Урок 49. Змінювання іменників за зразком один — багато. Робота над прислів’ям. До повнення речень

Опис документу:
Урок 49. Змінювання іменників за зразком один — багато. Робота над прислів’ям. До повнення речень Мета: навчати учнів змінювати іменники за зразком один — багато, розкривати зміст прислів’я, доповнювати речення; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 49. Змінювання іменників за зразком один — багато. Робота над прислів’ям. До повнення речень

Мета: навчати учнів змінювати іменники за зразком один — багато, розкривати зміст прислів’я, доповнювати речення; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

— Відгадайте загадку.

Під землею мчать вагони,

Світло сяє на перонах. (Метро)

Мо емр метро

— Прочитайте і запишіть речення, розділяючи в ньому слова.

Мидостанції«Дніпро»їдемзтатомнаметро.

III. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

— Які слова ми зараз вивчаємо?

— Що вони означають?

— На які питання відповідають?

— Сьогодні ми продовжимо удосконалення своїх знань про іменник.

IV. Робота над темою уроку

1. Робота за підручником (с. 70–71)

Вправа 1

— Прочитайте прислів’я.

— Поясніть. Чого воно навчає? Спишіть.

Вправа 2

— Доповніть речення словами з довідки.

— Запишіть ці слова за зразком.

Вправа 3

— Прочитайте текст.

— Ким працює дід Данило?

— Що він вирощує в розсаднику?

— З ким дід Данило вирушає в ліс?

— Що любить робити песик Кузька?

— Спишіть перший абзац. Підкресліть іменники, які відповідають на питання що?.

— Випишіть назви дерев парами за зразком один — багато.

2. Фізкультхвилинка

3. Виконання практичних завдань

1) Прочитайте слова. На яке питання вони відповідають? Скільки назв предметів вони означають? А як зробити так, щоб ці слова означали назву багатьох предметів?

Гриб — ... (гриби)

кіт — ... (коти)

вовк — ... (вовки)

телевізор — ... (телевізори)

холодильник — ... (холодильники)

— Поставте питання до слів лівого і правого стовпчиків.

2) Складіть речення зі слів. Запишіть його. Знайдіть слова — назви предметів. Скільки предметів вони означають: один чи багато? троянди на цвітуть клумбах (Троянди цвітуть на клумбах.)

Цікаво знати...

Ти знаєш, чому троянду так назвали? Назва ця грецького походження. Тріандофуло по-грецьки означає «квітка, яка має тридцять пелюсток». Згодом квітку почали називати тріанда, а в нашій мові це слово вимовлялось, як троянда.

3) Попрацюйте разом!

— Прочитайте.

Найкращі співаки у нас: у гаю — соловей, у полі — жайворонок, у лісі — дрізд. Вище від усіх літає орел. Швидше від усіх — стриж.

— Випишіть у стовпчик назви птахів. Змініть слова так, щоб видно було, що птахів багато. Знайдіть у тексті слова, які не можна поділити для переносу.

4) Вибірковий диктант.

— Запишіть слова, що означають назви багатьох предметів.

З неба падають сніжинки

На дерева, на будинки,

На майдани, на садки,

На ялинки, на дубки.

5) Попрацюйте в парах!

— Прочитайте. Які букви пропущено? Поставте слова — назви предметів так, щоб вони означали назву багатьох предметів, і запишіть. Перевірте написання цих слів за орфографічним словником.

Т..атр — театри

кал..ндар — календарі

д..ван — дивани

м..даль — медалі

г..рой — герої

V. Підсумок уроку

— Чого навчилися на уроці?

— Які відкриття зробили для себе?

— Що вас здивувало?

VI. Домашнє завдання

С. 71.

— Спишіть другий і третій абзаци вправи 3. Підкресліть іменники, які відповідають на питання хто?.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»