Урок 23. Тварини довкола нас

Опис документу:
Урок 23. Тварини довкола нас Мета: розповісти учням про небезпеку контактів з дикими та бездомними тваринами; ознайомити із правилами поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими тваринами; виховувати обачливість, розуміння необхідності мити руки після контактів з тваринами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 23. Тварини довкола нас

Мета: розповісти учням про небезпеку контактів з дикими та бездомними тваринами; ознайомити із правилами поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими тваринами; виховувати обачливість, розуміння необхідності мити руки після контактів з тваринами.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

— Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини. Деяких з них ви можете бачити кожного дня на вулиці або ж удома, інші мешкають у дикій природі.

— Назвіть їх.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Про те, як потрібно поводитися з деякими видами тварин, як убезпечити себе від ризиків нещасних випадків у поводженні з тваринами, ми й пого­воримо на сьогоднішньому уроці.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 96–99)

— З давніх-давен поряд із людьми живуть тварини. Їх можна зустріти у дворі, в домі, навіть у міській квартирі

Розгляньте малюнок на с. 96 і пригадайте, як називаються «хатинки» у тварин.

— Продовжіть речення:

Коні живуть у конюшні. Корови живуть у... (корівнику). Свині живуть у... (свинарнику). Вівці живуть в... (овечнику). Кури живуть у... (курнику).

Робота у парах

— Об’єднайтесь у пари і розкажіть, чи є у вас удома тварини.

— Як їх звуть?

— За що ви їх любите?

— Розгляньте малюнки на с. 97 і розкажіть, як доглядати за домашніми тваринами.

Руханка

Утворіть коло і розрахуйтеся на «песиків», «котиків», «півників», «поросят». Заплющте очі й об’єднайтеся в чотири групи за допомогою звуків, якими «розмовляють» ці тварини.

Робота у групах

— У групах обговоріть, як слід доглядати за «вашою» твариною.

— Розкажіть про це класу.

— Завжди мийте руки після спілкування з тваринами!

— Відгадайте загадку.

  • Не говорить, не співає,

А коли хто йде, господаря сповіщає. (Собака)

— Прочитайте і запам’ятайте правила поведінки з тваринами (с. 98). Розкажіть їх.

— Що слід робити, якщо на тебе гавкає бездомний пес?

Робота в групах

— Розкажіть у класі випадки, коли на когось напав собака чи подряпав кіт. Як ви вважаєте, цього можна було уникнути?

Домашнє завдання

— Розпитайте дорослих, чи нападали на них коли-небудь тварини. Як це трапилося? Що вони робили в такій ситуації?

— Прочитайте вірш Л. Вознюк «Коротке інтерв’ю» (с. 99).

— Про що брали інтерв’ю в бульдога? Яку отримали відповідь?

— Прочитайте і запам’ятайте правила безпечної поведінки з тваринами!

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1. Тест «Так чи ні?»

Під час зустрічі з дикою твариною або змією потрібно:

  • узяти палку і спробувати захистити себе;

  • не робити різких рухів, відійти вбік і дати їм дорогу;

  • тікати від них.

2. Розповідь учителя про необхідність мити руки після контактів з тваринами

— Зараз ученим відомо понад 150 заразних хвороб, спільних для людини і тварин. При цьому близько 100 з них виявлено в домашніх тварин. Отже, улюблений собака чи кішка цілком можуть нагородити своїх хазяїв якою-небудь неприємною хворобою. Щоб цього не трапилося, треба дотримуватися дуже простих правил, знайомих вам з раннього дитинства.

Перше і головне — мити руки перед їжею і після гри з тваринами. Ця чудова звичка до чистоти збереже від багатьох неприємностей. У тому числі — від глистів, яйця яких часто прилипають до вовни собак і кішок.

Не варто також дозволяти тварині вилизувати вашу тарілку. Навіть якщо після цього тарілку вимити, на ній можуть залишитися мікроби, наприклад, збудники сальмонельозу — кишкової хвороби, яка передається від собаки до людини. А кішка найчастіше може заразити шкірними хворобами — стригучим лишаєм, дерматитами.

Домашній тварині слід зробити всі необхідні щеплення — і від чисто «звіриних» хвороб, і від спільних із людиною.

VІ. Підсумок уроку

— Яку небезпеку становлять контакти з дикими та бездомними тваринами?

— Які правила поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими тваринами ви запам’ятали?

— Як слід поводитися під час зустрічі з бродячим собакою?

— Чому необхідно мити руки після контактів з тваринами?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн