Урок 19. Користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном. Практична робота. Створення пам’ятки щодо перегляду телевізійних передач, користування комп’ютером і мобільним телефоном

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з інформацією про шкідливий вплив на здоров’я сучасної техніки (телевізор, комп’ютер, мобільний телефон); познайомити з правилами безпеки користування сучасною технікою з метою збереження здоров’я; дати дітям поради щодо перегляду телепередач та користування комп’ютером; виховувати відповідальність за власне здоров’я.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 19. Користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном. Практична робота. Створення пам’ятки щодо перегляду телевізійних передач, користування комп’ютером і мобільним телефоном

Мета: ознайомити учнів з інформацією про шкідливий вплив на здоров’я сучасної техніки (телевізор, комп’ютер, мобільний телефон); познайомити з правилами безпеки користування сучасною технікою з метою збереження здоров’я; дати дітям поради щодо перегляду телепередач та користування комп’ютером; виховувати відповідальність за власне здоров’я.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні ми не уявляємо свого життя без телевізора і комп’ютера. А як ви вважаєте, комп’ютер більш корисний чи шкідливий?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Чи погоджуєтеся ви із думкою, що комп’ютери негативно впливають на фізичне і психічне здоров’я людини?

— Сьогодні ви дізнаєтесь про шкідливий вплив на здоров’я сучасної техніки (телевізора, комп’ютера, мобільного телефону), ознайомитеся з правилами безпеки користування ними.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 83)

— Телевізор, комп’ютер, телефон — корисні речі. Але тим, хто неправильно ними користується, вони не залишають часу для навчання, прогулянок і допомоги батькам. А ще можуть зіпсувати зір, поставу і навіть спричинити залежність. Ось як можна цього уникнути.

— Розгляньте малюнки на с. 13. Прочитайте і запам’ятайте поради.

Практична робота

1) Напишіть або намалюйте пам’ятку про користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном.

2) Порадьтесь з батьками, які телепередачі вам варто дивитися. Позначте їх у програмі телепередач.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1. Практична робота. Створення пам’ятки щодо перегляду телевізійних передач, користування комп’ютером і мобільним телефоном

1) Опитування «Як ми дивимося телевізор».

— Підкресліть потрібне.

а) Протягом якого часу на день ти дивишся телевізор? (Багато; небагато)

б) Як довго протягом дня граєш на комп’ютері? (Довго; недовго)

— Якщо довго сидіти перед телевізором, може з’явитися страх, агресивність, зниження успішності, погіршення зору, перевтома, ожиріння, підвищення тиску, захворювання суглобів і навіть телезалежність.

Продумайте свої «стосунки» з телевізором і комп’ютером, щоб вони не перетворилися на пожирачів вашого часу. Переглядайте тільки дитячі телепередачі!

2) Робота в групах.

— Ваші відповіді свідчать, що значну частину часу ви проводите біля телевізора, комп’ютера. Зараз багато дітей не розлучаються із мобільними телефонами ні на хвилинку, оскільки постійно знаходяться в програмі ІCQ (в Інтернеті, чаті).

Пропоную попрацювати творчо в групах і скласти пам’ятку щодо перегляду телевізійних передач, користування комп’ютером і мобільним телефоном.

Правила

  • Не «проживати» життя біля телевізора, комп’ютера.

  • Мінімально використовувати мобільний телефон.

  • Бути активним: частіше перебувати на природі, займатися спортом, загартуванням.

  • Не нехтувати сном.

Таблиця «Пам’ятай!»

  • Перегляд телевізора — не більше півгодини на день.

  • Мінімальне використання мобільних телефонів.

  • Працювати за комп’ютером — 20 хв, перерва 15 хв.

  • Більше руху і спілкування з людьми.

Умови праці за комп’ютером: правильна постава; відповідний стілець або крісло; руки зігнуті під кутом 90°.

Пам’ятка «Діти і телевізор»

а) Дитині не можна дивитися телевізор більше 30 хв на день, оскільки це призводить до послаблення нервової системи.

б) Не слід дивитися телевізор у повній темряві, це погіршує зір.

в) Не рекомендується сидіти близько біля телевізора, а також на підлозі перед ним, оскільки рентгенівські промені спрямовані вниз.

2. Повідомлення вчителя

— Японські вчені дослідили, що ігри і перегляд телепередач зни­жують активність мозку. Дуже небезпечно просто сидіти перед увімкненим комп’ютером, який опромінює людину. І якщо людина припинила дивитися телевізор або вже не користується комп’ютером, техніка має бути вимкненою.

Комп’ютер негативно впливає на здоров’я дітей. Ваш організм ще не сфор­мований, тож ви самі не можете контролювати себе, не можете сказати собі: досить! У вас може виробитися залежність від комп’ютера і від Інтернету, як від наркотиків. Адже над створенням програм працюють найкращі психологи і фахівці, які, аби отримати прибуток, придумують такі ігри, такі ситуації, що діти самотужки від них відірватися не можуть. У результаті ви стаєте надто збудженими, з’являються серйозні порушення психіки.

Дитячі психіатри і психологи вважають, що основні хвороби дітей у XXІ сто- літті будуть пов’язані з негативним впливом телевізорів і комп’ютерів.

Існує дуже гарне польське прислів’я: «Що занадто, то не здраво». Вся до­машня побутова техніка повинна полегшувати життя, а не завдавати нових проблем, які іноді складно подолати.

Зупинити технічний процес неможливо, але використовувати його досяг­нення необхідно розумно.

3. Тестування

1) Грати за комп’ютером можна:

а) скільки хочеш;

б) 5 год;

в) 3 год;

г) 30 хв.

2) Скільки часу ти проводиш перед телевізором? ___.

А треба? ___.

Скільки часу ти проводиш перед комп’ютером? ___.

А треба? ___.

3) Що слід пам’ятати під час роботи на комп’ютері?

________________

VІ. Підсумок уроку

— У чому полягає шкідливий вплив на здоров’я сучасної техніки (телевізор, комп’ютер, мобільний телефон)?

— Які правила безпеки користування сучасною технікою з метою збереження здоров’я ви запам’ятали?

— Які поради щодо перегляду телепередач та користування комп’ютером ви запам’ятали?

— Як ви користуєтесь удома комп’ютером чи телевізором?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн