Пономаренко.

Павучкові рушнички

Жив собі в лісі павучок. Над усе він любив ткати рушники. І виходили вони в нього на диво гарні, м’якенькі. Отож, мабуть, добре втиратися такими після вранішнього вмивання. Та, на жаль, ніхто з лісових мешканців про це не знав. Не знав і сам павучок.

Колись хутенько він виткав собі звичайнісінького рушника, а ті, гарні, сховав у скриню. Тільки от біда — рушників стало так багато, що вже й скриня не зачиняється. Доведеться шукати майстра — жука-рогача — нову скриню за­мовляти. Чи ж не клопіт?

Але незручно отак, з порожніми руками, на очі жукові з’являтися. Доведеться таки з одним рушником розпрощатись. Довго вагався павучок, якого взяти. А рушники — один кращий другого... Нарешті вибрав, замкнув май­стерню на здоровенний замок і вирушив у дорогу.

Літній день був чудовий. Сонце щедро зігрівало землю, а вітер спочивав під кущем ліщини. На головній лісовій галявині побачив павучок веселе товари­ство. Узявшись за лапки, комахи водили танок. Посередині кола було видно золотокрилу бджілку. Вона щасливо усміхалась. Тут був і майстер — жук. Отож павучок підійшов ближче і зрозумів: товариство відзначало день наро­дження бджілки!

— Ходи до нас! — гукнула до павучка іменинниця. Хутчіш!

— Я маю діло,— спробував був відмовитися павучок.

Але до нього підбіг завзятий мураш, ухопив за лапку — і всі знов полинули у танок.

За хвилину павучок забув про все на світі. Правда, трішки паморочилась голова, проте йому було дуже й дуже весело.

Коли ж танок закінчився, біля бджілки з’явилася ціла купка подарунків. Чого тут тільки не було! Прозора парасолька, лозяний кошик, різьблена скринька, полив’яний горщик, золотавий шнурочок...

Чого ти? — легенько підштовхував павучка жук. — Давай і свій пода­рунок.

— Ось візьми,— страшенно ніяковіючи, павучок подав бджілці маленького пакуночка. Та розгорнула й радісно вигукнула:

— Ой, спасибі! Такого гарного рушничка зроду ще не мала!

А й справді! — погладив подарунок мураш. — Немов з туману зітканий!

Ти справжній майстер! — сказав метелик. — Рушник пречудовий!

Зніяковілий павучок стояв і усміхався, а потім тихо мовив:

— У мене ще кращі є...

— Як є, то похвалися!— озвався жук.

— Гайда! — павучок першим помчав до майстерні, за ним його нові друзі. Відімкнув скриню та й заходився дарувати:

— Це тобі, метелику! А це — мурашеві. Це тобі, втирайся на здоров’я, жуче!

Відтоді всі комахи стали вмиватися аж тричі на день, бо втиратися павучковими рушничками було напрочуд приємно!

Чому павучок роздарував свої рушнички? (Сподобалося робити комусь приємність.)

— Яке з наведених прислів’їв виражає основну думку тексту?

  • Дружба — велика сила.

  • По роботі знають майстра.

  • Добре роби — добре й буде.

V. Підсумок уроку

Вправа «Незавершене речення»

  • Сьогодні на уроці ми вчилися...

  • На сьогоднішньому уроці цікавим відкриттям було...

VІ. Домашнє завдання

— Розкажіть складений текст своїм рідним.

— А що ви вмієте робити найкраще?

— Як ви розумієте вислів: «Щедрий не той, хто дарує, а той, хто не шкодує»?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!