До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
5
міс.
2
1
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок 29. З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ» . Тема: Світ сучасних професій і спеціальностей.

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з поняттям «професія», «спеціальність»; розвивати уміння орієнтуватися у світі професій та виокремлювати головне і потрібне; виховувати позитивні якості та властивості особистості. Поняття для засвоєння: професія, спеціальність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 29

З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ»

11 КЛАС

Тема: Світ сучасних професій і спеціальностей.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «професія», «спеціальність»; розвивати уміння орієнтуватися у світі професій та виокремлювати головне і потрібне; виховувати позитивні якості та властивості особистості.

Поняття для засвоєння: професія, спеціальність.

Обладнання: зошити, ручки, дошка, крейда.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Давайте пригадаємо, з яким розділом ви познайомились на минулому уроці? (Психологія вибору професій).

  • А що ми називали професією? (Професія - це певний вид трудової діяльності, який потребує спеціальних теоретичних знань та практичних навичок).

Професія (фах) — виокремлений ("окреслений") у рамках суспільного поділу праці комплекс дій та відповідних знань, що вимагає відповідної освіти чи кваліфікації, які особа може виконувати відносно постійно, та які становлять засоби утримання для неї.)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІV. Робота над темою уроку

Інформаційне повідомлення

Кожна професія ставить різні вимоги до фізичних, психофізіологічних та психологічних властивостей людини. Такі вимоги називають характеристиками професії. Комплекс психофізіологічних і психологічних характеристик складає психологічний профіль професії, графічне зображення якого називається психограмою професії. В психограмах вимоги професії до різних властивостей працівника оцінюються в балах в діапазоні від 1 до 5 (від незначної до високої). Кожна професія відрізняється не просто окремими характеристиками, а певним комплексом характеристик, який формує психологічну структуру професії. Разом з тим психологічний профіль професії містить в собі і такі характеристики, які є спільними для цілої групи професій. Тому завданням професіографії є групування професій на основі спільності тих чи інших психологічних характеристик.

За умовами праці виділяються 4 підгрупи професій:

— з підвищеними вимогами до моральних якостей (суддя, лікар, міліціонер);

— з незвичайними умовами роботи (льотчик, випробувач, водолаз);

— з побутовим мікрокліматом (бухгалтер, бібліотекар);

— роботою на відкритому повітрі (будівельники, рільники).

Поєднання цих характеристик створює певний характерний для конкретної професії комплекс вимог до здібностей працівника.

Ще одна класифікація професій пов’язана з поняттям професійної придатності (придатності людини до конкретної трудової діяльності). Під професійною придатністю розуміють наявність у людини психофізіологічних і психологічних властивостей, які відповідають конкретній професії і забезпечують достатню ефективність праці з цієї професії.

За цією ознакою професії поділяються на 2 групи:

● професії, що не ставлять особливих, підвищених вимог до фізіологічних і психологічних властивостей людини;

● професії, які ставлять жорсткі вимоги до психофізіологічних функцій людини.

В Україні підготовлено і погоджено з Кабінетом Міністрів Тимчасовий перелік професій і спеціальностей, які вимагають професійного відбору.

В Україні є професії в таких галузях:

Галузі

Будівництво

Деревообробка

Дизайн, графіка, фото, поліграфія, декоративно-ужиткове мистецтво

Інші працівники

Легка промисловість: текстильна, швейна, шкіряна, взуттєва, хутряна

Медицина, фармація, охорона здоров'я

Освіта, культура, мистецтво, туризм, ЗМІ

Офісні працівники

Побутове обслуговування населення, готелі

Право, правоохоронна діяльність

Професії транспорту та зв"язку

Сільське, лісове, рибне, садово-паркове господарство

Торгівля і посередницькі послуги

Фінанси

Харчова промисловість, громадське харчування

Практична частина

    1. Виконання методики «Професійна спрямованість Голланда» (Додаток 4 )

V. Підсумок уроку

- То що ж таке професія?

- Які галузі роботи ви знаєте?

VІ. Домашнє завдання

  1. Вивчити конспект.

  2. Підготувати інформацію про професію, яку ви плануэте обирати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.