Урок 21. Безпека на дорогах

Опис документу:
Урок 21. Безпека на дорогах Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вчити дітей правил переходу проїжджої частини дороги в місті, селі, за межами населеного пункту; вчити розпізнавати дорожні знаки для пішоходів, уникати небезпеки на дорозі, визначати напрямок руху транспортних засобів; виховувати дисциплінованість пішохода.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 21. Безпека на дорогах

Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вчити дітей правил переходу проїжджої частини дороги в місті, селі, за межами населеного пункту; вчити розпізнавати дорожні знаки для пішоходів, уникати небезпеки на дорозі, визначати напрямок руху транспортних засобів; виховувати дисциплінованість пішохода.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Робота над загадками

  • Тягнеться нитка,

А в клубок не змотаєш. (Дорога)

  • На дорозі їх багато —

Їде на колісах хата.

Двері спершу ти відчиниш,

На дивані відпочинеш,

А вона в єдину мить

Хоч куди тебе домчить. (Автомобіль)

2. Слово вчителя

— У школі ви — учні, а на дорозі — пішоходи. Щоб не сталося біди, необхідно виконувати Правила дорожнього руху.

— Які з них ви вивчили у 1-му класі? (Кожна вулиця має проїжджу частину для руху транспорту. Це — дорога. Пішоходи ходять узбіччями або тротуарами. Світлофор — найкращий друг пішоходів. Переходити дорогу треба на переході.)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про правила пішохідного руху, щоб уникати небезпеки на дорозі.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 88–91)

— Розгляньте малюнки на с. 88. Які бувають дороги у містах? Які бувають дороги за містом і в селах?

— А які дороги є у вашому населеному пункті?

— Як називають заміські дороги?

— Розгляньте малюнки на с. 89. Як рухаються пішоходи уздовж заміських доріг?

— Де можна переходити шосе? Як треба переходити шосе?

— Хто є учасниками дорожнього руху?

Робота в групах

— Як називається частина дороги, призначена для пішоходів?

— Як називається частина дороги, призначена для руху транспорту?

— Як називається місце, де пішоходи переходять дорогу?

— Розгляньте малюнки на с. 90. Знайдіть на них знаки пішохідного переходу. Що означає кожен із них?

— Що позначають знаки «Житлова зона». «Пішохідна зона», «Пішохідна доріжка»?

— Колись, ще у сиву давнину, дороги були зовсім не такі, як сьогодні. Вони були витоптані ногами людей і більше нагадували широкі стежки, що слугували шляхами сполучення і засобом пересування з одного місця в інше. Кожна така дорога вела до осель, де жили люди. Згодом люди зрозуміли, що рівна дорога краща, ніж з горбами та ямами, бо по ній легше пересуватися. Тому почали вирівнювати стежки, що ними часто ходили дорослі та діти. Так з’явилися перші дороги. А коли люди приручили коней, винайшли колесо та зробили підводи, щоб їздити на них і вантажі возити, то дороги стали першою необхідністю. Тоді люди зрозуміли, що дорога потрібна рівна і тверда, щоб її не розмивали дощі, а отже, і не ламалися колеса. Згодом вони почали прокладати дороги з твердим покриттям, тобто з каменю, щоб їздити по них було безпечно, щоб не перекинутися самим і не перекинути вантаж. По таких дорогах їхали кіньми, йшли пішки люди. На них не було жодної розмітки і призначалися вони для всіх одразу. Перші дороги були вузькі, проте міцні. Фрагменти деяких перших римських доріг збереглися до наших днів. Тоді не існувало Правил дорожнього руху, тому що в ті часи ще не було машин, автобусів та інших транспортних засобів. А що ж являє собою сучасна дорога?

— Ви, напевно, звертали увагу, що на проїжджій частині дороги білою і жовтою фарбами нанесено лінії, квадратики, смуги. Це дорожня розмітка.

— Що таке дорожня розмітка?

— Якою фарбою вона позначається?

— Як розподіляють потоки транспорту, що рухаються у протилежних напрямках?

— Як позначають місце пішохідного переходу?

— Яким є призначення «острівців безпеки»?

— Розгляньте малюнок на с. 91. Знайдіть на малюнку осьову лінію, «зебру», «острівець безпеки».

— Розкажіть, як треба правильно переходити дорогу.

— Поясніть, чому спочатку потрібно уважно подивитися ліворуч, а зупинившись на осьовій лінії або на «острівці безпеки»,— праворуч?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

Тестування

1) Біля доріг діти повинні:

а) грати з м’ячем;

б) бути обережними.

2) Під час переходу дороги ти подивишся:

а) спочатку ліворуч, а потім праворуч;

б) праворуч;

в) спочатку праворуч, а потім ліворуч;

г) ліворуч.

3) Переходи доріг бувають:

а) наземні;

б) підводні;

в) повітряні;

г) надземні;

д) підземні.

VІ. Підсумок уроку

— Які частини дороги вам відомі?

— Які дорожні знаки ви запам’ятали на уроці?

— Які дорожні знаки ви зустрічаєте дорогою до школи?

— Якої сторони ви тримаєтесь на тротуарах і пішохідних доріжках?

— Де ви переходите дорогу, коли йдете до школи?

— Чи користуєтесь ви підземним і надземним переходами?

— Чи переходите ви дорогу підземним або надземним переходами, йдучи до школи?

— Які небезпеки на дорозі біля школи ви визначили?

— У чому полягає відмінність руху пішоходів у місті й поза містом?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.