До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
5
міс.
1
0
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок 26. З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ».Тема: "Лідерство. Формальний і неформальний авторитет: капітан чи матрос? "

Опис документу:
Мета: розкрити зміст теми для самоусвідомлення особистісних можливостей лідерства та сформувати мотивацію розвитку в собі лідерських якостей. Поняття для засвоєння: лідер, справжній лідер, лідер малої групи, типи лідерів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 26

З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ»

11 КЛАС

Тема: Лідерство. Формальний і неформальний авторитет: капітан чи матрос?

Мета: розкрити зміст теми для самоусвідомлення особистісних можливостей лідерства та

сформувати мотивацію розвитку в собі лідерських якостей.

Поняття для засвоєння: лідер, справжній лідер, лідер малої групи, типи лідерів.

Обладнання: картки вправ, бланки очікувань та рефлексії, презентація;

Хід уроку

І. Організаційний момент:

ІІ. Актуалізація знань

  • З якими поняттями ми знайомились на минулому уроці?

  • Пригадайте, на якому уроці ми вели мову про лідерів уу колективі?

  • Кого ми називаємо лідерами?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІV. Робота над темою уроку

Інформаційне повідомлення

Лідер (з англ. Leader – провідник, ведучий, керівник) – націлена найбільш ціннісним потенціалом особистість, яка має вплив у групі

Зміст справжнього лідерства:

  1. Лідери, що мислять стратегічно, бачать можливості на декілька кроків наперед від поточного етапу розвитку організації.

  2. Стратегічні лідери скоріш прагматичні, ніж ті, що «парять у хмарах». Стратегія призводить до вибору тактики досягнення успіху.

  3. Стратегічні лідери мають розуміння, як розподіляти час. Вони завжди напоготові й готові до того, щоб скористатися можливістю.

  4. Лідери,які націлені на майбутнє, скоріше будуть працювати стратегічно. Вони витрачають свій час, інвестуючи його у розвиток людей заради майбутнього.

  5. Стратегічний лідер бажає плідно співпрацювати з іншими.

Лідер групи

  1. Слухай інших.

  2. Усвідомлюй місце і рівень групи.

  3. Став конкретні питання, ведучи групу в слушному напряму.

  4. Вирішуй конфлікти по мірі їхнього виявлення. Означай приховані конфлікти, навіть, якщо група не бажає цього.

  5. виявляй терпіння, коли групі потрібен час, щоб впоратись з черговою кризою – але не пускай справу на самоплив.

  6. Не змішуй свої інтереси з інтересами групи. (Спитай себе: чи не намагаюсь я вирішити свої проблеми за рахунок групи?)

  7. Ділись повноваженнями керівника з членами групи не побоюючись втратити контроль над групою.

  8. Допомагай кожному члену групи підтримувати і розвивати ідеї інших.

  9. Не бійся мовчання й тиші – це також робочий процес.

  10. Зосереджуй групу на цілях, а не особистостях її членів.

  11. Допомагай групі аналізувати і вирішувати проблеми.

  12. Ставлячи цілі разом з групою, будь готовим до того, щоб їх переглянути.

  13. Допомагай групі слідкувати зо процесом зростання і вчитися на помилках.

Типи лідерів

Лідер-новатор.

Завжди готовий бути попереду, здійснює здоровий та необхідний ризик заради поступу вперед та формування нових, перспективних цілей.

Лідер-стратег.

Уміє привносити здоровий глузд у важкі завдання – він вміє показати людям, що мета, яка здається недостатньою – здійснена.

Лідер-адміністратор.

Будь-яка нова мета чи якість зміни вимагають людей, які вміють планувати, вирішувати проблеми, розподіляти завдання й організовувати людей.

Лідер-колективіст.

Головна його перевага – це прагнення працювати з іншими та в умінні довіряти людям. Зміст його діяльності – це виконання колективом свого завдання. Те чого сам може досягнути як особистість для нього є другорядним.

Лідер-ідеолог.

Він надихає людей, колектив, народи. Знає, що тихе, спокійне слово може додати прилив сил; він знає, коли кинути виклик, коли підтримати, коли вчити, а коли дати свободу здібностями людини.

Лідер-пастир.

Це «люди для людей», котрі потрібні для підтримки і «новаторів», і «стратегів», і «колективістів», і «адміністраторів», навіть «ідеологів»

Пастирське лідерство непомітне, його рідко цінують, але воно надзвичайно важливе.

Практична робота

Вправа «Комісійний магазин»

Мета: на вміння переконати та відстояти свою думку – 12 хв. Рефлексія – 3-хв.

Ви прийшли в комісійний магазин. Товари, які приймає продавець – це риси характеру. Наприклад: доброта, дурість, відкритість. Кожна група вибирає одного представника, який буде «торгуватись» з групою №2, заявляючи продаж або придбання якоїсь риси характеру. Група, яка була «комісійним магазином» аналогічно взаємодіє з групою №3 і т.д.

V.Підсумок уроку

- Що вам сподобалось найбільше?

- Що було корисним саме для вас?

VІ. Домашнє завдання

1.Вивчити конспект

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.