Урок 15. Скринька лічилок

Опис документу:
Урок 15. Скринька лічилок Мета: розширювати знання учнів про малі літературні жанри; ознайомити дітей з лічилками; удосконалювати навички виразного читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння аналізувати, порівнювати; виховувати любов до рідної мови. Хід уроку І. Організаційний момент Учитель Стали, діти, всі рівненько. Посміхніться веселенько. Настрій на урок взяли, Працювати почали.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 15. Скринька лічилок

Мета: розширювати знання учнів про малі літературні жанри; ознайомити дітей з лічилками; удосконалювати навички виразного читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння аналізувати, порівнювати; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель

Стали, діти, всі рівненько.

Посміхніться веселенько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

Метод «Мікрофон»

— Як ви вважаєте, чого навчить вас цей урок?

— Продовжте речення.

  • Я на цьому уроці... (діти відповідають в «мікрофон» одним словом).

  • Цей урок буде (яким?)…

— Отже, ми будемо активними, уважними, сміливими, працьовитими, ве­селими, дружніми.

Урок буде цікавим, яскравим, приємним, пізнавальним.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Робота в парах

Учні в парах розповідають одне одному скоромовки.

ІІІ. Мовленнєва розминка

1. Читання складів на картках. Гра «Біг по доріжці»

2. Читання «пірамідок» (для збільшення кута зору)

КІТ

СОН

ХАТА

ДИТЯ

КОТИ

СОНЯ

ХАТКА

ДИТИНА

КОТИКИ

СОНЦЕ

ХАТИНКА

ДИТЯТКО

КОШЕНЯТА

СОНЕЧКО

ХАТИНОЧКА

ДИТИНОЧКА

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Розучування лічилки зі слів учителя

Ати-бати —

Йшли солдати

Ати-бати —

На базар

Ати-бати —

Купувати

Ати-бати —

Самовар.

— Навіщо розучують лічилки?

— Коли їх застосовують?

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з лічилками.

Фізкультхвилинка

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя

Лічилка — це короткий віршик, що допомагає під час гри визначити чергу учасників. Із цією метою лічилку промовляють в особливому ритмі, що допомагає рахувати.

2. Опрацювання лічилок (с. 19)

— Прочитайте лічилку відповідно до знаків наголосу та пауз.

— На скільки частин поділено кожний рядок? Як це допомагає рахувати?

Ритм (розміреність) — рівномірне чергування мовленнєвих, звукових, зображувальних елементів у відповідній послідовності; періодичне рівномірне членування звуків, рухів, зображень за такими ознаками, як сила, тривалість тощо. У переносному значенні — розміреність, злагодженість у протіканні чогось.

— Зверніть увагу на знаки наголосу й пауз у тексті. Вони визначають ритм: ділять рядок на дві частини.

— Розкажіть прочитану лічилку для двох півників.

— З якого півника потрібно почати рахувати, щоб зернятко дісталося білому?

3. Розучування лічилок зі слів учителя

  • Сорока-ворона

На дубі сиділа,

Боярів лічила:

Калина-малина,

Суниця-чорниця,

В’яз.

Хто буде жмуриться,

Той буде князь.

  • Раз, два, три!

Раз, два, три!

Дули, дмухали вітри.

Дули, дмухали щосили

І горіхів натрусили.

Натрусили так багато,

Поспішаймо їх зібрати!

Раз, два, три!

Ловиш ти!

VI. Підсумок уроку

— З яким жанром усної народної творчості ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Розкажіть лічилку, яку запам’ятали.

VIІ. Домашнє завдання

Самостійно скласти шкільну лічилку з чотирьох рядків (с. 20).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.