Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Урок 26. Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є
Мета: поглибити знання учнів про тверді та м’які приголосні звуки; розвивати зв’язне
мовлення; вчити позначати м’якість приголосних знаком м’якшення (ь) та буквами і, є, я, ю; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Лялька люблю літнє
2. Вправи на повторення
— Уставте пропущені букви й або ї і запишіть слова.
Тві.., тво.., за..шов, за..хав, ..шов, га..ка, га..вка.
— Які з цих слів можна перенести? Розкажіть як.
— Прочитайте скоромовку. Спишіть. Поділіть слова (дужечками знизу) на склади.
Лиска лащить лисеня, а лосиха лосеня.
Лев ласкаво лапою левенятко ляпає.
— У яких словах є м’які приголосні звуки?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми вправлятимемося у написанні слів із твердими та м’якими приголосними.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Повторення теоретичного матеріалу
— У кожній парі вимовте звуки, якими розрізняються значення цих слів.
лук — люк лак — ляк
кит — кіт тук — тюк
— Випишіть слова, які відповідають на питання хто?. Підкресліть букви, що позначають м’якість попереднього приголосного звука.
— Букви і, я, ю, є позначають м’якість попередніх приголосних звуків: ні — [н’і], ня — [н’а], ню — [н’у], нє — [н’е].
2. Робота за підручником (с. 38–39)
— Прочитайте та відгадайте загадку.
— Вимовте в підкреслених словах цього речення м’які приголосні звуки. Підкресліть букви, які позначають м’якість попередніх приголосних.
— Які букви в підкреслених словах позначають м’якість попередніх приголосних?
— Вимовте слово, у якому буква ю позначає два звуки [йу].
— Прочитайте текст. Про що ви дізналися з цього тексту?
— Спишіть останній абзац, уставляючи пропущені букви. Яка з пропущених букв не позначає звука?
— Вимовте звуки у виділеному слові.
— Прочитайте вірш. Яка казка може починатися такими словами?
— Спишіть текст, уставляючи пропущені букви.
— Які з уписаних букв позначають два звуки? Підкресліть. Яка з уписаних букв не позначає жодного звука?
3. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація знань
— Прочитайте. Які з цих приголосних дзвінкі, які глухі?
— Випишіть слова, у яких є м’які приголосні.
Бери лозу, жени козу.
2. Робота над загадкамиОчима бачиш,
Сам тоненький,
Носик гостренький.
В альбомі танцює —
Стоять красуні на воді,
Вінки в них білі й золоті. (Лілеї)
Поховалися за пеньки
Довгоногі хлопчаки.
У картузиках руденьких.
Хто ховає під кущі
Він долає першу в світі
Книгу мудрості — Буквар.
Ви впізнали його, діти?
— Запишіть відгадки, підкресліть букви, що позначають м’які приголосні звуки.
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
Гра «Твердий — м’який»
Учні розподіляються на дві команди: хлопчики — дівчатка. Перша команда називає склади з твердими приголосними звуками, друга — з м’якими.
— Які букви ніколи не пишуть після букв, що позначають тверді приголосні звуки?
— Спишіть перший абзац вправи 2. Зробіть аналіз приголосних звуків у підкреслених словах за зразком.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»