Урок 3. Як захиститися від інфекцій

Опис документу:
Урок 3. Як захиститися від інфекцій Мета: дати учням уявлення про те, що таке інфекційні хвороби, епідемія, карантин; пояснити, як інфекція може потрапити в організм, чому не можна торкатися предметів із залишками чужої крові; ознайомити з ознаками інфекційних захворювань; пояснити правила поведінки з інфекційними хворими; вчити запобігати хворобам, наводити приклади інфекційних захворювань; учити дотримуватися безпечної поведінки під час карантину.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 3. Як захиститися від інфекцій

Мета: дати учням уявлення про те, що таке інфекційні хвороби, епідемія, карантин; пояснити, як інфекція може потрапити в організм, чому не можна торкатися предметів із залишками чужої крові; ознайомити з ознаками інфекційних захворювань; пояснити правила поведінки з інфекційними хворими; вчити запобігати хворобам, наводити приклади інфекційних захворювань; учити дотримуватися безпечної поведінки під час карантину.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

— Чим відрізняється хвора людина від здорової? (Біль, підвищення температури, слабкість, поганий апетит, поганий настрій, бліді або дуже червоні щоки.)

— Які хвороби ви знаєте?

— Існують інфекційні хвороби.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про те, що таке інфекційні хвороби, епідемія, карантин і як інфекція може потрапити в організм людини.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 14–19)

— Роздивіться с. 14. Що таке мікроби? Що таке мікроскоп?

Мікроскоп — прилад, який збільшує зображення у сотні або тисячі разів.

— Які хвороби називають заразними, або інфекційними?

— Прочитайте ознаки інфекційних хвороб. Намалюйте, як ви уявляєте мікробів. Зробіть плакат із цих малюнків.

— Розгляньте малюнки і розкажіть, як мікроби можуть потрапити в організм.

Робота в групах

— Прочитайте у словничку, що означають слова епідемія і карантин.

Епідемія — швидке поширення інфекційного захворювання.

Карантин — закриття шкіл під час епідемії грипу та інші заходи проти поширення інфекції.

— Як треба поводитися під час карантину?

— Коли потрібно носити захисні маски; захисні рукавички?

— Розгляньте малюнки на с. 16 і розкажіть, чого «бояться» мікроби.

— Чому треба мити руки, особливо після прогулянки та ігор з тваринами?

— Чому якщо ти поранився або тебе подряпав кіт, треба змастити ранку йодом чи зеленкою?

— Чому треба щодня гуляти надворі?

— Чому треба кип’ятити воду і молоко?

— Чому готові страви слід зберігати у холодильнику?

— Що треба їсти під час епідемії грипу?

— Розгляньте с. 17. Що називають імунітетом?

Імунітет — це здатність організму захищатися від інфекцій.

— Коли імунітет зміцнюється? А коли він послаблюється?

— Як можна зміцнити свій імунітет?

— Що таке щеплення?

Щеплення (вакцинація) — медична процедура, яка захищає людей від зараження найнебезпечнішими інфекціями.

— Для чого проводять щеплення?

— Прочитайте пам’ятку (с. 18) і по черзі продовжіть речення: «Я допоможу своєму організмові захиститися від інфекцій, якщо буду...».

— Перевірте себе. Розгляньте малюнки на с. 19 і виберіть правильні відповіді.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1. Практична робота: моделювання поведінки з інфекційними хворими

— У сім’ї — хворий. Яких правил карантину треба дотримуватися? Для чого слід одягати марлеву пов’язку? Для чого — мити руки з милом?

— Для чого для хворого слід виділяти окремі столові прибори? Для чого — робити в кімнаті вологе прибирання й провітрювати кімнату?

— Для чого слід додержуватися карантину, якщо захворів на вітрянку? Що таке імунітет? Для чого роблять щеплення?

— Найбільш дієвим заходом у боротьбі з інфекційною захворюваністю є профілактичні щеплення. Особливо це стосується таких хвороб, як дифтерія, кашлюк, правець, кір, епідемічний паротит, краснуха, поліомієліт, туберкульоз.

2. Тест «Так чи ні?»

1) Якщо ти погано почуваєшся, потрібно:

  • розповісти про це батькам;

  • самому прийняти ліки;

  • викликати швидку допомогу.

2) Які інфекційні хвороби ти знаєш?

  • кір;

  • вітрянка;

  • загартування;

  • скарлатина.

3) Познач засоби боротьби з інфекційними захворюваннями.

  • Одягати марлеву маску;

  • ретельно мити руки з милом;

  • розповсюджувати крихітні мікроорганізми;

  • провітрювати кімнату, робити вологе прибирання.

4) Що слід робити, щоб уникнути інфекційних захворювань?

  • Робити щеплення;

  • виконувати правила особистої гігієни;

  • приймати антибіотики.

5) Для чого лікарі роблять щеплення?

  • Щоб захистити організм від хвороб;

  • щоб діти боялися лікарів;

  • щоб притягнути хвороби до людини.

VІ. Підсумок уроку

— Що ми називаємо хворобою?

— Назвіть причини хвороби; ознаки інфекційних захворювань.

— Як інфекція може потрапити в організм?

— Чому не можна торкатися предметів із залишками чужої крові?

— Назвіть засоби захисту від інфекцій.

— Що ви робите, аби уникати хвороб?

— Що таке епідемія, карантин?

— Якими є правила безпечної поведінки під час карантину?

— Як ви поводитесь, якщо у сім’ї хтось захворів?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн