Урок 28. Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є

Опис документу:
Урок 28. Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є Мета: закріплювати знання про позначення м’якості приголосних буквами я, ю, є, і; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати самостійність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 28. Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є

Мета: закріплювати знання про позначення м’якості приголосних буквами я, ю, є, і;

розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати самостійність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

ьь льо нь ють тьо ось ть ль сь ньо

Пеньо́к опе́ньки льон сього́дні

Узимку бувають сильні морози.

— Назвіть серед слів споріднені, виділіть корінь.

— Складіть звукову модель слова, у якому найменше букв.

— Назвіть слова в реченні, в яких є м’які приголосні.

— Які букви вказують на м’якість приголосного звука на письмі?

2. Зоровий диктант

По подвір’ю бігали курчатка.

Струмочок в’ється під горою.

Від Дніпра подув легкий вітер.

Ходьба корисна для здоров’я.

У повітрі запахло свіжістю.

3. Вправи на повторення

Гра «Упіймай слово»

— Упіймайте слово з двох складів.

— Скільки слів із двох складів у цьому вірші?

По діброві вітер виє,

Гуляє по полю,

Край дороги гне тополю

До самого долу.

а) 3 слова; б) 4 слова; в) 5 слів; г) 2 слова.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на вас очікують завдання, для виконання яких необхідні ваші знання про тверді і м’які приголосні звуки.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 41–42)

Вправа 1

— Розв’яжіть ребус.

— Складіть речення з цим словом.

Вправа 2

— Прочитайте текст. Що нового було для вас у цьому тексті?

— Спишіть перший абзац, уставляючи пропущені букви. Вимовте звуки, які позначають підкреслені букви.

Вправа 3

— Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок.

— Спишіть, уставляючи слова з довідки.

— У вписаних словах підкресліть м’які приголосні звуки.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Зміни звук»

— Замініть твердий [л] на м’який [л’]. Прочитати слова, що утворилися.

— Складіть речення зі словами біла, біля.

Галка (галька), лук (люк), лак (ляк), біла (біля), Лола (Льоля), лила (Ліля), білити (біліти), булка (булька).

— Наведіть приклади слів, які починаються (закінчуються) твердим (м’яким) приголосним звуком.

2. Робота над загадками

У воді водиться, з хвостом родиться,

А як виростає, хвіст відпадає. (Жаба)

Бачити — не бачить.

Чути — не чує.

Мовчки говорить.

Добре мудрує. (Книжка)

То холодним, то гарячим

Вдома кожен мене бачив.

І співаю я від жару,

І пускаю носом пару. (Чайник)

Ходить, бродить по болоті,

Хоче жабку упіймати,

Принести в гніздечко потім

Своїм діточкам пухнатим. (Чапля)

— Запишіть відгадки. Підкресліть букви, що позначають тверді приголосні звуки.

— Зробіть звуко-буквений аналіз слів щука, щупальця.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Чого навчалися на уроці?

— Що нового дізналися?

VII. Домашнє завдання

С. 42.

— Дайте відповіді на запитання. Запишіть.

Що відомо людям про Сонце?

Яке Сонце за формою?

Яка швидкість обертання Сонця?

Що воно розбризкує?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.