Урок 15. Приголосні звуки. Позначення їх буквами

Опис документу:
Урок 15. Приголосні звуки. Позначення їх буквами Мета: уточнити і закріпити знання учнів про приголосні звуки та спосіб позначення їх на письмі; розвивати мовлення, мислення; виховувати любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 15. Приголосні звуки. Позначення їх буквами

Мета: уточнити і закріпити знання учнів про приголосні звуки та спосіб позначення їх

на письмі; розвивати мовлення, мислення; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Пр иг оло зв ук

Приголосні звуки

2. Вправи на повторення

— Прочитайте вірш, чітко артикулюючи приголосні звуки. Поспотерігайте за роботою мовленнєвих органів (язика, губ, зубів) під час вимови приголосних звуків.

Просо

Рано-вранці вийшов рак

Сіять моркву, кріп і мак.

Говорив рак раченятку:

— Підготуй гарненько грядку!

О. Павленчук

— Змініть слова, розкриваючи дужки. Запишіть їх.

По (водиця), у (криниця), до (чай), посадила (цибуля), я (грати), я (читати).

— Підкресліть букву ю. Скільки звуків вона позначає в цих словах? Доведіть свою думку. Наведіть приклади слів, у яких буква ю позначає два звуки.

— Поставте над словами наголос. Усно поділіть слова для переносу.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви розширите свої знання про приголосні звуки та спосіб позначення їх на письмі.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 24–25)

Вправа 1

— Прочитайте та відгадайте загадку. Чому курчат названо клубочками?

— Складіть речення за схемою і словами з тексту.

— Виділене слово поділіть на склади для переносу.

— У підкреслених словах вимовте приголосні звуки, назвіть букви.

— Спишіть речення, в якому є слово з пропущеною буквою. Доберіть до цього слова перевірне.

Вправа 2

— Прочитайте текст. Про що в ньому розповідається?

— До слова, в якому пропущена буква, доберіть перевірне. Спишіть текст, розкриваючи дужки.

— Вимовте звуки у виділеному слові. Зробіть звукову схему.

Вправа 3

— Прочитайте слова. Яке з них «зайве»? Поясніть свою думку.

Із цими словами складіть і запишіть речення.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота в групах

1) Гра «Розсипанки».

— Розставте слова по місцях і запишіть отримані речення.

1-ша група:

а) Там, густо, ялиночки, молоді, зеленіли.

б) В, золотисті, світилися, берізках, іскорки.

2-га група:

а) Дівчатка, через, йшли, ліс.

б) лісі, було, і, тихо, В, нарядно.

— У записаних реченнях поділіть слова на склади.

— Чи всі слова змогли розділити рискою на склади? (Ні)

— Чому? (Відповіді дітей.)

— Правильно, слова там, йшли, ліс розділяти не треба, адже в них тільки один склад.

2. Гра «За абеткою»

— Запишіть слова в алфавітному порядку.

Пенал, лимон, бабуся, азбука, ведмідь, диван.

Спочатку завдання виконується усно.

— До кожного із записаних слів поставте питання: хто? чи що?.

— Складіть речення з одним із записаних слів. Запишіть його.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які бувають звуки?

— Як упізнати і розрізнити на слух приголосні звуки?

— Прочитайте букви і вимовте відповідні приголосні звуки: Т, М, Г, Щ, Й, Ґ.

VII. Домашнє завдання

С. 25, вправа 3.

— Зробіть звуко-буквений аналіз слів вправи 3.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.