Урок 18. Безпека вдома

Опис документу:
Урок 18. Безпека вдома Мета: формувати в учнів уміння й навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків; навчити дітей відмовлятися відчиняти двері свого дому незнайомим людям; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 18. Безпека вдома

Мета: формувати в учнів уміння й навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків; навчити дітей відмовлятися відчиняти двері свого дому незнайомим людям; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

— Чи залишаєтеся ви вдома наодинці?

— Чим ви займаєтесь у цей час?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви дізнаєтесь, як уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 80–82)

— Ви вже не маленькі, тому іноді ненадовго можете залишатися вдома самі. Але треба дечого навчитися. Наприклад, як спілкуватися з незнайомцями.

— Розгляньте малюнок на с. 80. Пригадайте казку «Вовк і семеро козенят».

  • Про що мама Коза попереджає козенят?

  • Що сталося потім?

  • Чим усе закінчилося?

— У житті зловмисники не схожі на вовків. Вони можуть назватися лікарем, сантехніком, електриком, навіть міліціонером. Запам’ятай, що це небезпечно: відчиняти двері незнайомцям, називати їм свою адресу або номер телефону, казати, що вдома немає дорослих!

— Розгляньте малюнок на с. 81. Прочитайте, як ви можете ввічливо пого­ворити по телефону з незнайомою людиною, коли вдома немає дорослих.

Інсценізація

— Об’єднайтесь у пари і розіграйте цей діалог. Спочатку один із вас буде «дитиною», а потім — другий.

— Знайомий — це той, кого ти знаєш.

— Прочитайте вірш Л. Вознюк «Веселий цирк» на с. 82.

— Чому цей вірш так називається?

— Що робили хлопці у відсутності батьків?

— Розгляньте малюнки. Поміркуйте, якими справами могли б зайнятися хлопчики замість того, щоб бешкетувати. По черзі покажіть одну з таких справ пантомімою.

— Залишившись удома наодинці, ви можете читати, малювати, гратися машинками, лялькою чи іншими іграшками.

Але в ігри, що працюють від електричної мережі, дітям можна гратися тільки в присутності дорослих.

Щоб не завдати шкоди собі і клопоту батькам, не можна брати для гри господарські предмети, скло, палицю — все те, об що можна порізатися, вколотися, поранитися.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1. Моделювання ситуацій «Я вдома сам», «Несподіваний дзвінок», «Непрохані гості»

Ситуація 1. До вас зателефонували. Ваші дії? (Із незнайомими не розмовляю. Кладу слухавку.)

Як вчиниш ти?

1) Телефонний дзвінок.

— Телефонують з телефонної станції. Перевірка зв’язку. Який ваш номер телефону? Яка ваша адреса? Коли вдома буде хтось із дорослих? Відповідай, відключимо телефон від мережі.

Дитина. Попрошу зателефонувати пізніше. На жодне запитання не відповідаю. Попереджу рідних про цю розмову, пораджусь з ними.

2) Телефонний дзвінок.

— Я — мамина колега по роботі. Твоя мама нездужає. Я зараз підійду до тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала? Відчини двері.

Дитина. Дверей не відчиню. Зателефоную на роботу до мами, до тата, до бабусі — повідомлю їм про дзвінок.

Ситуація 2. Несподіваний дзвінок у двері. Ваші дії? (Незнайомцям пропоную звернутися до сусідів.)

— Насамперед ви маєте домовитись удома із батьками, кому вам дозволено відчиняти двері. Нехай мама й тато чітко назвуть імена чи особи родичів, сусідів, друзів, яким ви відчините двері.

Як вчиниш ти?

Дзвінок у двері.

— У під’їзді помирає людина! Терміново потрібен телефон. Відчиніть!

Дитина. Не відчиню. Запитаю, за яким номером можу зателефонувати від імені незнайомця. Зателефоную сусідам.

Ситуація 3. Непрохані гості. Ваші дії? (Телефоную «102», сусідам, на роботу батькам, стукаю по батареї, кличу на допомогу.)

Як вчиниш, ти?

Дзвінок у двері.

— Пожежа! Всі горимо! Відчиняйте двері! Рятуйтесь!

Дитина. Не відчиню. Зателефоную сусідам, перепитаю. Вийду на балкон, оціню ситуацію біля під’їзду. Зателефоную рідним, щоб вони перевірили ситуацію і порадили мені, що робити.

2. Тестування

— Оберіть правильну відповідь.

1) Удома дітям загрожують небезпеки:

а) падіння з балкона;

б) перегляд телевізора;

в) вибух газу.

2) Якщо ти один (одна) вдома, а в двері дзвонить незнайомець і говорить, що привіз подарунок від знайомих, то:

а) відчиню двері і візьму подарунок;

б) у жодному разі не відчинятиму двері і скажу, що ніяких подарунків ми не чекаємо.

3) Якщо незнайома людина спробує сама відчинити двері, то:

а) зателефоную в міліцію;

б) покличу з вікна або з балкона знайомих і перехожих;

в) сховаюся.

VІ. Підсумок уроку

— Розкажіть, чому не можна впускати в оселю незнайомця.

— У які ігри можна грати у відсутності батьків?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн