Урок 25. Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є

Опис документу:
Урок 25. Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є Мета: поглибити знання учнів про тверді та м’які приголосні звуки; розвивати зв’язне мовлення; виховувати патріотичні почуття.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 25. Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є

Мета: поглибити знання учнів про тверді та м’які приголосні звуки; розвивати зв’язне

мовлення; виховувати патріотичні почуття.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Щщ ще щі ощ Щу іщ щі ща щи що

Ще́дро щи́глик щу́ка я́щірка

2. Зоровий диктант

Мама сердито стулила губи.

День у квітні довше квітне.

Моя подружка живе в Полтаві.

Оля співає веселу пісеньку.

Розцвіла калина на узліссі.

3. Вправи на повторення

Що посієш, те й пожнеш.

— Як ви розумієте зміст прислів’я?

— Чим буква щ відрізняється від інших букв, що позначають приголосні звуки?

— Яка ще буква завжди позначає два звуки?

— Підкресліть у прислів’ї букву, що позначає м’який приголосний звук.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Приголосні звуки в українській мові можуть вимовлятися твердо і м’яко. Про те, як це позначається на письмі, піде розмова на цьому уроці.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 37–38)

Вправа 1

— Виділіть слова і прочитайте прислів’я. Як ви його розумієте?

— Прочитайте текст. Що ви дізналися з цього тексту?

— Спишіть текст. Назвіть звуки в підкресленому слові. Поділіть це слово на склади для переносу.

Вправа 2

— Прочитайте народну пісню.

— До кого вона звернена? Про що просять голубоньку?

— Спишіть народну пісню, вставляючи пропущені букви.

— Які букви пропущені в підкреслених словах?

— Як вимовляємо звуки перед пропущеними буквами?

— Букви і, я, ю, є позначають м’якість попередніх приголосних звуків.

Вправа 3

— Прочитайте текст. Про яку пору року розповідається? Чому його так назвали?

— Прочитайте підкреслені слова першого речення. Вимовте м’які звуки.

Які букви позначають м’якість попередніх приголосних звуків?

— Випишіть назви квітів в абетковому порядку.

— Спишіть останній абзац, уставляючи пропущені букви.

2. Первинне закріплення

— Прочитайте скоромовку, виразно вимовляючи тверді та м’які приголосні звуки.

Одиничка — одиначка,

Неабияка дивачка!

Одиничці все однак,

Що й сусіда — одинак!

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Заміни звук»

— Замініть тверді приголосні [д], [т], [н] м’якими [д’] [т’] [н’]. Які слова утворилися?

Дим (дім), багатий (багатій), порада (порадь), завод (заводь), дружний (дружній), тин (тінь), радити (радіти), полин (полинь), знати (зняти), дати (діти).

2. Гра «Звукові пари»

— Прочитайте склади парами.

ди — ді

не — нє

лу — лю

та — тя

— Вимовте попарно приголосні звуки.

— Як вони вимовляються?

— Які букви підказали, що приголосні у другому стовпчику треба вимовляти м’яко?

3. Робота над загадками

Рідке, а не вода, біле, а не сніг. (Молоко)

Попід лісом котилася діжа з тістом. (Місяць)

Ногами у воді зав’яз.

Вода до пояса якраз.

Він простягнувся над водою.

Два береги з’єднав собою. (Міст)

Я веселенький звірок:

Плиг з ялинки на дубок. (Білка)

У куточку поселивсь

І мерщій обгородивсь,

Сплів драбинки про запас.

— Прошу, мухи, в гості вас! (Павук)

— Запишіть відгадки, підкресліть букви, що позначають тверді приголосні звуки.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які букви ніколи не пишуть після букв, що позначають тверді приголосні звуки?

VII. Домашнє завдання

С. 37, вправа 3.

— Спишіть перший абзац вправи 3. Зробіть звуковий аналіз виділених слів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.