Урок 61. Прикметники, протилежні за значенням. Уживання прикметників у переносному значенні

Опис документу:
Урок 61. Прикметники, протилежні за значенням. Уживання прикметників у переносному значенні Мета: навчати учнів уживати прикметники у мовленні, добирати до слів — назв предметів слова — назви ознак; формувати вміння добирати протилежні за значенням слова, вживати прикметники у прямому і переносному значенні; перевірити сформованість графічних та технічних умінь та навичок, швидкість письма; виховувати культуру мовлення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 61. Прикметники, протилежні за значенням. Уживання прикметників у переносному значенні

Мета: навчати учнів уживати прикметники у мовленні, добирати до слів — назв предметів слова — назви ознак; формувати вміння добирати протилежні за значенням слова, вживати прикметники у прямому і переносному значенні; перевірити сформованість графічних та технічних умінь та навичок, швидкість письма; виховувати культуру мовлення.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте підкреслені прикметники.

2. Каліграфічна хвилинка

— Відгадайте загадку.

Два братики-вусатики,

В обох жовтенькі сорочки;

Стоять у кутку два братики,

Повисували язички. (Черевики)

— Запишіть каліграфічно.

Чч че ер ре ев ви ик черевики

Андрійко взув нові черевики.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Прочитайте прислів’я.

На чорній землі білий хліб родить.

— Назвіть слова, протилежні за значенням.

— На сьогоднішньому уроці ми будемо добирати слова — назви ознак, протилежні за значенням. А ще перевіримо сформованість графічних та технічних умінь та навичок, швидкість письма. Тож, до роботи!

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 89–90)

Вправа 1

— Прочитайте текст.

— Спишіть останній абзац, доберіть пропущені прикметники з довідки.

Вправа 2

— Зверніть увагу на виділені слова у вправі 1. Випишіть до поданих слівознак протилежні за значенням. Запишіть за зразком.

— Які із слів-ознак указують на колір, а які — на розмір?

Заучування правила (с. 90).

2. Фізкультхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травиці пошукаєм.

Пострибаєм, як звірята.

Політаєм, як пташки.

Потанцюємо ще трішки,

Розімнемо ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

За роботу сіли знову.

3. Продовження роботи за підручником (с. 91)

Вправа 3

— Прочитайте словосполучення. Яке з них має пряме значення, а яке — переносне? Складіть із ним речення, запишіть.

4. Гра «Магазин»

На столі викладені іграшки та інші предмети. «Покупець» підходить до «продавця» і просить його продати йому якусь річ, називаючи тільки її ознаки. «Продавець» повинен за ознаками вгадати предмет.

5. Гра «Допоможи звірятам “зайняти” свої місця»

Хитрий, як... осел.

Неповороткий, як... заєць.

Полохливий, як... лисиця.

Упертий, як... ведмідь.

— Побудуйте речення про лисицю і зайця за схемою.

|____ ____, а ____ ____.

6. Гра «Аукціон»

— До поданих слів доберіть слова — назви ознак. Виграє той, хто назве останню ознаку.

Сонце —

Вітер —

Ліс —

Дівчинка —

Мова —

V. Перевірна робота. Списування

Перевірна робота. Списування

Україна

Наша країна — це Україна. Широкі і неосяжні її простори. Це сині води та ясні зорі, вишневі сади, золоті лани. Україна — то вінок з рути і барвінку. Шелест тополі і шепіт верболозу, запашний цвіт калини — це все наша Україна. Шануймо і любімо всім серцем її красу. (45 слів)

Здавна в Україні останній вечір під старий Новий рік зветься Щедрим вечором. У цей вечір маленькі дітки юрбами бігають від хати до хати і виспівують господарям найкращі побажання на Новий рік. У щедрівках звучать побажання щастя, багатства, добрих урожаїв. Оспі- вується також особлива прикмета справжнього господаря дому — його велика

гостинність. (49 слів)

Наш парк

Яка красива наша місцевість. Біля школи росте великий парк. Тут багато дубів, кленів, тополь. Є також веселі берізки, зелені туї і ялинки. Щороку восени і навесні діти нашої школи прибирають парк. Біля пам’ятника «Невідомому солдату» великий квітник. Улітку там ростуть троянди, айстри, тюльпани, півонії. Швидко перелітають з квітки на квітку бджоли. Вони п’ють солодкий сік. (57 слів)

Вишитий рушник — символ українського народу. Він був неодмінним атрибутом багатьох обрядів. З рушником зустрічали дорогих гостей, виходили в поле чи справляли обжинки. Дівчина подавала рушник на знак згоди присватанні, молоді ставали на рушник під час шлюбного обряду. З рушником проводжали в останню дорогу. Вишивали їх різними способами і кольорами. Найчастіше червоним і чорним кольорами. (55 слів)__

VІ. Підсумок уроку

— Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?

— Які нові знання здобули?

VII. Домашнє завдання

С. 91. Завдання після вправи 3.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.