Урок 15. Наука спілкування

Опис документу:
Урок 15. Наука спілкування Мета: ознайомити учнів з основними способами спілкування: мовленням, мімікою, жестами; поглибити знання учнів про правила поведінки з рідними, товаришами, друзями, знайомими; показати дітям важливість ставлення до інших з повагою, пояснити, що щирість і правдивість полегшують спілкування; спонукати до виконання вивчених правил культурної поведінки; виховувати бажання дотримуватися правил етикету.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 15. Наука спілкування

Мета: ознайомити учнів з основними способами спілкування: мовленням, мімікою, жестами; поглибити знання учнів про правила поведінки з рідними, товаришами, друзями, знайомими; показати дітям важливість ставлення до інших з повагою, пояснити, що щирість і правдивість полегшують спілкування; спонукати до виконання вивчених правил культурної поведінки; виховувати бажання дотримуватися правил етикету.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

— Завдяки чому люди розуміють одне одного?

— Що таке спілкування?

— Чи можна навчитися правильно спілкуватися з людьми?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви ознайомитесь з основними способами спілкування, дізнаєтеся, як навчитися розуміти інших людей.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 64–68)

— Що таке спілкування?

— Як люди можуть спілкуватися?

Робота в парах

— Об’єднайтесь у пари. Привітайтесь одне з одним без слів.

— Розгляньте малюнки на с. 64. Розкажіть, хто на них зображений.

— Хто з цих людей спілкується словами, а хто — без слів?

— Що таке пантоміма? Розгляньте малюнки на с. 65 і відгадайте, що «говорять» клоуни.

Практична робота. Моделювання ситуацій невербального спілкування

— Чому так говорять: «Язик до Києва доведе»?

— Як люди можуть спілкуватися, не використовуючи слів?

Вправа «Обличчя»

На дошці — піктограми «весела особа», «сумна особа», «похмура особа», «здивована особа», «перелякана особа». Учитель пропонує дітям визначити настрій «маски».

Міміка — рухи особи, що виражають внутрішній душевний стан.

Вправа «Маски»

Діти об’єднуються у пари.

Один учасник намагається за допомогою міміки виразити горе, біль, страх, радість. Інший учасник має визначити, що виражає обличчя партнера. Потім діти міняються ролями.

Потім гравці, використовуючи «сумну маску», інсценують веселу фразу і навпаки.

— Вираз обличчя відіграє важливу роль у спілкуванні. Емоції «відчуваються» краще, ніж мовлення.

Вправа «Жести»

— Спілкуватися можна і за допомогою жестів. Я пропоную вам згадати, які жести ви знаєте, і показати їх класу.

Вправа «Іноземець»

— Ви потрапили до іншої країни, вас не розуміють, оскільки ви не знаєте мови. Спробуйте запитати за допомогою жестів: «Котра година»?, «Як пройти в готель, на море?».

— Пантоміма — дуже інформаційний спосіб спілкування.

Інсценізація

Покажіть пантомімою:

  • «Можна спитати?»

  • «Живіт болить»:

  • «Погано чути»;

  • «Неприємне на дотик»;

  • «Ой, гаряче!»;

  • «Який приємний запах».

— Коли хтось щиро радіє зустрічі з тобою, це зрозуміло не лише з його слів, а й з радісної усмішки, голосу. А якщо людина прикидається, її слова не відповідають мові тіла.

— Розгляньте малюнок до казки «Колобок» (с. 66).

— Прочитайте, що говорить Лисичка.

— Здогадайтеся, про що вона думає (зверніть увагу на її жести).

— Що видає справжні наміри Лисички — її слова чи мова тіла?

Робота в групах

— Розгляньте малюнки на с. 67 і спробуйте здогадатися, про що розповідається у вірші.

— Прочитайте вірш М. Пригари «Сварка» і перевірте, правильність своїх припущень.

— Пригадайте, які ще вірші-мирилки ви знаєте. Прочитайте їх однокласникам.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1. Виконання завдань «Перевір себе» (с. 68)

2. Гра «Подаруй квітку»

Учитель дає одному з учнів квітку. Він зможе подарувати її тому, хто його найкраще попросить. Зміст прохання має бути щирим, ввічливим, змістовним і обов’язково аргументованим. (Уживати слова ввічливості, використовувати міміку, жести, інтонацію.) Особисті інтереси не враховуються. Учень має обґрунтувати своє рішення (наприклад, чому саме Олі він віддав квітку). Учні по черзі висловлюють прохання.

3. Робота над прислів’ями та приказками

  • Погане слово краще проковтнути, ніж промовити.

  • Яка людина, така її мова.

  • Вмієш сказати — вмій і змовчати.

  • Слово не стріла, а серце пробиває.

  • Гарне слово дорожче за гроші.

  • Птицю пізнають по пір’ю, а людину — по бесіді.

  • Язик багато може зробити: і настрій піднести, і справу зіпсувати.

4. Тестування

— Позначте правила спілкування (для дівчаток, хлопчиків).

  • Зустрінеш знайомих — привітайся.

  • Коли вітаєшся, знімай шапку.

  • Не перебивай того, хто говорить.

  • Якщо немає вільного місця, поступися своїм.

  • Якщо у когось щось упало, підніми і подай.

  • Не смикай за кіски.

  • Умій зберігати таємницю.

  • Поважай себе та інших.

VІ. Підсумок уроку

— Які правила спілкування ви запам’ятали?

— Як уникати сварок і конфліктів?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн