До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
5
міс.
0
8
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок 3. З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ» 11 КЛАС. Тема: Прийоми мнемотехніки.

Опис документу:
Мета: дати визначення поняття «мнемотехніка»; розвивати прийоми мнемотехніки; навчити ефективно та індивідуально прийнятно вибирати прийоми запам’ятовування й відтворення інформації. Поняття для засвоєння: пам'ять, прийоми мнемотехніки. Обладнання: зошити, папір, крейда, дошка, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 3

З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ»

11 КЛАС

Тема: Прийоми мнемотехніки.

Мета: дати визначення поняття «мнемотехніка»; розвивати прийоми мнемотехніки; навчити ефективно та індивідуально прийнятно вибирати прийоми запам’ятовування й відтворення інформації.

Поняття для засвоєння: пам'ять, прийоми мнемотехніки.

Обладнання: зошити, папір, крейда, дошка, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Дайте визначення поняття «пам'ять».

  • З чиїм ім’ям древні греки пов’язували виникнення пам’яті?

  • Які критерії покладені в основу класифікації пам’яті?

  • Яке значення має пам’ять в житті людини? ( зачитується реферат)

  • Яке значення має пам’ять в процесі навчання? ( зачитується реферат)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Інформаційне повідомлення

- Які фактори впливають на нашу пам’ять?

Для успішного запам’ятовування велике значення має установка на запам’ятовування, коли людина ставить перед собою спеціальну задачу: саме

запам’ятати матеріал, а не просто сприйняти його.

Яким же чином можна запам’ятати те, що потрібно? Тут на допомогу приходять прийоми мнемотехніки – це техніки запам’ятовування й відтворення інформації.

  1. Метод групування: цифри можна групувати, як телефонні номери,

хронологічні дати тощо. Слова – класифікувати за приналежністю.

Наприклад: 1) 04 12 19 61 – перший політ людини в космос – 12.04.1961 р.;

2) покупки: прання – порошок; школа – зошит, ручка; одяг -

шкарпетки, кепка, футболка; їжа – хліб, сіль, помідори, чай (всього 10 об’єктів).

  1. Методи:

1) рим (суголосся): латинська назва трав’янистої рослини – аграпірум

гігато – агроном з гітарою;

2) ритму – «п’ять на п’ять – двадцять п’ять, це не можна забувать».

3. Метод акровіршів.

Наприклад: «чисте повітря, і життя здорове – говорив старий філософ»

(кольори веселки: червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий).

4. Ланцюговий метод – з’єднання в складний образ чи картину понять, які

потрібно запам’ятати.

Наприклад: слова, включені в одне речення чи розповідь (чайник, ніж, метелик, свічка, точка, колода, журнал, малина, дошка, обруч); закономірність розташування чисел, геометричних фігур і символів.

5. Метод парних асоціацій – використовується одночасно ритм і

образність.

Наприклад: один – магазин, дві – трави, три – зітри, чотири – у квартирі, тобто сходити в магазин за покупками, повиривати траву, випрати, прибрати у квартирі.

6. Метод образної візуалізації.

Я послідовно перелічуватиму 10 ситуацій, які можна спостерігати, а ваше завдання – заплющивши очі, уявити відповідні картини.

1) лев, що нападає на антилопу;

2) собака, що крутить хвостом;

3) муха у вашому супі;

4) мигдальне печиво в коробці;

5) блискавка в темряві;

6) пляма на вашому улюбленому одязі;

7) діамант, що блищить на сонці;

8) крик від жаху вночі;

9) радість материнства;

10) друг, що поцупив гроші з вашого гаманця.

А тепер згадайте й запишіть назви візуалізованих картинок.

7. Для запам’ятовування великих блоків інформації зручний метод виділення головних думок – матеріал розбивають на частини та виділяють головне і суттєве в кожній частині.

Наприклад: перед вами текст із виділеними жирним шрифтом і пронумерованими головними думками. Спробуйте відтворити їх, зберігаючи зазначену послідовність (учні отримують роздатковий матеріал з текстом).

Кінець квітня 1945 р. Ще точилися бої на вулицях Потсдама (1), а на околиці, вільній від фашистів, зібралася ціла юрба жінок (2) – дивилися, як вели роту німецьких військовополонених. Молода німкеня щось показувала старій жінці в їх бік, а в самої на очах дрижали сльози (3).

  • Запитайте, чого ця дівчина плаче, - звернувся радянський полковник (4) до перекладача.

Одна з німецьких жінок розповіла, що серед полонених – наречений

дівчини (5), а вона тепер на все життя залишиться нещасливою й самотньою, бо її майбутнього чоловіка поженуть у Сибір, де він і загине.

Полковник наказав зупинити колону (6) і підвести до нього цього молодого німця-нареченого (7). Коли полонений несміливо підступив до нього (8), полковник покликав до себе німецьку дівчину (9), взяв їх обох за руки і сказав просто:

  • Будьте щасливі! (10)

V. Підсумок уроку.

- Про що нове ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

- З якими мнемотехнічними прийомами ви познайомились?

- Який із них вам найбільше сподобався?

Правила роботи з пам’яттю

(учні отримують як роздатковий матеріал)

  • Заучуй з бажанням знати та пам’ятати.

  • Став мету запам’ятати надовго.

  • Користуйся смисловими опорами.

  • Починай повторювати до того, як матеріал почав забуватися.

  • Заучуй та повторюй невеликими частинами.

  • Краще вчити по одній годині сім днів, ніж сім годин підряд в один день.

  • Після математики вчи історію, після фізики – літературу: пам’ять любить різноманітність.

  • Коли вчиш, записуй, малюй схеми, діаграми, кресли графіки, порівнюй з тим, що знав раніше.

  • Не вчи вірші за стовпчиками. Короткі заучуй в цілому, довгі – розбивай на частини.

  • Якомога швидше, не чекаючи повного заучування, намагайся відтворити закривши книжку.

  • Якщо отримав завдання на вівторок, а відповідати потрібно у п’ятницю, не чекай до четверга: вивчи одразу, а на передодні тільки повтори.

  • Інколи використовуй мнемотехніку – штучні прийоми, що полегшують запам’ятовування.

VI. Домашнє завдання.

Роздаються індивідуальні картки з об’єктами для запам’ятовування. Учні повинні вибрати максимально ефективний і індивідуально прийнятний мнемотехнічний прийом, використати його для запам’ятовування матеріалу та захистити правильність і ефективність свого вибору.

Матеріал для карток із об’єктами для запам’ятовування:

1. Українець, економіка, каша, татуювання, нейтрон, любов, ножиці, совість, глина, словник.

2. 2 10 17 19 25

3. Строга вчителька, хлопчик-боягуз, тяжка праця, розвиток, весела компанія…

4. Великий параграф з історі

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.