Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання текстів-інструкцій (4 клас)

Українська мова

Для кого: 4 Клас

07.05.2020

4220

164

0

Опис документу:
Дібрані у презентації завдання допоможуть навчити учнів та учениць складати тексти- інструкції та застосовувати здобуті протягом навчального року мовні знання і мовленнєві вміння під час виконання навчальних завдань.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Урок розвитку зв'язного мовлення СКЛАДАННЯ ТЕКСТІВ-ІНСТРУКЦІЙ Підготувала: Писар Оксана Вікторівна, вчитель початкових класів КНЗ “Златоустівська з...
Слайд № 1

Урок розвитку зв'язного мовлення СКЛАДАННЯ ТЕКСТІВ-ІНСТРУКЦІЙ Підготувала: Писар Оксана Вікторівна, вчитель початкових класів КНЗ “Златоустівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів”

Сьогодні ми з тобою будемо працювати над текстами, у яких даються поради, роз'яснення (інструкціями) — Які типи текстів ми вивчали на уроках україн...
Слайд № 2

Сьогодні ми з тобою будемо працювати над текстами, у яких даються поради, роз'яснення (інструкціями) — Які типи текстів ми вивчали на уроках української мови? Типи текстів Зачин Основна частина Кінцівка Текст-розповідь Ознайомлюємося з тим, що сталося Дізнаємося про те, як розвивалися події далі Дізнаємося, чим завершується історія Текст-опис Дізнаємося, про кого йдеться Опис зовнішнього вигляду Висновок про зовнішній вигляд Текст-міркування Ставиться проблема «Чому?» Зазначено причини Заклик до людей, власне ставлення

Якими ще можуть бути тексти? — Де ми ознайомлюємося з текстами-правилами? — Де нам допомагають тексти-схеми, тексти-плани? — Що таке текст-інструкц...
Слайд № 3

Якими ще можуть бути тексти? — Де ми ознайомлюємося з текстами-правилами? — Де нам допомагають тексти-схеми, тексти-плани? — Що таке текст-інструкція? — Коли ми використовуємо тексти-інструкції? — Яким є порядок написання текстів-інструкцій? Інструкція — текст, у якому йдеться про дії та про той порядок, у якому їх слід виконувати.

План написання інструкції 1. Що необхідно приготувати для роботи. 2. Порядок дій. 4. Тренування у складанні інструкцій
Слайд № 4

План написання інструкції 1. Що необхідно приготувати для роботи. 2. Порядок дій. 4. Тренування у складанні інструкцій

- Спробуй розставити речення в правильному порядку. ПРИГОТУВАННЯ ВАРЕНОЇ КАРТОПЛІ ЗІ СМЕТАНОЮ 1. Посолити картоплю. 2. Кинути картоплю в окріп. 3. ...
Слайд № 5

- Спробуй розставити речення в правильному порядку. ПРИГОТУВАННЯ ВАРЕНОЇ КАРТОПЛІ ЗІ СМЕТАНОЮ 1. Посолити картоплю. 2. Кинути картоплю в окріп. 3. Купити в магазині картоплю і сметану. 4. Погасити вогонь і злити окріп. 5. Налити в каструлю воду і поставити на вогонь. 6. Полити картоплю сметаною. 7. Покласти картоплю на тарілку. 8. Запалити газову плиту. 9. Почистити картоплю.

- Склади і запиши зв'язаний текст з поданих речень. У якій формі вжито дієслова? За сигналом “квач”намагається наздогнати когось із гравців і дотор...
Слайд № 6

- Склади і запиши зв'язаний текст з поданих речень. У якій формі вжито дієслова? За сигналом “квач”намагається наздогнати когось із гравців і доторкнутися до нього рукою. Гравці розміщуються на майданчику. У цій грі виграє той, х жодного разу не був квачем. Один із них ведучий - “квач”. Цей гравець зупиняється і голосно говорить: “Я квач”, і теж намагається доторкнутися до когось із гравців.

- Розкрий дужки, поставивши дієслова у потрібній формі. Гра “Силачі” Дві команди гравців (стати) одна напроти другої уздовж лінії, проведеної між н...
Слайд № 7

- Розкрий дужки, поставивши дієслова у потрібній формі. Гра “Силачі” Дві команди гравців (стати) одна напроти другої уздовж лінії, проведеної між ними. Хлопчики (стати) проти хлчиків, а дівчатка проти дівчаток. За командою гравці (брати) за одну або дві руки. За другою командою кожен (намагатися) перетягнути свого суперника до себе за лінію. За кожного перетягненого команда (отримати) очко.

Хвилинка відпочинку
Слайд № 8

Хвилинка відпочинку

- А тепер обери собі одне завдання із запропонованих. Завдання 1 — Склади інструкцію про виготовлення аплікацій на тканині. Використовуй запитання:...
Слайд № 9

- А тепер обери собі одне завдання із запропонованих. Завдання 1 — Склади інструкцію про виготовлення аплікацій на тканині. Використовуй запитання: · За допомогою якого паперу переносять малюнок на тканину? · Як добирають деталі аплікації? · Яким швом ці деталі приметують до основи? · Як слід пришивати деталі, щоб не було зморщок, перекосу? · Яким клеєм можна з’єднувати деталі аплікації з тканиною? · Що потрібно зробити з тканиною, коли аплікація готова? · Де можна використати аплікацію? Слова і вирази: малюнок, копіювальний, компонують, «уперед голкою», від середини малюнка, поступово посуваючись до країв, через край, клей ПВА, краї обрізувати, рівняти, підрублювати, оздоблення. ????

Завдання 2 — Склади інструкцію про виготовлення іграшкового зайчика з поролону. Використовуй запитання: · Як прикріпити шаблон іграшки до поролону?...
Слайд № 10

Завдання 2 — Склади інструкцію про виготовлення іграшкового зайчика з поролону. Використовуй запитання: · Як прикріпити шаблон іграшки до поролону? · Чому спочатку зметують обидва шари поролону, а потім вирізують? · Яким швом найкраще зшити вирізану заготовку? · Як потрібно зшити, щоб можна було вивернути виріб на лицьовий бік? · Чим наповнити іграшку? · Як зробити ніс, очі, вуса? · Як можна одягнути зайчика? Слова і вирази: шпильками, прямокутники із поролону, по обведеному контуру, шов «строчка», нижній зріз, отвір, обрізки поролону, стібки через край, волосинки одежної щітки, фарби.

Завдання 3 — Склади інструкцію про виготовлення м’якої іграшки «Каченя» з тканини. Використовуй запитання: · Якого кольору беруть тканину для вигот...
Слайд № 11

Завдання 3 — Склади інструкцію про виготовлення м’якої іграшки «Каченя» з тканини. Використовуй запитання: · Якого кольору беруть тканину для виготовлення каченят? · Що готують для роботи? · Як розмістити на тканині шаблон тулуба, голови, лапок, дзьоба? Яким швом прошивають тканину, призначену для тулуба і голови? · Як утворити заглибнику у вигляді торбинки? · Чим заповнити середину? · Яким швом пришити голову каченяти до тулуба? · Де прикріпити лапки? · 3 чого зробити очі? Чим обвести шаблони? Слова і вирази: ножиці, наперсток, шаблони, якнай-менше відходів, простим олівцем, шов «уперед гол-кою», кінці ниток 'стягують, шматочки поролону, шов «через край», на нижній частині тулуба, намистинки.

Завдання 4 — Склади інструкцію про виготовлення іграшкового каченяти з поролонової мочалки. Використовуй запитання: · Що можна використати для виго...
Слайд № 12

Завдання 4 — Склади інструкцію про виготовлення іграшкового каченяти з поролонової мочалки. Використовуй запитання: · Що можна використати для виготовлення каченяти? · 3 якої мочалки вирізати тулуб, а з якої голову? · Яких розмірів повинні бути тулуб і голова? · Які дрібні деталі вирізати з обрізків? · Як зробити каченяті очі? Слова і вирази: набір різнокольорових мочалок, з прямокутників, з круглої, пропорційними, гострими ножицями, перегинають навпіл, з боків, наклеїти, намалювати фломастерами.

Завдання 5 — Склади інструкцію для виготовлення салату «Літній». Використовуй запитання: · Що можна використати для виготовлення салату? · Які інст...
Слайд № 13

Завдання 5 — Склади інструкцію для виготовлення салату «Літній». Використовуй запитання: · Що можна використати для виготовлення салату? · Які інструменти та пристосуванця можна використати? · 3 чого розпочати роботу? · Чим заправити салат? · Як прикрасити салат? Слова і вирази: 1 огірок, 2 помідори, 2 цибулини, 1 солодкий перець, 1 ст. ложка солі (без гірки), 1 ст. ложка французької гірчиці, 2 ст. ложки олії, 3 ст. ложки 5 % оцту, 100 г вершків (20 %), 1 ч. ложка цукру, 1 пучок кропу, перець молотий.

Підсумок уроку — Чому був присвячений наш урок? — Чого ми навчалися? — Про що дізналися? — Навіщо потрібно вміти складати інструкції?
Слайд № 14

Підсумок уроку — Чому був присвячений наш урок? — Чого ми навчалися? — Про що дізналися? — Навіщо потрібно вміти складати інструкції?

Дякую за гарну роботу! Використано ресурси інтернет
Слайд № 15

Дякую за гарну роботу! Використано ресурси інтернет

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.