Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Урок 63. ВИКОРИСТАННЯ ПРИРОДНИХ БАГАТСТВ ЛЮДИНОЮ

Географія

Для кого: 6 Клас

09.03.2019

714

2

0

Опис документу:
Навчальна мета: поглибити та систематизувати знання про природні багатства та їх використання людиною; розвивати уміння аналізувати наслідки господарського використання природних багатств, розробляти та пропонувати заходи щодо усунення негативних наслідків у взаємодії населення та природи; формувати уявлення про основні напрями природоохоронної діяльності.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 63. ВИКОРИСТАННЯ ПРИРОДНИХ БАГАТСТВ ЛЮДИНОЮ

Навчальна мета: поглибити та систематизувати знання про природні багатства та їх використання людиною; розвивати уміння аналізувати наслідки господарського використання природних багатств, розробляти та пропонувати заходи щодо усунення негативних наслідків у взаємодії населення та природи;

формувати уявлення про основні напрями природоохоронної діяльності.

Обладнання: атласи, підручники, настінна карта «Природоохоронні території

світу», схема «Класифікація природних багатств (ресурсів)».

Основні поняття: природний комплекс, природні компоненти, вичерпні, невичерпні, відновлювані, невідновлювані природні багатства, навколишнє середовище, природоохоронні території.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

• Якими видами господарської діяльності займається населення нашої планети?

• Чи можна вважати вашу місцевість територією, де навколишнє середовище

зазнало значних змін?

• Які зміни відбуваються у природі в результаті видобування та переробки

корисних копалин?

• З якою метою здійснюється вирубування лісів? До яких наслідків це призводить?

• Чому відбувається виснаження ґрунтів? Чи можна запобігти цьому процесу?

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Прийом «Практичність теорії»

Більшість видів господарської діяльності людей базується на використанні

природних багатств — земель, лісів, вод, корисних копалин.

Тривалий час люди не замислювались над тим, на скільки їм вистачить дарованого природою, адже наша Земля така багата! Але це тільки на перший погляд. Учені підрахували: якщо людство розвиватиметься сучасними темпами,

не змінивши свого ставлення до природи, то вже у 2015 році в результаті виснаження ґрунтів виробництво продуктів харчування почне різко знижуватися, а з 2030 року кількість населення почне зменшуватися внаслідок голоду та

масових захворювань. Уже сьогодні багато країн світу потерпають від нестачі

корисних копалин. Але навіть якщо на Землі й будуть відкриті нові їх родовища, то це лише «відсуне» кризу у світовому господарстві на деякий час. Обмеженість природних багатств призвела до усвідомлення необхідності їх економного використання, вивчення, збереження. Виявляється, в природі є чимало

багатств, які не освоєні та фактично не використовуються. Наприклад, щосекунди наша планета отримує від Сонця близько 65 млрд кіловат-годин енергії,

що значно більше, ніж виробляють за рік такі європейські держави, як Греція,

Данія, Портуґалія та Фінляндія разом узяті, а літньої днини сонячна енергія,

що потрапляє на 1 м2 поверхні Землі, несе близько 800 ват. Це — потужність

електроплитки! Крім унікальної сонячної енергії, на Землі ще багато «дарів»,

які поки ще використовує людина. Можливо, комусь із вас доведеться розробляти нові технології, що не матимуть негативних наслідків для природи. Тож

з’ясуймо, які ж природні багатства перебувають на межі виснаження, а які можуть бути використані в майбутньому.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Види природних багатств

Природними багатствами називають компоненти природи, які використовуються людиною в господарській діяльності.

128

Складання схеми в зошитах

Природні багатства

• сонячна енергія;

• внутрішнє тепло Землі;

• енергія плину води та

вітру

Вичерпні Невичерпні

корисні копалини

Невідновлювані

лісові, водні багатства,

живі організми

Відновлювані

2. Людина і навколишнє середовище

Під поняттям «навколишнє середовище» розуміють середовище існування й діяльності людини. Протягом усієї історії людина перетворює навколишнє середовище. Це стало причиною різноманітних проблем. Щоб їх розв’язати,

слід дбайливо ставитися до природи та її багатств.

3. Природні багатства своєї території та ступінь їх освоєння людиною

4. Природоохоронні заходи та організації

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Завдання

Закінчіть логічний ланцюжок.

• Видобування та переробка корисних копалин → ... → ...

• Використання земельних ресурсів → ... → ...

• Використання вод річок та озер для господарських потреб → ... → ...

• Робота транспорту → ... → ...

2. Запитання

• Що називають природними багатствами?

• Які види природних багатств виокремлюють?

• Які природні багатства людина може використовувати в майбутньому?

• Як ви оцінюєте стан природних багатств своєї місцевості?

3. Проблемні питання

• Як ви вражаєте, криза у відношеннях між людиною та природою є неподоланною суперечністю чи її можна усунути?

• Якби ви були учасником засідання ООН з охорони навколишнього середовища, то які запитання запропонували б для першочергового розгляду?

VI. Підсумок уроку

VII. Домашнє завдання

• Опрацювати текст параграфа.

• Продовжити підготовку до уроку-дискусії (консультації, добір матеріалу).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.