Урок 49. Змінювання іменників за зразком один — багато. Робота над прислів’ям. До повнення речень

Опис документу:
Урок 49. Змінювання іменників за зразком один — багато. Робота над прислів’ям. До повнення речень Мета: навчати учнів змінювати іменники за зразком один — багато, розкривати зміст прислів’я, доповнювати речення; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 49. Змінювання іменників за зразком один — багато. Робота над прислів’ям. До повнення речень

Мета: навчати учнів змінювати іменники за зразком один — багато, розкривати зміст прислів’я, доповнювати речення; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

— Відгадайте загадку.

Під землею мчать вагони,

Світло сяє на перонах. (Метро)

Мо емр метро

— Прочитайте і запишіть речення, розділяючи в ньому слова.

Мидостанції«Дніпро»їдемзтатомнаметро.

III. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

— Які слова ми зараз вивчаємо?

— Що вони означають?

— На які питання відповідають?

— Сьогодні ми продовжимо удосконалення своїх знань про іменник.

IV. Робота над темою уроку

1. Робота за підручником (с. 70–71)

Вправа 1

— Прочитайте прислів’я.

— Поясніть. Чого воно навчає? Спишіть.

Вправа 2

— Доповніть речення словами з довідки.

— Запишіть ці слова за зразком.

Вправа 3

— Прочитайте текст.

— Ким працює дід Данило?

— Що він вирощує в розсаднику?

— З ким дід Данило вирушає в ліс?

— Що любить робити песик Кузька?

— Спишіть перший абзац. Підкресліть іменники, які відповідають на питання що?.

— Випишіть назви дерев парами за зразком один — багато.

2. Фізкультхвилинка

3. Виконання практичних завдань

1) Прочитайте слова. На яке питання вони відповідають? Скільки назв предметів вони означають? А як зробити так, щоб ці слова означали назву багатьох предметів?

Гриб — ... (гриби)

кіт — ... (коти)

вовк — ... (вовки)

телевізор — ... (телевізори)

холодильник — ... (холодильники)

— Поставте питання до слів лівого і правого стовпчиків.

2) Складіть речення зі слів. Запишіть його. Знайдіть слова — назви предметів. Скільки предметів вони означають: один чи багато? троянди на цвітуть клумбах (Троянди цвітуть на клумбах.)

Цікаво знати...

Ти знаєш, чому троянду так назвали? Назва ця грецького походження. Тріандофуло по-грецьки означає «квітка, яка має тридцять пелюсток». Згодом квітку почали називати тріанда, а в нашій мові це слово вимовлялось, як троянда.

3) Попрацюйте разом!

— Прочитайте.

Найкращі співаки у нас: у гаю — соловей, у полі — жайворонок, у лісі — дрізд. Вище від усіх літає орел. Швидше від усіх — стриж.

— Випишіть у стовпчик назви птахів. Змініть слова так, щоб видно було, що птахів багато. Знайдіть у тексті слова, які не можна поділити для переносу.

4) Вибірковий диктант.

— Запишіть слова, що означають назви багатьох предметів.

З неба падають сніжинки

На дерева, на будинки,

На майдани, на садки,

На ялинки, на дубки.

5) Попрацюйте в парах!

— Прочитайте. Які букви пропущено? Поставте слова — назви предметів так, щоб вони означали назву багатьох предметів, і запишіть. Перевірте написання цих слів за орфографічним словником.

Т..атр — театри

кал..ндар — календарі

д..ван — дивани

м..даль — медалі

г..рой — герої

V. Підсумок уроку

— Чого навчилися на уроці?

— Які відкриття зробили для себе?

— Що вас здивувало?

VI. Домашнє завдання

С. 71.

— Спишіть другий і третій абзаци вправи 3. Підкресліть іменники, які відповідають на питання хто?.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.